Dwa miesiące po triumfie w pełnym emocji wyścigu Le Mans 24h, w najbliższy weekend TOYOTA GAZOO Racing ruszy do sześciogodzinnej walki o zwycięstwo na brytyjskim torze Silverstone.

Długodystansowe Mistrzostwa Świata opublikowały prowizoryczny kalendarz na sezon 2019/2020. Będzie się on składać z ośmiu wyścigów, a nowością będzie różnorodność w dystansie poszczególnych rund.

Fernando Alonso stwierdził, że chciałby pozostać w wyścigach długodystansowych przynajmniej przez kilka kolejnych lat, lecz nie podjął jeszcze konkretnej decyzji co do swoich planów na przyszły sezon i nie ogłosi ich przez kolejnych kilka miesięcy.

Ginetta potwierdziła, że oba prototypy LMP1 zespołu TRS Manor Racing nie pojawią się na starcie zbliżającej się rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata w Silverstone.

Odpowiedzialne za przepisy techniczne Długodystansowych Mistrzostw Świata organizacje FIA oraz Automobile Club de l’Ouest zadecydowały o zmianach w systemie ekwiwalencji technologii czołowej klasy LMP1.

Tegoroczna edycja wyścigu 24 godziny Le Mans przeszła do historii z powodu zwycięstwa Toyoty, która próbowała osiągnąć najwyższy stopień podium od 1985 roku.

Zwycięska załoga klasy LMP2 w tegorocznym wyścigu 24 godziny Le Mans została wykluczona z powodu niezaliczonego badania technicznego. Podobny los spotkał zdobywców czwartego miejsca w tej klasie.

Porsche po raz kolejny przechodzi do historii. Producent sportowych samochodów wygrał obie klasy GTE w najtrudniejszym długodystansowym wyścigu świata. W kategorii GTE Pro Porsche 911 RSR z numerem startowym 92 zakończyło swój udział w 86. edycji 24-godzinnego maratonu Le Mans na pierwszym miejscu, pokonując 344 okrążenia. Trio zawodników w składzie: Kévin Estre (Francja), Laurens Vanthoor (Belgia) i Michael Christensen (Dania) niemal przez cały czas utrzymywało się na prowadzeniu i kontrowało rywalizację na uznanym torze wyścigowym, liczącym 13 626 m długości. Bezbłędny występ fabrycznych kierowców dał Porsche 106. klasowe zwycięstwo w Le Mans.

Andy Priaulx, Harry Tincknell i Tony Kanaan zostali przesunięci na 12. miejsce w klasie GTE Pro tegorocznego wyścigu 24 godziny Le Mans, po tym jak ostatni z tej trójki nie spędził za kierownicą wymaganych sześciu godzin.

Fabryczny zespół LMP1 Toyoty zajął dwa pierwsze miejsca w tegorocznym wyścigu 24 godziny Le Mans. Kazuki Nakajima minął flagę w szachownicę za kierownicą prototypu #8, by stanąć na najwyższym stopniu podium wraz z Sebastienem Buemim i Fernando Alonso.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Małgorzata Czerwińska
Olga Białczak
Agata Kurek

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race 4kolka