Fernando Alonso zakończył drugą sesję treningową w Azerbejdżanie przedwcześnie, meldując o awarii silnika. W rzeczywistości winowajcą była skrzynia biegów, a nowy silnik spalinowy Hondy w specyfikacji numer 3 spisuje się całkiem stosunkowo dobrze.

Mimo że japoński producent nie chwalił się przywiezionymi do Baku poprawkami jednostki napędowej, wieści o jej nowej specyfikacji szybko rozeszły się dzisiaj w paddocku. Zamontowana w samochodzie Fernando Alonso wersja miała mieć szczególnie ulepszy silnik spalinowy. Nie zawierał on jednak wszystkich poprawek, nad którymi Honda pracowała przez ostatnie tygodnie. Zmiany miały być jednak na tyle poważne, że na twarzach członków ekipy McLarena miały pojawić się wyraźne uśmiechy. 

Fernando Alonso zakończył drugą sesję nieco wcześniej, niż było to w planach, meldując o problemach z silnikiem. W rzeczywistości winowajcą była skrzynia biegów, która odmówiła posłuszeństwa na pół godziny przed zakończeniem drugiego treningu. Mimo to Hiszpan zdołał zebrać solidną porcję danych, które podobno wyglądają już całkiem nieźle. 

Alonso i Vandoorne podróżowali dzisiaj z podobnym poziomem docisku, a jedyną różnicą w ich samochodach była właśnie jednostka napędowa. Fernando, ze specyfikacją numer 3 zdołał rozpędzić swój samochód do prędkości 327 km/h, podczas gdy Vandoorne, ze starszą wersją jednostki, osiągał jedynie 312 km/h. 

Dane te i tak są dalekie od czołówki. Najszybszym samochodem na ulicach Baku był dziś Esteban Ocon, który rozpędził swój samochód Force India, napędzany silnikiem Mercedesa, do prędkości 354 km/h. 

Mimo jasnej różnicy między nową a starą wersją jednostek napędowych Hondy, Fernando Alonso wystartuje do niedzielnego wyścigu w Baku ze starszą specyfikacją na pokładzie. Ma się to wiązać z faktem, że mistrz świata z lat 2005-6 ma już na swoim koncie karę cofnięcia o 15 pozycji za nieregulaminowe wymiany MGU-H i turbosprężarki. W opinii Hondy nieuzasadnione jest zakładać do samochodu Hiszpana nową wersję silnika spalinowego, skoro szanse na dobry rezultat i tak nie są największe, a przebieg z soboty i niedzieli na pewnie nie grałby na korzyść zespołu. 

Specyfikacja numer 3 jednostki napędowej Hondy będzie użyta przez ekipę McLarena dopiero podczas weekendu w Austrii.

Źródło: motorsport.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race