W pozostałych tegorocznych wyścigach Długodystansowych Mistrzostw Świata, Audi Sport wystawi drugie hybrydowe R18 e-tron quattro dla Allana McNisha i Toma Kristensena.

Doświadczony duet ścigał się napędzanym wyłącznie olejem napędowym R18 ultra we wszystkich tegorocznych wyścigach oprócz 6 Godzin Spa i 24 Godzin Le Mans. Od zaplanowanej na koniec września rundy w Bahrajnie załoga już na stałe przesiądzie się do e-tron quattro.

Szef Audi Motorsport Wolfgang Ullrich zasugerował, że jednym z powodów takiej decyzji jest chęć rywalizacji z wzrastającą formą Toyoty, która w ostatniej rundzie w Brazylii odniosła swoje pierwsze zwycięstwo. "Z dwoma pojazdami hybrydowymi jesteśmy w lepszej pozycji do walki z Toyotą" – powiedział. "Nasza analiza wykazała, że ​​ R18 e-tron quattro ma przewagę w wyścigu."

Dyrektor techniczny Team Joest Ralf Juttner dodał: "W Bahrajnie mamy nadzieję wziąć rewanż za Brazylię. Nie pozostawimy kamienia na kamieniu, aby powrócić na szczyt podium."

Audi wyjaśniło, że zmiana samochodu pozwoli także McNishowi i Kristensenowi wyrównać szanse w walce o mistrzostwo z załogą André Lotterer/Marcel Fässler/Benoît Tréluer, którzy ścigali się hybrydowym prototypem w każdym wyścigu oprócz 12 Godzin Sebring i w klasyfikacji generalnej mają 7,5 punkta przewagi. Juttner powiedział: "Musimy przekształcić samochód numer 2 w e-tron quattro na miejscu. To ogromne zadanie dla zespołu. Sprawi to jednak, że walka w klasyfikacji kierowców będzie jeszcze bardziej ekscytująca, ponieważ nastąpi wyrównanie szans. Czekamy na to."

Źródło: www.autosport.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race