Znani i nieznani kierowcy prototypu Porsche

Timo Bernhard i Romain Dumas zostali pierwszymi oficjalnymi kierowcami prototypu LMP1 Porsche. Wciąż natomiast niepotwierdzony jest kontrakt z Porsche Marka Webbera.

Ubiegłotygodniowy wyścig FIA WEC na Silverstone był pierwszym regularnym starciem Porsche z konkurencją po powrocie na tory zespołu fabrycznego – i pierwszą możliwością poznania kierowców, którzy być może, w przyszłym roku pojawią się w przygotowywanych na owy sezon prototypach Porsche LMP1. Co do dwóch z nich, Porsche postanowiło podjąć decyzję już teraz, by mogli oni pojawić się już na pierwszych testach prototypu, zapowiadanych na czerwiec tego roku – zdecydowano się na dwóch doświadczonych kierowców Audi Sport, a już wcześniej dobrze znanych zespołowi z Zuffenhausen – Niemca Timo Bernharda i Francuza Romaina Dumas.

32-letni Bernhard to dla Porsche stary znajomy. Po próbach rywalizacji w Formule Ford pod koniec lat 90-tych, w roku 1999 Bernhard stał się kierowcą załogi UPS Porsche Junior w Porsche Carrera Cup Deutschland – a dwa lata później wystartował w czterech odsłonach Porsche SuperCup, stając tam naprzeciw m.in. Stéphane Ortelliego, Jörga Bergmeistera, Marco Wernera czy Lucasa Luhra. Wtedy też, Bernhard został mistrzem PCCD – a z Luhrem, w roku 2002 zaliczył on pierwsze zwycięstwo w Le Mans 24h, wtedy w kategorii GT za kierownicą Porsche 911 GT3-RS ekipy The Racer’s Group. Gdy przeniósł się on do Amerykańskiej Serii Le Mans, także i tam osiągał sukcesy dzięki pojazdom Porsche – m.in. w latach 2007-08 zdobywając (wspólnie z Romainem Dumas) mistrzostwa ALMS za kierownicą Porsche RS Spydera. Rok później, gdy współpracujący z Porsche zespół Penske stracił sponsora – Bernhard i Duma zostali kierowcami fabrycznych prototypów LMP1 Audi, w których w roku 2010 zaliczyli ogólne zwycięstwo w Le Mans 24h. Bernhard koncie także wielokrotne zwycięstwa w klasach i jedno ogólne w 24h Nürburgring, po jednym ogólnym w Daytona 24h i Sebring 12h, a w kategoriach także m.in. w Petit Le Mans.

4 lata starszy Romain Dumas również był ostatnio kierowcą fabrycznym Audi Sport – a w Le Mans walczył on wcześniej przez dwa lata dla Pescarolo Sport we francuskim prototypie LMP1. Lista jego sukcesów także jest imponująca: jeszcze przed wspólnymi zwycięstwami z Bernhardem, Dumas zajął dwukrotnie drugie miejsce w kategorii GT wyścigu Le Mans 24h (2001-2002) – w którym to zresztą uczestniczył aż dwunastokrotnie. Wtedy także wziął on udział w testach Formuły 1 Renault – ostatecznie jednak, w roku 2003 został kierowcą fabrycznym Porsche, wspomagając współpracujące z tą marką zespoły w kilku wyścigach długodystansowych. W roku 2004 zaczął walczyć w serii ALMS, wpierw w pojazdach GT, a następnie w prototypie Porsche RS Spyder – czego efektem były dwa mistrzostwa razem z Timo Bernhardem. Razem z nim trafił on też do Audi, gdy zespół Penske musiał zrezygnować z pełnego programu startów dla Porsche – a w tym roku, razem z Bernhardem Dumas walczy dla Porsche w pojazdach GT.

Ten weekend przyniósł nam także informację o trzecim kierowcy prototypu LMP1 Porsche – ta jednak wciąż stoi na granicy plotki. Wiadomość o dołączeniu Marka Webbera do ekipy Porsche pojawiła się tuż przed startem wyścigu FIA WEC na Silverstone – choć początkowo określana jako „oficjalna”, z czasem okazała się nie tak pewna, jak to zapewniano. Osób wątpiących w podpisanie tego kontraktu jest jednak coraz mniej – a w mediach pojawiają się wciąż nowe zapewnienia, m.in. tym razem o 3-letniej umowie Webbera z Porsche, która miała zostać zatwierdzona podczas wizyty Australijczyka w centrum badawczym Porsche w Weissach. I znów, nikt takowej informacji potwierdzić lub zaprzeczyć nie chce – na oficjalną informację musimy więc jeszcze trochę poczekać… 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze