Ekipa Inter Europol Competition jako pierwsza wprowadza polską flagę między zespoły wyścigowe w 24h Le Mans. Warto więc pokrótce poznać jego historię.

Marka Goodyear powróci do międzynarodowych wyścigów długodystansowych jako jeden z dostawców opon rywalizujących w sezonie 2019/2020 Długodystansowych Mistrzostw Świata, wliczając 24-godzinny wyścig Le Mans.

Wielkimi krokami zbliża się finałowa runda supersezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) – 24-godzinny wyścig Le Mans, który odbędzie się 15 i 16 czerwca 2019 r. Podczas poprzedniego, 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps (Belgia) zespół GT Porsche zapewnił sobie tytuł w klasyfikacji producentów, a teraz koncentruje się na pojedynku fabrycznych kierowców o mistrzostwo świata kierowców. 24-godzinny maraton rozsądzi, czy zdobędą je Kévin Estre (Francja) i Michael Christensen (Dania) w samochodzie nr 92, czy też Gianmaria Bruni (Włochy) i Richard Lietz (Austria) w wozie nr 91. Ekipa Porsche, jako zeszłoroczni triumfatorzy Le Mans, wystartuje w klasie GTE – podobnie jak w 2018 r. – z czterema pojazdami fabrycznymi. Sześć kolejnych samochodów sportowych z Weissach – każdy o mocy około 510 KM – wystawią trzy zespoły klientów. W sumie do rywalizacji w długodystansowym klasyku na kultowym torze Circuit des 24 Heures we francuskim departamencie Sarthe przystąpi więc 10 egzemplarzy Porsche 911 RSR.

Odpowiednio Toyota i Corvette zaliczyły najlepsze czasy Dnia Testów Le Mans w czołowych klasach pojazdów. Wyniki w klasie LMP2 wróżą ciekawą rywalizację w wyścigu.

Sébastien Buemi był najszybszy w pierwszej sesji Dnia Testów Le Mans. W swoich klasach błysnęły załogi United, Corvette i Spirit of Race.

Warsztat Multimatic nie złożył wniosku o starty w kolejnym sezonie FIA WEC. Producent wyścigowych Fordów nie przejmie więc fabrycznej ekipy tej marki.

Zespół DragonSpeed zapowiedział wyraźne ograniczenie startów w kolejnym sezonie FIA WEC. Swoją decyzję podjęli także kierowcy załogi LMP2 tej ekipy.

Organizatorzy wyścigów FIA WEC szukają nowych sposobów na wyrównanie szans w czołowej klasie LMP1 w sezonie 2019-20 między pojazdami nie- i hybrydowymi.

Niedługo po informacji od Forda, o swoich nietypowych barwach poinformowało Porsche.  Tym razem marka nawiąże nie tylko do historii swoich startów.

Na tydzień przed Dniem Testów Le Mans, Ford ujawnił malowanie, w którym pojadą jego cztery samochody GT. Każdy z nich nawiązuje do sukcesów marki.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race