McLaren ogłosił wieloletnią umowę sponsorską z British American Tobacco, który powraca do Formuły 1, ostatnio będąc zaangażowanym w sport jako właściciel zespołu B.A.R., który został przejęty przez Hondę pod koniec 2005 roku.

W wydanym w poniedziałek oświadczeniu zespołu poinformowano, że podjęta współpraca skupi się wyłącznie na „produktach o potencjalnie zmniejszonym ryzyku” firmy BAT, nakładając nacisk na technologię oraz innowacje, wliczając w to przede wszystkim prace w zakresie baterii oraz dziedzinie materiałów zaawansowanych.

Reklamy tytoniu były powszechne w Formule 1 do 2006 roku, kiedy wprowadzono zakaz promowania tego typu produktów. Umowa BAT z McLarenem jest drugą tego typu w ostatnim czasie w F1. W ubiegłym sezonie przed Grand Prix Japonii Ferrari ogłosiło nawiązanie współpracy z Philip Morris International, przedstawiając inicjatywę Mission Winnow, której celem jest promowanie produktów alternatywnych wobec papierosów.

BAT jest jedną z największych firm tytoniowych na świecie. W 1997 roku wykupiła ona zespół Tyrell i rywalizował w Formule 1 pod szyldem British American Racing (B.A.R.) od 1999 do 2005 roku, kiedy ekipa została przejęta przez Hondę. Japoński zespół odszedł ze sportu po sezonie 2008, po czym zespół trafił w ręce Rossa Brawna, który rok później sięgnął po mistrzostwo wśród kierowców wraz z Jensonem Buttonem oraz konstruktorów. Od 2010 roku ekipa została przemianowana na Mercedesa, który dominuje w Formule 1 od początku ery hybrydowej zapoczątkowanej w sezonie 2014.

Źródło: reuters.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race