Fabryczny kierowca Audi Lucas di Grassi zasiądzie w tegorocznym wyścigu 24 godziny Le Mans za kierownicą Ferrari zespołu AF Corse. Brazylijczyk dołączy do Alessandro Pier Guidiego i Jamesa Calado w samochodzie nr 51.

Pierre Kaffer dołączy do Giancarlo Fisichelli i Toniego Vilandera w składzie zespołu Risi Competizione na tegoroczny wyścig 24 godziny Le Mans.

Fabryczny kierowca Ferrari Giancarlo Fisichella dołączy do Toniego Vilandera w zespole Risi Competizione na czas tegorocznego wyścigu 24 godziny Le Mans.

Automobile Club de l’Ouest opublikował regulamin wyścigu 24 godziny Le Mans na rok 2017, który został dostosowany po dramacie, jaki spotkał w tym roku Toyotę #5.

Fabryczne zespoły LMP1 Porsche i Audi wykluczyły możliwość powrotu do wystawiania trzech prototypów podczas przyszłorocznego wyścigu 24 godziny Le Mans.

Symbolem 84. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans na zawsze pozostanie jego dramatyczny finał z 19 czerwca 2016 roku. Porsche po raz 18. zwyciężyło w klasyfikacji generalnej, gdy prowadząca w stawce Toyota odpadła na ostatnim okrążeniu. Tempo prototypów z czołówki, pojedynek z japońskim producentem i liczne zmiany na pozycji lidera do maksimum wywindowały panujące na torze emocje.

Toyota Gazoo Racing poinformowała o tym, co spowodowało awarię samochodu nr 5 w ostatnich minutach tegorocznego wyścigu 24 godziny Le Mans.

Tegoroczny 24-godzinny wyścig Le Mans to pasmo sukcesów Dunlopa w bardzo konkurencyjnej kategorii LMP2 – pierwszych siedmiu zawodników (jadących na sześciu różnych podwoziach) zdecydowało się ścigać na oponach marki.

Toyota Gazoo Racing nadal nie zna przyczyny awarii, która pozbawiła ich zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Pełen emocji weekend we francuskim Le Mans zakończony 18. sukcesem Porsche w historii tego legendarnego wyścigu. Po północy rozgrywany między Porsche a Toyotą pojedynek o zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans nabrał tempa, nikt jednak nie spodziewał się takiego finału. Tuż przed ostatnim okrążeniem Toyota zdawała się zmierzać prostu po wygraną. Nagle jej prototyp stanął na torze, a „kółko” później innowacyjne Porsche 919 Hybrid z numerem 2, należące do ekipy w składzie: Romain Dumas, Neel Jani i Marc Lieb, jako pierwsze minęło linię mety na oczach około 263 tysięcy widzów, którzy przyszli obejrzeć rywalizację na torze. Tym samym Porsche osiągnęło swoje 18. zwycięstwo w słynnym maratonie. Żaden inny producent nie zdołał wygrać tego najtrudniejszego wyścigu długodystansowego tyle razy – i żaden nie jest tak ściśle związany z legendą Le Mans.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race