Według analizy Pirelli sugeruje się, że zespół z Maranello ma na obecnym etapie 0,5 sekundy przewagi nad resztą zespołów Formuły 1.
Po pierwszej turze testów w Barcelonie, na szczycie tabeli z wynikami uplasowały się ekipy Renault, Toro Rosso oraz Alfa Romeo. Obrońcy tytułu – Mercedes, w tej klasyfikacji zajęli dopiero czwartą pozycję, natomiast ich bezpośredni rywal w walce o mistrzostwo świata, Ferrari, został sklasyfikowany na 5 pozycji.
Sugerowanie przewagi Ferrari na pojedynczym okrążeniu, wynika z różnic mieszanek, jakie były stosowane przy uzyskiwaniu najlepszych wyników poszczególnych zespołów. Charles Leclerc czwartego dnia testów zajął szóste miejsce ze stratą 0,7 sekundy do Nico Hülkenberga, jednak Leclerc swój najlepszy czas uzyskał na oponach oznaczonych symbolem C3, natomiast „Hulk” na C5 [najbardziej miękka mieszanka].
Także Mercedes swoje najlepsze pomiarowe okrążenia wykonywał na oponach miększych od Ferrari, Valtteri Bottas na typie opon C4, Lewis Hamilton na C5. Według danych Pirelli, różnica między mieszanką C3, a C5, wynosi około 1,2 sekundy. Z przeprowadzonej analizy wynika, że jeśli model Ferrari SF90 przejechałby swoje najlepsze okrążenie na najbardziej miękkiej mieszance opon, stoper mierzący czas zatrzymałby się przed upływem 1 minuty i 17 sekund.
And here’s what the overall times look like after four days of #F1testing @Circuitcat_eng #Fit4F1 pic.twitter.com/XYYOhoJBfZ
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 21, 2019
Oczywiście są to szacunki uwzględniające jedynie typy opon podczas pojedynczego okrążenia, a przedstawiona analiza nie uwzględnia takich czynników jak warunki panujące na torze, pora dnia, tryb pracy silnika czy też poziom paliwa. Wskazana analiza ma za zadanie pokazać jedynie, jaki wpływ na wyniki ma zmiana jednego czynnika na ogólny obraz układu sił w stawce. W padoku panuje jednak przekonanie, że mimo wszystko Ferrari najlepiej przepracowało zimowy okres i niezależnie od wszystkiego, to ekipa z Maranello ma pewną przewagę nad resztą stawki.
Cała sytuacja z formą ekip, będzie bardziej klarowna podczas drugiej tury testów, jego pierwsza część w dużej mierze poświęcona była na sprawdzanie wielu nowych elementów, zbieraniu danych, a także sprawdzeniu wpływu nowych przepisów na tegoroczne samochody. Charles Leclerc powiedział, że Ferrari nie pokazywało swojego prawdziwego tempa, a rywale jeździli „jakby byli obłożeni workami z piaskiem”. Niemniej dane Pirelli pomagają wyjaśnić, jakie znaczenie ma zmiana jednego z wielu elementów na realny poziom osiągów.
Kierowca | Uzyskany czas | Kierowca | Sugerowany czas (C5) | ||||
Nico Hülkenberg | 1:17,393 (C5) | Charles Leclerc | 1:16,846 | ||||
Alexander Albon | 1:17,637 (C5) | Sebastian Vettel | 1:16,961 | ||||
Daniił Kwiat | 1:17,704 (C5) | Antonio Giovinazzi | 1:17,311 | ||||
Kimi Räikkönen | 1:17,762 (C5) | Romain Grosjean | 1:17,363 | ||||
Daniel Ricciardo | 1:17,785 (C5) | Lewis Hamilton | 1:17,377 | ||||
Valtteri Bottas | 1:17,857 (C5) | Nico Hülkenberg | 1:17,393 | ||||
Lewis Hamilton | 1:17,977 (C4) | Kevin Magnussen | 1:17,520 | ||||
Charles Leclerc | 1:18,046 (C3) | Pierre Gasly | 1:17,580 | ||||
Sebastian Vettel | 1:18,161 (C3) | Max Verstappen | 1:17,587 | ||||
Lando Norris | 1:18,431 (C4) | Alexander Albon | 1:17,637 | ||||
Antonio Giovinazzi | 1:18,511 (C3) | Daniił Kwiat | 1:17,704 | ||||
Carlos Sainz Jr | 1:18,558 (C4) | Kimi Räikkönen | 1:17,762 | ||||
Romain Grosjean | 1:18,563 (C3) | Lance Stroll | 1:17,764 | ||||
Kevin Magnussen | 1:18,720 (C3) | Daniel Ricciardo | 1:17,785 | ||||
Pierre Gasly | 1:18,780 (C3) | Lando Norris | 1:17,831 | ||||
Max Verstappen | 1:18,787 (C3) | Valtteri Bottas | 1:17,857 | ||||
Pietro Fittipaldi | 1:19,249 (C4) | Carlos Sainz Jr | 1:17,958 | ||||
Lance Stroll | 1:19,664 (C2) | Pietro Fittipaldi | 1:18,649 | ||||
Sergio Pérez | 1:19,944 (C3) | Sergio Pérez | 1:18,744 | ||||
George Russell | 1:20,997 (C3) | Robert Kubica | 1:19,642 | ||||
Robert Kubica | 1:21,542 (C2) | George Russell | 1:19,797 |
Źródło: www.motorsport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.