Audi lepsze w drugiej sesji

Podczas drugiej, popołudniowej sesji treningowej Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Interlagos warunki były dużo lepsze, lecz mimo to, najszybsza załoga Audi nr 2 nie poprawiła porannego czasu Toyoty.

W porównaniu z poranną sesją, temperatura nieznacznie wzrosła do 25 stopni, a tor został oczyszczony z zanieczyszczeń, które zalegały na nim przed weekendem i pojawiła się na nim warstwa gumy z opon pozostawiona podczas pierwszej sesji treningowej WEC, jak i przejazdów serii towarzyszących.

Na szczycie tabeli z czasami znalazło się Audi nr 2, w którym Tom Kristensen uzyskał czas 1:21,904. Duńczyk poprawił poranny czas swojej załogi o ponad sekundę, jednak mimo lepszych warunków na torze zabrakło mu 23 tysięcznych sekundy do zrównania się z najlepszym czasem weekendu, który Anthony Davidson ustanowił za kierownicą Toyoty w pierwszej sesji. Na drugiej pozycji sesję zakończyła załoga aktualnych mistrzów w siostrzanym Audi R18 ze stratą 0,152 sekundy do swoich kolegów z zespołu. Załoga Toyoty nawet nie zbliżyła się do swojego wyniku z porannej sesji. Ważniejszy dla japońskiego zespołu był fakt, że ich kierowcy utrzymywali stabilne tempo w trakcie długich wizyt na torze. Niepokój mógł zbudzić czarny dym, który pojawił się z tyłu samochodu w połowie sesji, lecz nie przeszkodził on w przygotowaniach do wyścigu. Prywatny zespół Rebellion Racing zanotował znaczny postęp, zmniejszając stratę do liderów o połowę, do półtorej sekundy.

Różnice w klasie LMP2 pozostają bardzo małe. Mike Conway uzyskał najlepszy czas weekendu dla zespołu G-Drive - 1:27,642. Bertrand Baguette z najlepszego w pierwszej sesji zespołu Oak stacił do Brytyjczyka aż 0,4 sekundy i taką samą przewagę miał nad Jamesem Walkerem z Delta-ADR.

Wśród aut GT na czele pozostaje Aston Martin. Model V8 Vantage był najszybszy w rękach kierowców zarówno klas Pro, jak i Am. W tej pierwszej Darren Turner ponownie uzyskał najlepszy czas za kierownicą auta nr 97 - 1:33,451. Cztery dziesiąte sekundy straciła załoga siostrzanej maszyny z numerem 99, prowadzona przez Roba Bella i lokalnego bohatera Bruno Sennę. Uzyskany przez Bella czas 1:33,873 pozwolił im pokonać Marca Lieba w Porsche różnicą 34 tysięcznych sekundy. O ile sesja przebiegła bez żadnych incydentów, problemy techniczne przeszkodziły zespołowi AF Corse, który stracił dużo czasu na naprawie Ferrari z numerem 71.

W klasie Am na czele zmieniały się załogi Astona Martina, Porsche i Ferrari. Pod koniec sesji na prowadzenie ponownie wysunęła się "duńska" załoga Astona nr 95, ponownie z Nicki Thiimem, który uzyskał najlepszy czas 1:34,775, urywając pół sekundy ze swojego porannego osiągnięcia. Za nimi uplasowała się załoga nr 76 IMSA Performance Matmut i 8Star Motorsports nr 81.

P Nr Kierowca Klasa     Rezultat Strata
1 2

Tom Kristensen
Loïc Duval
Allan McNish
LMP1 M 1:21,904  
2 1

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler
LMP1 M 1:22,056 + 0,152
3 8

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Stéphane Sarrazin
LMP1 M 1:22,675 + 0,771
4 12

Nicolas Prost
Neel Jani
Nick Heidfeld
LMP1 M 1:24,144 + 2,240
5 26

Roman Rusinov
John Martin
Mike Conway
LMP2 D 1:27,642 + 5,738
6 35

Bertrand Baguette
Ricardo Gonzalez
Martin Plowman
LMP2 D 1:28,014 + 6,110
7 25

Tor Graves
Robbie Kerr
James Walker
LMP2 D 1:28,443 + 6,539
8 24

Olivier Pla
David Heinemeier-Hansson
Alex Brundle
LMP2 D 1:28,632 + 6,728
9 41

Christian Zügel
Gunnar Jeanette
Björn Wirdheim
LMP2 D 1:28,998 + 7,094
10 49

Luis Pérez-Companc
Nicolas Minassian
Pierre Kaffer
LMP2 M 1:29,085 + 7,181
11 32

Thomas Holzer
Dominik Kraihamer
Jan Charouz
LMP2 D 1:29,202 + 7,298
12 31

Kevin Weeda
Christophe Bouchut
James Rossiter
LMP2 D 1:29,332 + 7,428
13 45

Jacques Nicolet
Jean-Marc Merlin
Keiko Ihara
LMP2 D 1:32,289 + 10,385
14 97
Darren Turner
Stefan Mücke
LMGTE Pro M 1:33,451 + 11,547
15 99
Rob Bell
Bruno Senna
LMGTE Pro M 1:33,873 + 11,969
16 92
Marc Lieb
Richard Lietz
LMGTE Pro M 1:33,907 + 12,003
17 98

Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Richie Stanaway
LMGTE Pro M 1:34,082 + 12,178
18 51
Gianmaria Bruni
Giancarlo Fisichella
LMGTE Pro M 1:34,230 + 12,326
19 91
Jörg Bergmeister
Patrick Pilet
LMGTE Pro M 1:34,501 + 12,597
20 71
Kamui Kobayashi
Toni Vilander
LMGTE Pro M 1:34,613 + 12,709
21 95

Nicki Thiim
Kristian Poulsen
Christoffer Nygaard
LMGTE Am M 1:34,775 + 12,871
22 76

Raymond Narac
Christophe Bourret
Jean-Karl Vernay
LMGTE Am M 1:35,064 + 13,160
23 81

Vicente Potolicchio
Rui Aguas
Davide Rigon
LMGTE Am M 1:35,293 + 13,389
24 96
Stuart Hall
Jamie Campbell-Walter
LMGTE Am M 1:35,297 + 13,393
25 88

Christian Ried
Gianluca Roda
Paolo Ruberti
LMGTE Am M 1:35,329 + 13,425
26 61

Jack Gerber
Matt Griffin
Marco Cioci
LMGTE Am M 1:35,635 + 13,731
27 50

Patrick Bornhauser
Julien Canal
Fernando Rees
LMGTE Am M 1:35,854 + 13,950
28 57

Tracy Krohn
Niclas Jönsson
Maurizio Mediani
LMGTE Am M 1:36,950 + 15,046

W sobotę zespoły czeka ostatnia sesja treningowa przed kwalifikacjami.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze