Rolling Stone partnerem ESM w Le Mans

Słynne czasopismo Rolling Stone stanie się partnerem zespołu Extreme Speed Motorsports w wyścigu 24h Le Mans. Powodem jest m.in. zakaz sponsorowania ekip przez producentów alkoholi.

Francuskie prawo zabrania sponsorowania zespołów wyścigowych nie tylko przez koncerny tytoniowe, ale także alkoholowe. W przypadku zapisanej do Mistrzostw Świata Endurance ekipy Extreme Speed Motorsports, sytuacja ta powoduje problem z udziałem w prestiżowym 24h Le Mans – ESM jest mianowicie otwarcie sponsorowany przez znanego meksykańskiego producenta tequili, Patrón Spirits Company. Starając się obejść ten przepis, zespół postanowił nawiązać współpracę z marką, której logo pojawiłoby się na pojazdach HPD zamiast czarnozielonych barw – wybór padł na znany dwutygodnik muzyczno-kulturowy, Rolling Stone.

Właśnie jego logo pojawi się na dwóch prototypach LMP2 ekipy podczas tegorocznego, 24-godzinnego Le Mans. Czasopismo nie będzie finansowym partnerem zespołu – wzmianki o Extreme Speed Motorsports pojawią się jednak m.in. w krótkich filmach na oficjalnej stronie czasopisma mówiących o jego historii. Z drugiej strony pojawiają się sugestie, iż barwy pojazdów ESM nie będą typowymi logo reklamującymi daną markę, ale raczej będą to tzw. "art cars", czyli pojazdy w specjalnych barwach stworzonych przez artystów.

W tych samych barwach, prototypy ESM pojawią się w Le Mans także w Dniu Testów – w pozostałych wyścigach tegorocznej serii WEC, pojazdy będą widniały z logo oficjalnego sponsora zespołu.

Źródło: fiawec.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze