Dublet Toyoty na rozpoczęcie sezonu WEC

Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López odnieśli zwycięstwo w wyścigu 1000 mil Sebring – pierwszej rundzie sezonu 2023 Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC. Załoga Toyoty #7 pokonała siostrzaną załogę #8. Podium w swoim debiucie zdobyło Ferrari #50.

Toyota zyskała kontrolę nad wyścigiem już po 9 okrążeniach, gdy oba Ferrari zjechały do boksów na wczesne tankowanie. Kierowcy ekipy japońskiego producenta narzucili od tego momentu mocne tempo i szybko odjeżdżali od reszty stawki, w czasie, gdy rywale popełniali błędy i byli trapieni awariami.

Jeszcze przed startem wyścigu w boksach pojawił się Peugeot #94 z powodu awarii skrzyni biegów, która 28 okrążeń później przydarzyła się także w siostrzanym samochodzie #93. Problemy techniczne miała także ekipa Glickenhausa #708, która nie dojechała do mety, natomiast Ferrari, Cadillac i Porsche otrzymali dotkliwe kary drive-through za złamanie procedur podczas okresów neutralizacji i samochodu bezpieczeństwa. Ferrari miało także problemy w alei serwisowej, a samochód #51 miał wypadek na dwie godziny do mety, gdy Alessandro Pier Guidi zahaczył o zjeżdżającego do boksów Francesco Castellacciego w samochodzie GT.

Potknięcia rywali oznaczały, że wyścig będzie toczyć się pomiędzy dwiema załogami Toyoty, które miały przejechać o dwa okrążenia więcej od reszty stawki. Początkowo szybsza była załoga #8, lecz tuż przed półmetkiem rywalizacji Kamui Kobayashi wyprzedził Brendona Hartleya i zapewnił pierwszą lokatę zespołowi #7, który odniósł zwycięstwo z przewagą 2,168 sekundy nad aktualnymi mistrzami świata – Brendonem Hartleyem, Sébastienem Buemim i Ryō Hirakawą.

Pomimo dwóch kar, nieudanego pit-stopu i błędu strategicznego na początku wyścigu, Antonio Fuoco, Miguel Molina i Nicklas Nielsen uratowali podium, plasując się przed Cadillakiem zespołu Chip Ganassi Racing. Kolejne dwa okrążenia straciły dwie załogi Porsche.

Zwycięstwo w klasie LMP2 odniósł zespół Hertz Team Jota w składzie David Beckmann, Yifei Ye i Will Stevens. Punkty za pierwsze miejsce zdobyła jednak druga załoga United Autosports #22, a podium uzupełnił zespół Prema Racing #63. Tuż za pierwszą trójką uplasował się polski zespół Inter Europol Competition, o niecałą sekundę pokonując załogę Team WRT #41 z Robertem Kubicą w składzie.

Zespół Corvette Racing #33 zdominował rywalizację w klasie GTE Am, finiszując dwa okrążenia przed rywalami z Dempsey-Proton Racing i Kessel Racing.

Druga runda sezonu 2023 WEC odbędzie się 16 kwietnia w Portimão.

PNrKierowcaKlasaZespół Rezultat
17


Mike Conway
Kamui Kobayashi
José María López
HypercarHYToyota Gazoo Racing239 okr.
28


Sébastien Buemi
Brendon Hartley
Ryō Hirakawa
HypercarHYToyota Gazoo Racing+ 2,168
350


Antonio Fuoco
Miguel Molina
Nicklas Nielsen
HypercarHYFerrari AF Corse+ 2 okr.
42


Earl Bamber
Alex Lynn
Richard Westbrook
HypercarHYCadillac Racing+ 2 okr.
55


Dane Cameron
Michael Christensen
Frédéric Makowiecki
HypercarHYPorsche Penske Motorsport+ 4 okr.
66


Kévin Estre
André Lotterer
Laurens Vanthoor
HypercarHYPorsche Penske Motorsport+ 4 okr.
748


