Podczas drugiej, popołudniowej sesji treningowej Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Interlagos warunki były dużo lepsze, lecz mimo to, najszybsza załoga Audi nr 2 nie poprawiła porannego czasu Toyoty.
W porównaniu z poranną sesją, temperatura nieznacznie wzrosła do 25 stopni, a tor został oczyszczony z zanieczyszczeń, które zalegały na nim przed weekendem i pojawiła się na nim warstwa gumy z opon pozostawiona podczas pierwszej sesji treningowej WEC, jak i przejazdów serii towarzyszących.
Na szczycie tabeli z czasami znalazło się Audi nr 2, w którym Tom Kristensen uzyskał czas 1:21,904. Duńczyk poprawił poranny czas swojej załogi o ponad sekundę, jednak mimo lepszych warunków na torze zabrakło mu 23 tysięcznych sekundy do zrównania się z najlepszym czasem weekendu, który Anthony Davidson ustanowił za kierownicą Toyoty w pierwszej sesji. Na drugiej pozycji sesję zakończyła załoga aktualnych mistrzów w siostrzanym Audi R18 ze stratą 0,152 sekundy do swoich kolegów z zespołu. Załoga Toyoty nawet nie zbliżyła się do swojego wyniku z porannej sesji. Ważniejszy dla japońskiego zespołu był fakt, że ich kierowcy utrzymywali stabilne tempo w trakcie długich wizyt na torze. Niepokój mógł zbudzić czarny dym, który pojawił się z tyłu samochodu w połowie sesji, lecz nie przeszkodził on w przygotowaniach do wyścigu. Prywatny zespół Rebellion Racing zanotował znaczny postęp, zmniejszając stratę do liderów o połowę, do półtorej sekundy.
Różnice w klasie LMP2 pozostają bardzo małe. Mike Conway uzyskał najlepszy czas weekendu dla zespołu G-Drive - 1:27,642. Bertrand Baguette z najlepszego w pierwszej sesji zespołu Oak stacił do Brytyjczyka aż 0,4 sekundy i taką samą przewagę miał nad Jamesem Walkerem z Delta-ADR.
Wśród aut GT na czele pozostaje Aston Martin. Model V8 Vantage był najszybszy w rękach kierowców zarówno klas Pro, jak i Am. W tej pierwszej Darren Turner ponownie uzyskał najlepszy czas za kierownicą auta nr 97 - 1:33,451. Cztery dziesiąte sekundy straciła załoga siostrzanej maszyny z numerem 99, prowadzona przez Roba Bella i lokalnego bohatera Bruno Sennę. Uzyskany przez Bella czas 1:33,873 pozwolił im pokonać Marca Lieba w Porsche różnicą 34 tysięcznych sekundy. O ile sesja przebiegła bez żadnych incydentów, problemy techniczne przeszkodziły zespołowi AF Corse, który stracił dużo czasu na naprawie Ferrari z numerem 71.
W klasie Am na czele zmieniały się załogi Astona Martina, Porsche i Ferrari. Pod koniec sesji na prowadzenie ponownie wysunęła się "duńska" załoga Astona nr 95, ponownie z Nicki Thiimem, który uzyskał najlepszy czas 1:34,775, urywając pół sekundy ze swojego porannego osiągnięcia. Za nimi uplasowała się załoga nr 76 IMSA Performance Matmut i 8Star Motorsports nr 81.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Rezultat | Strata | |||
1 | 2 | Tom Kristensen Loïc Duval Allan McNish |
LMP1 | M | 1:21,904 | |||
2 | 1 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
LMP1 | M | 1:22,056 | + 0,152 | ||
3 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Stéphane Sarrazin |
LMP1 | M | 1:22,675 | + 0,771 | ||
4 | 12 | Nicolas Prost Neel Jani Nick Heidfeld |
LMP1 | M | 1:24,144 | + 2,240 | ||
5 | 26 | Roman Rusinov John Martin Mike Conway |
LMP2 | D | 1:27,642 | + 5,738 | ||
6 | 35 | Bertrand Baguette Ricardo Gonzalez Martin Plowman |
LMP2 | D | 1:28,014 | + 6,110 | ||
7 | 25 | Tor Graves Robbie Kerr James Walker |
LMP2 | D | 1:28,443 | + 6,539 | ||
8 | 24 | Olivier Pla David Heinemeier-Hansson Alex Brundle |
LMP2 | D | 1:28,632 | + 6,728 | ||
9 | 41 | Christian Zügel Gunnar Jeanette Björn Wirdheim |
LMP2 | D | 1:28,998 | + 7,094 | ||
10 | 49 | Luis Pérez-Companc Nicolas Minassian Pierre Kaffer |
LMP2 | M | 1:29,085 | + 7,181 | ||
11 | 32 | Thomas Holzer Dominik Kraihamer Jan Charouz |
LMP2 | D | 1:29,202 | + 7,298 | ||
12 | 31 | Kevin Weeda Christophe Bouchut James Rossiter |
LMP2 | D | 1:29,332 | + 7,428 | ||
13 | 45 | Jacques Nicolet Jean-Marc Merlin Keiko Ihara |
LMP2 | D | 1:32,289 | + 10,385 | ||
14 | 97 | Darren Turner Stefan Mücke |
LMGTE Pro | M | 1:33,451 | + 11,547 | ||
15 | 99 | Rob Bell Bruno Senna |
LMGTE Pro | M | 1:33,873 | + 11,969 | ||
16 | 92 | Marc Lieb Richard Lietz |
LMGTE Pro | M | 1:33,907 | + 12,003 | ||
17 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Richie Stanaway |
LMGTE Pro | M | 1:34,082 | + 12,178 | ||
18 | 51 | Gianmaria Bruni Giancarlo Fisichella |
LMGTE Pro | M | 1:34,230 | + 12,326 | ||
19 | 91 | Jörg Bergmeister Patrick Pilet |
LMGTE Pro | M | 1:34,501 | + 12,597 | ||
20 | 71 | Kamui Kobayashi Toni Vilander |
LMGTE Pro | M | 1:34,613 | + 12,709 | ||
21 | 95 | Nicki Thiim Kristian Poulsen Christoffer Nygaard |
LMGTE Am | M | 1:34,775 | + 12,871 | ||
22 | 76 | Raymond Narac Christophe Bourret Jean-Karl Vernay |
LMGTE Am | M | 1:35,064 | + 13,160 | ||
23 | 81 | Vicente Potolicchio Rui Aguas Davide Rigon |
LMGTE Am | M | 1:35,293 | + 13,389 | ||
24 | 96 | Stuart Hall Jamie Campbell-Walter |
LMGTE Am | M | 1:35,297 | + 13,393 | ||
25 | 88 | Christian Ried Gianluca Roda Paolo Ruberti |
LMGTE Am | M | 1:35,329 | + 13,425 | ||
26 | 61 | Jack Gerber Matt Griffin Marco Cioci |
LMGTE Am | M | 1:35,635 | + 13,731 | ||
27 | 50 | Patrick Bornhauser Julien Canal Fernando Rees |
LMGTE Am | M | 1:35,854 | + 13,950 | ||
28 | 57 | Tracy Krohn Niclas Jönsson Maurizio Mediani |
LMGTE Am | M | 1:36,950 | + 15,046 |
W sobotę zespoły czeka ostatnia sesja treningowa przed kwalifikacjami.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.