Po raz pierwszy w ten weekend, na czele sesji treningowej pojawił się prototyp Toyoty. Problemy z hamulcami utrudniły jednak start Rebelliona.

Startujący w Rebellionie Bruno Senna był najszybszym kierowcą dwóch czwartkowych treningów w Bahrajnie. W pierwszym, najlepszy czas uzyskała Ginetta #5.

Władze Długodystansowych Mistrzostw Świata opublikowały prowizoryczny kalendarz na sezon 2020/2021. Seria po raz pierwszy zawita do RPA, a do kalendarza dołączy również włoski tor Monza.

Były już kierowca fabryczny Corvette Jan Magnussen pojawi się na testach kierowców WEC w Bahrajnie. Duńczyka sprowadzi tam rodzima ekipa High Class Racing. 

FIA zakazała startów pojazdom nowej klasy nieposiadającym związku z producentem. Nowa klasa otrzymała oficjalną nazwę Le Mans Hypercar (LMH). 

Rebellion poinformował, że zespół będzie częścią projektu Peugeota związanego z powrotem marki do wyścigów długodystansowych w sezonie 2022-23. 

Władze Długodystansowych Mistrzostw Świata ogłosiły zmianę lokalizacji piątej rundy trwającego sezonu 2019/2020. Seria nie pojawi się na brazylijskim torze Interlagos, a w zamian powróci na Circuit of the Americas w Teksasie.

Wbrew zapowiedziom, dwie Toyoty nie wystartują w Bahrajnie z tym samym handicapem. Nieco wolniejsza będzie załoga #8, tracąc o 0,21 sekundy więcej na okrążeniu. 

Mimo obaw o start tylko dwóch pojazdów, szwajcarski zespół R-Motorsport wciąż może pojawić się w sezonie 2020-21 w hypercarach Aston Martina. 

Marka Peugeot poinformowała, że w 2022 roku wejdzie do Długodystansowych Mistrzostw Świata. Byli triumfatorzy wyścigu 24h Le Mans wprowadzą do rywalizacji pojazd klasy obecnie określanej jako Hypercar. 

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race