Jak poinformował szef działu sportu marki Lamborghini Giorgio Sanna, włoski producent nie zbuduje w przeciągu najbliższych trzech lat samochodu GTE. Lamborghini interesowało się wejściem do czołowej klasy GT od 2016 roku, a częścią planów było wystawienie fabrycznych zespołów w Długodystansowych Mistrzostw Świata oraz IMSA Championship.

Ginetta potwierdziła, że oba prototypy LMP1 zespołu TRS Manor Racing nie pojawią się na starcie zbliżającej się rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata w Silverstone.

Odpowiedzialne za przepisy techniczne Długodystansowych Mistrzostw Świata organizacje FIA oraz Automobile Club de l’Ouest zadecydowały o zmianach w systemie ekwiwalencji technologii czołowej klasy LMP1.

Tegoroczna edycja wyścigu 24 godziny Le Mans przeszła do historii z powodu zwycięstwa Toyoty, która próbowała osiągnąć najwyższy stopień podium od 1985 roku.

Zwycięska załoga klasy LMP2 w tegorocznym wyścigu 24 godziny Le Mans została wykluczona z powodu niezaliczonego badania technicznego. Podobny los spotkał zdobywców czwartego miejsca w tej klasie.

Porsche po raz kolejny przechodzi do historii. Producent sportowych samochodów wygrał obie klasy GTE w najtrudniejszym długodystansowym wyścigu świata. W kategorii GTE Pro Porsche 911 RSR z numerem startowym 92 zakończyło swój udział w 86. edycji 24-godzinnego maratonu Le Mans na pierwszym miejscu, pokonując 344 okrążenia. Trio zawodników w składzie: Kévin Estre (Francja), Laurens Vanthoor (Belgia) i Michael Christensen (Dania) niemal przez cały czas utrzymywało się na prowadzeniu i kontrowało rywalizację na uznanym torze wyścigowym, liczącym 13 626 m długości. Bezbłędny występ fabrycznych kierowców dał Porsche 106. klasowe zwycięstwo w Le Mans.

Andy Priaulx, Harry Tincknell i Tony Kanaan zostali przesunięci na 12. miejsce w klasie GTE Pro tegorocznego wyścigu 24 godziny Le Mans, po tym jak ostatni z tej trójki nie spędził za kierownicą wymaganych sześciu godzin.

Fabryczny zespół LMP1 Toyoty zajął dwa pierwsze miejsca w tegorocznym wyścigu 24 godziny Le Mans. Kazuki Nakajima minął flagę w szachownicę za kierownicą prototypu #8, by stanąć na najwyższym stopniu podium wraz z Sebastienem Buemim i Fernando Alonso.

Na godzinę przed końcem tegorocznego wyścigu 24 godziny Le Mans, załoga Toyoty #8 jedzie po pewne zwycięstwo, korzystając na błędzie siostrzanej załogi #7.

Samochód bezpieczeństwa, który pojawił się na torze w trakcie 19 godziny wyścigu 24h Le Mans ze względu na poluzowaną studzienkę kanalizacyjną, wpłynął na losy rywalizacji w klasie GTE Pro.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race