Światowa Rada Sportów Motorowych FIA zatwierdziła bez żadnych poprawek kalendarz na sezon 2019 Formuły 1. Przy okazji potwierdzono zmiany w przyszłorocznych przepisach.
R | Data | Wydarzenie | Tor | |
1 | 17 marca | Grand Prix Australii | Melbourne Grand Prix Circuit | |
2 | 31 marca | Grand Prix Bahrajnu | Bahrain International Circuit | |
3 | 14 kwietnia | Grand Prix Chin | Shanghai International Circuit | |
4 | 28 kwietnia | Grand Prix Azerbejdżanu | Baku City Circuit | |
5 | 12 maja | Grand Prix Hiszpanii | Circuit de Barcelona-Catalunya | |
6 | 26 maja | Grand Prix Monako | Circuit de Monaco | |
7 | 9 czerwca | Grand Prix Kanady | Circuit Gilles Villeneuve | |
8 | 23 czerwca | Grand Prix Francji | Circuit Paul Ricard | |
9 | 30 czerwca | Grand Prix Austrii | Red Bull Ring | |
10 | 14 lipca | Grand Prix Wielkiej Brytanii | Silverstone Circuit | |
11 | 28 lipca | Grand Prix Niemiec | Hockenheimring | |
12 | 4 sierpnia | Grand Prix Węgier | Hungaroring | |
13 | 1 września | Grand Prix Belgii | Circuit de Spa-Francorchamps | |
14 | 8 września | Grand Prix Włoch | Autodromo Nazionale Monza | |
15 | 22 września | Grand Prix Singapuru | Marina Bay Street Circuit | |
16 | 29 września | Grand Prix Rosji | Sochi Autodrom | |
17 | 13 października | Grand Prix Japonii | Suzuka International Racing Course | |
18 | 27 października | Grand Prix Meksyku | Autódromo Hermanos Rodríguez | |
19 | 3 listopada | Grand Prix Stanów Zjednoczonych | Circuit of the Americas | |
20 | 17 listopada | Grand Prix Brazylii | Autódromo José Carlos Pace | |
21 | 1 grudnia | Grand Prix Abu Zabi | Yas Marina Circuit |
W regulaminie sportowym wprowadzone zostaną niewielkie zmiany – ujednolicono przepisy dotyczące wznowienia wyścigu, tak aby przy wszystkich typach restartów punkt od którego dozwolone jest wyprzedzanie był taki sam; zespoły staną się odpowiedzialne za pierwsze badanie techniczne i sprawdzenie samochodów pod kątem standardów bezpieczeństwa; a sygnałem zakończenia wyścigu oficjalnie stanie się grafika wyświetlona nad polami startowymi – machana flaga w szachownicę będzie zatem stanowić jedynie element dekoracyjny.
Zmiany w regulaminie technicznym obejmują nieznaczne podniesienie tylnego skrzydła, aby poszerzony element nie blokował widoczności w lusterkach, zmianę lokalizacji niektórych kamer telewizyjnych, dodatkowe światła ostrzegawcze umieszczone na końcówkach tylnego skrzydła oraz niewielkie modyfikacje zasad stosowania owiewek na elemencie Halo, które mogą przeszkadzać podczas wyciągania kierowcy z samochodu.
Zapowiedziano także rozszerzenie godziny policyjnej pomiędzy poszczególnymi dniami weekendu wyścigowego z ośmiu do dziewięciu godzin od sezonu 2020.
Źródło: fia.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.