Nowe Porsche 911 GT3 Cup oraz informacje na temat zespołu fabrycznego przygotowującego się do startów w FIA WEC to informacje z ostatnich dni dotyczące utytułowanego producenta z Zuffenhausen.

Nadchodzący sezon, dla działu sportu samochodowego Porsche będzie niezwykle pracowitym. W czasie zbiegają się aż dwa duże projekty – przygotowanie na sezon 2014 nowego prototypu LMP1, pierwszego od lat pojazdu startującego w czołowej rywalizacji wyścigów długodystansowych – a także przygotowanie do startów nowych modeli GT3 i GTE, opartych na nowej wersji 911 oznaczonej numerem 991. Ostatni tydzień dał nam porcję nowych informacji na temat obydwu tych projektów – m.in. zaprezentował pierwszą z wyścigówek nowej serii kultowych „dziewięćsetjedenastek”.

911 GT3 Cup – sprzedana do tej pory w ilości niemal 2,5 tysiąca sztuk, najpopularniejszy na świecie samochód wyścigowy, w przyszłym sezonie pojawi się na torach w najnowszej swojej odsłonie. W porównaniu do poprzednika, „pucharówka” Porsche zyskała 10 koni mechanicznych (460) – większą uwagę zwracają jednak nowe układy, na czele z skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, po raz pierwszy kontrolowaną za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy.

Zmianom uległy także układ hamulcowy i koła, których szerokość wynosić będzie obecnie 275 mm z przodu i 315 mm z tyłu – a także szereg elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo kierowcy, od klatki bezpieczeństwa po siedzenie. Nowy 911 GT3 Cup, dzięki owym zmianom ma być łatwiejsze w prowadzeniu „na granicy możliwości”, jednocześnie jednak dawać jeszcze większą przyjemność z jazdy.

Nowy model kosztować będzie 181 tys. Euro – jednak w przyszłym roku zobaczymy go tylko i wyłącznie w serii Porsche SuperCup, a prawdopodobnie dopiero od roku 2014 obecny on będzie także w innych seriach pucharowych – oraz w wyścigach, gdzie startować mogą tego typu pojazdy. Pojazd w większości powstawać będzie w fabryce Porsche w Zuffenhausen, wraz z przygotowywaną na ten rok, nową odsłoną drogowego 911 GT3 – w centrum motorsportu Porsche w Weissach pojazd będzie jedynie dopracowywany i testowany na prywatnym torze Porsche.

W rozbudowywanym obiekcie w Weissach, mechanicy pracują natomiast nad prototypem LMP1 – który, według szefa działu ds. badań i rozwoju marki, pojawi się już w połowie sezonu 2013. Szefem „projektu LMP1” został Fritz Enzinger, znany choćby jako były szef programu Formuły 1 BMW – dyrektor całego działo sportu samochodowego Porsche, Hartmut Kristen, zajmie się natomiast pozostałymi programami motorsportu Porsche.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race