Odmienne strategie opon u Mercedesa i Ferrari na Silverstone

Firma Pirelli opublikowała dobór ogumienia przez zespoły na Grand Prix Wielkiej Brytanii, podczas której zostaną wykorzystane mieszanki supermiękkie, miękkie i pośrednie. Główni rywale w walce o mistrzostw, a więc Mercedes i Ferrari, zdecydowali się na różne strategie.

Ze względu na zbyt duży stopień wytrzymałości i bardzo niski poziom przyczepności twardych opon, Pirelli zdecydowało się nie przywozić tej mieszanki na rundę na Silverstone. Zestaw składający się z ogumienia supermiękkiego, miękkiego oraz pośredniego był obecny podczas wyścigów w Chinach, Bahrajnie i Azerbejdżanie, a dodatkowo pojawi się również na Węgrzech, we Włoszech, w Malezji i Japonii.

Spośród trzech najlepszych zespołów na najbardziej agresywny ruch zdecydowało się Ferrari – obaj kierowcy zespołu z Maranello będą mieć do dyspozycji 9 kompletów supermiękkich opon. Red Bull z kolei będzie miał po 8 zestawów tego ogumienia, zaś Mercedes – jedynie po 6. Aż 10 kompletów opon oznaczonych czerwonym kolorem będą mieć kierowcy McLarena oraz Daniił Kwiat z Toro Rosso.

Lewis Hamilton, który po wyścigu w Baku ma 14 punktów straty do Sebastiana Vettela w klasyfikacji kierowców, będzie mógł skorzystać z sześciu zestawów miękkich opon, zaś jego zespołowy kolega Valtteri Bottas – z pięciu. Red Bull wybrał po cztery komplety tego rodzaju ogumienia, zaś Ferrari – po trzy. Tylko czterech kierowców wybrało więcej niż jeden zestaw pośredniej mieszanki.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Pirelli

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze