Porsche podało skład na sezon 2013

Lieb, Lietz, Dumas oraz Bergmeister, Pilet i Bernhard – w takich składach Porsche wystartuje w przyszłym sezonie w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA. Nowym fabrycznym kierowcą został natomiast Nick Tandy.

Po ogłoszeniu przez Porsche, że już 2013 roku ich fabryczny zespół będzie ścigał się w rywalizacji FIA WEC – kolejną oczekiwaną informacją na ten temat było ogłoszenie załóg, które startować będą w dwóch Porsche 911 GT3-RSR. Te zostały ujawnione w ostatnich dniach – a prezentują się niezwykle interesująco, choć z drugiej strony nie są one niczym zaskakującym dla fanów wyścigów długodystansowych. Dwóch podstawowych kierowców znamy z tegorocznej odsłony FIA WEC i startów za kierownicą Porsche – kolejny natomiast ścigał się w Porsche za oceanem. Ciekawostką jest, że dwóch zawodników pochodzi z tegorocznych załóg Audi Sport.

W pierwszym pojeździe, regularnie startować będą Marc Lieb i Richard Lietz – czyli dokładnie ci sami kierowcy, którzy w tym roku walczyli w Porsche dla niemieckiego Team Felbermayr-Proton. Z dwoma zwycięstwami na koncie, załoga przegrała rywalizację z AF Corse i Aston Martin Racing – z drugiej jednak strony, trzeba pamiętać także o ich wieloletniej współpracy z Felbermayrem, której efektami były m.in. dwa zwycięstwa w klasie w wyścigu 24h Le Mans.

Lieb to także czterokrotny zwycięzca 24-godzinnej batalii na „północnej pętli” Nürburgring – a trzykrotny (w tym dwa razy wspólnie z Lietzem) mistrz Le Mans Series kategorii GT. Lietz na koncie ma nieco mniej triumfów – ale i tak wysoko stawiają go chociażby trzykrotne drugie miejsca w klasyfikacji generalnej International GT Open. W wyścigach wymagających obecność trzech kierowców, Lieba i Lietza będzie wspierać Romain Dumas – zwycięzca 24h Le Mans z roku 2010, a także partner Lieba ze zwycięstw na Nürburgring.

Za kierownicą drugiego z pojazdów zasiądzie także zawodnik startujący w tym roku dla Team Felbermayr – ale Patrick Pilet, bo o nim mowa, walczył tylko na Sebring. Regularnie natomiast, Francuz obecny był w International GT Open w zespole IMSA Performance – a jego stałym partnerem będzie Jörg Bergmeister, walczący w ALMS w zespole Flying Lizards, wielokrotny mistrz kategorii GT2 tejże serii – a także zwycięzca kategorii GT w 24h Le Mans w roku 2004. Ich wspomagał będzie natomiast Timo Bernhard – wielokrotny kierowca zarówno Porsche, jak i Audi w wyścigach długodystansowych.

Do grupy kierowców fabrycznych Porsche dołączył Nick Tandy – partner obecnego już w Porsche Marco Holzera, który w tym roku walczył dla Manthey Racing w International GT Open. On, podobnie jak Holzer, Wolf Henzler i Patrick Long, nie zostali zapisani do fabrycznej ekipy Porsche – z pewnością jednak zobaczymy ich w pojazdach tej marki walczących dla prywatnych zespołów.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze