Według analizy Pirelli sugeruje się, że zespół z Maranello ma na obecnym etapie 0,5 sekundy przewagi nad resztą zespołów Formuły 1.

Po pierwszej turze testów w Barcelonie, na szczycie tabeli z wynikami uplasowały się ekipy Renault, Toro Rosso oraz Alfa Romeo. Obrońcy tytułu – Mercedes, w tej klasyfikacji zajęli dopiero czwartą pozycję, natomiast ich bezpośredni rywal w walce o mistrzostwo świata, Ferrari, został sklasyfikowany na 5 pozycji.

Sugerowanie przewagi Ferrari na pojedynczym okrążeniu, wynika z różnic mieszanek, jakie były stosowane przy uzyskiwaniu najlepszych wyników poszczególnych zespołów. Charles Leclerc czwartego dnia testów zajął szóste miejsce ze stratą 0,7 sekundy do Nico Hülkenberga, jednak Leclerc swój najlepszy czas uzyskał na oponach oznaczonych symbolem C3, natomiast „Hulk” na C5 [najbardziej miękka mieszanka].

Także Mercedes swoje najlepsze pomiarowe okrążenia wykonywał na oponach miększych od Ferrari, Valtteri Bottas na typie opon C4, Lewis Hamilton na C5. Według danych Pirelli, różnica między mieszanką C3, a C5, wynosi około 1,2 sekundy. Z przeprowadzonej analizy wynika, że jeśli model Ferrari SF90 przejechałby swoje najlepsze okrążenie na najbardziej miękkiej mieszance opon, stoper mierzący czas zatrzymałby się przed upływem 1 minuty i 17 sekund.

Oczywiście są to szacunki uwzględniające jedynie typy opon podczas pojedynczego okrążenia, a przedstawiona analiza nie uwzględnia takich czynników jak warunki panujące na torze, pora dnia, tryb pracy silnika czy też poziom paliwa. Wskazana analiza ma za zadanie pokazać jedynie, jaki wpływ na wyniki ma zmiana jednego czynnika na ogólny obraz układu sił w stawce. W padoku panuje jednak przekonanie, że mimo wszystko Ferrari najlepiej przepracowało zimowy okres i niezależnie od wszystkiego, to ekipa z Maranello ma pewną przewagę nad resztą stawki.

Cała sytuacja z formą ekip, będzie bardziej klarowna podczas drugiej tury testów, jego pierwsza część w dużej mierze poświęcona była na sprawdzanie wielu nowych elementów, zbieraniu danych, a także sprawdzeniu wpływu nowych przepisów na tegoroczne samochody. Charles Leclerc powiedział, że Ferrari nie pokazywało swojego prawdziwego tempa, a rywale jeździli „jakby byli obłożeni workami z piaskiem”. Niemniej dane Pirelli pomagają wyjaśnić, jakie znaczenie ma zmiana jednego z wielu elementów na realny poziom osiągów.

Kierowca Uzyskany czas Kierowca Sugerowany czas (C5)
Nico Hülkenberg 1:17,393 (C5) Charles Leclerc 1:16,846
Alexander Albon 1:17,637 (C5) Sebastian Vettel 1:16,961
Daniił Kwiat 1:17,704 (C5) Antonio Giovinazzi 1:17,311
Kimi Räikkönen 1:17,762 (C5) Romain Grosjean 1:17,363
Daniel Ricciardo 1:17,785 (C5) Lewis Hamilton 1:17,377
Valtteri Bottas 1:17,857 (C5) Nico Hülkenberg 1:17,393
Lewis Hamilton 1:17,977 (C4) Kevin Magnussen 1:17,520
Charles Leclerc 1:18,046 (C3) Pierre Gasly 1:17,580
Sebastian Vettel 1:18,161 (C3) Max Verstappen 1:17,587
Lando Norris 1:18,431 (C4) Alexander Albon 1:17,637
Antonio Giovinazzi 1:18,511 (C3) Daniił Kwiat 1:17,704
Carlos Sainz Jr 1:18,558 (C4) Kimi Räikkönen 1:17,762
Romain Grosjean 1:18,563 (C3) Lance Stroll 1:17,764
Kevin Magnussen 1:18,720 (C3) Daniel Ricciardo 1:17,785
Pierre Gasly 1:18,780 (C3) Lando Norris 1:17,831
Max Verstappen 1:18,787 (C3) Valtteri Bottas 1:17,857
Pietro Fittipaldi 1:19,249 (C4) Carlos Sainz Jr 1:17,958
Lance Stroll 1:19,664 (C2) Pietro Fittipaldi 1:18,649
Sergio Pérez 1:19,944 (C3) Sergio Pérez 1:18,744
George Russell 1:20,997 (C3) Robert Kubica 1:19,642
Robert Kubica 1:21,542 (C2) George Russell 1:19,797

Źródło: www.motorsport.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Małgorzata Czerwińska
Olga Białczak
Agata Kurek

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race 4kolka