David Beckmann
Yifei Ye
Will Stevens
LMP2Hertz Team Jota+ 9 okr.
822


Frederick Lubin
Philip Hanson
Filipe Albuquerque
LMP2United Autosports+ 9 okr.
963


Doriane Pin
Mirko Bortolotti
Daniił Kwiat
LMP2Prema Racing+ 9 okr.
1034


Jakub Śmiechowski
Fabio Scherer
Albert Costa
LMP2Inter Europol Competition+ 9 okr.
1141


Rui Andrade
Robert Kubica
Louis Delétraz
LMP2Team WRT+ 9 okr.
1228


David Heinemeier Hansson
Pietro Fittipaldi
Oliver Rasmussen
LMP2Jota+ 9 okr.
1331


Sean Gelael
Ferdinand Habsburg
Robin Frijns
LMP2Team WRT+ 9 okr.
149


Filip Ugran
Bent Viscaal
Andrea Caldarelli
LMP2Prema Racing+ 10 okr.
1551


Alessandro Pier Guidi
James Calado
Antonio Giovinazzi
HypercarHYFerrari AF Corse+ 11 okr.
1636


Matthieu Vaxivière
Julien Canal
Charles Milesi
LMP2Alpine Elf Endurance Team+ 11 okr.
1733


Ben Keating
Nicolás Varrone
Nicky Catsburg
LMGTE AmCorvette Racing+ 18 okr.
1877


Christian Ried
Mikkel Pedersen
Julien Andlauer
LMGTE AmDempsey-Proton Racing+ 20 okr.
1957


Takeshi Kimura
Scott Huffaker
Daniel Serra
LMGTE AmKessel Racing+ 20 okr.
2021


Stefano Costantini
Simon Mann
Ulysse de Pauw
LMGTE AmAF Corse+ 20 okr.
2154


Thomas Flohr
Francesco Castellacci
Davide Rigon
LMGTE AmAF Corse+ 20 okr.
2260


Claudio Schiavoni
Matteo Cressoni
Alessio Picariello
LMGTE AmIron Lynx+ 20 okr.
2386


Michael Wainwright
Riccardo Pera
Benjamin Barker
LMGTE AmGR Racing+ 21 okr.
2485


Sarah Bovy
Michelle Gatting
Rahel Frey
LMGTE AmIron Dames+ 21 okr.
2510


Ryan Cullen
Matthias Kaiser
Gabriel Aubry
LMP2Vector Sport+ 21 okr.
2625


Ahmad Al Harthy
Michael Dinan
Charlie Eastwood
LMGTE AmORT by TF+ 22 okr.
27777


Satoshi Hoshino
Casper Stevenson
Tomonobu Fujii
LMGTE AmD'Station Racing+ 22 okr.
2898


Paul Dalla Lana
Axcil Jefferies
Nicki Thiim
LMGTE AmNorthwest AMR+ 23 okr.
2956


PJ Hyett
Gunnar Jeannette
Matteo Cairoli
LMGTE AmProject 1 - AO+ 24 okr.
304


Tom Dillmann
Esteban Guerrieri
Jacques Villeneuve
HypercarFloyd Vanwall Racing Team+ 24 okr.
3193


Paul di Resta
Mikkel Jensen
Jean-Éric Vergne
HypercarHYPeugeot TotalEnergies+ 26 okr.
NSK94


Loïc Duval
Gustavo Menezes
Nico Müller
HypercarHYPeugeot TotalEnergies
NSK35


André Negrão
Memo Rojas
Oliver Caldwell
LMP2Alpine Elf Endurance Team
NSK23


Joshua Pierson
Tom Blomqvist
Oliver Jarvis
LMP2United Autosports
NSK708


Romain Dumas
Ryan Briscoe
Olivier Pla
HypercarGlickenhaus Racing
NSK83


Luis Pérez-Companc
Lilou Wadoux
Alessio Rovera
LMGTE AmRichard Mille AF Corse
NSK88


Ryan Hardwick
Zacharie Robichon
Harry Tincknell
LMGTE AmProton Competition

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze