Nowe Porsche 911 GT3 Cup oraz informacje na temat zespołu fabrycznego przygotowującego się do startów w FIA WEC to informacje z ostatnich dni dotyczące utytułowanego producenta z Zuffenhausen.
Nadchodzący sezon, dla działu sportu samochodowego Porsche będzie niezwykle pracowitym. W czasie zbiegają się aż dwa duże projekty – przygotowanie na sezon 2014 nowego prototypu LMP1, pierwszego od lat pojazdu startującego w czołowej rywalizacji wyścigów długodystansowych – a także przygotowanie do startów nowych modeli GT3 i GTE, opartych na nowej wersji 911 oznaczonej numerem 991. Ostatni tydzień dał nam porcję nowych informacji na temat obydwu tych projektów – m.in. zaprezentował pierwszą z wyścigówek nowej serii kultowych „dziewięćsetjedenastek”.
911 GT3 Cup – sprzedana do tej pory w ilości niemal 2,5 tysiąca sztuk, najpopularniejszy na świecie samochód wyścigowy, w przyszłym sezonie pojawi się na torach w najnowszej swojej odsłonie. W porównaniu do poprzednika, „pucharówka” Porsche zyskała 10 koni mechanicznych (460) – większą uwagę zwracają jednak nowe układy, na czele z skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, po raz pierwszy kontrolowaną za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy.
Zmianom uległy także układ hamulcowy i koła, których szerokość wynosić będzie obecnie 275 mm z przodu i 315 mm z tyłu – a także szereg elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo kierowcy, od klatki bezpieczeństwa po siedzenie. Nowy 911 GT3 Cup, dzięki owym zmianom ma być łatwiejsze w prowadzeniu „na granicy możliwości”, jednocześnie jednak dawać jeszcze większą przyjemność z jazdy.
Nowy model kosztować będzie 181 tys. Euro – jednak w przyszłym roku zobaczymy go tylko i wyłącznie w serii Porsche SuperCup, a prawdopodobnie dopiero od roku 2014 obecny on będzie także w innych seriach pucharowych – oraz w wyścigach, gdzie startować mogą tego typu pojazdy. Pojazd w większości powstawać będzie w fabryce Porsche w Zuffenhausen, wraz z przygotowywaną na ten rok, nową odsłoną drogowego 911 GT3 – w centrum motorsportu Porsche w Weissach pojazd będzie jedynie dopracowywany i testowany na prywatnym torze Porsche.
W rozbudowywanym obiekcie w Weissach, mechanicy pracują natomiast nad prototypem LMP1 – który, według szefa działu ds. badań i rozwoju marki, pojawi się już w połowie sezonu 2013. Szefem „projektu LMP1” został Fritz Enzinger, znany choćby jako były szef programu Formuły 1 BMW – dyrektor całego działo sportu samochodowego Porsche, Hartmut Kristen, zajmie się natomiast pozostałymi programami motorsportu Porsche.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.