Audi korzysta na dramacie Toyoty

Na 9 godzin przed końcem wyścigu, Audi jedzie po dublet, a Porsche po miejsce na podium. Toyota #7, która zdominowała pierwszą połowę wyścigu, została wycofana z rywalizacji.

Druga połowa rywalizacji rozpoczęła się od wspomnianych we wcześniejszym wpisie problemie Audi #1. Zespół rozwiązał problem w ciągu zaledwie 5 minut i Lucas di Grassi wrócił na tor ze stratą jedynie dwóch okrążeń do rywali. Dalsze problemy dosięgły Porsche #14, które spadło w klasyfikacji za opóźnioną Toyotę #8. W 14. godzinie rywalizacji w prowadzącej Toyocie #7 doszło do nagłej awarii elektronicznej, której zespół nie był w stanie zlokalizować i która doprowadziła do wycofania japońskiego prototypu z wyścigu, zostawiając na czele dwa Audi - #2 przed #1 - przed Porsche #14, Toyotą #8 i Porsche #20.

Jann Mardenborough popisał się niesamowitą zmianą i powiększył prowadzenie w klasie LMP2 do ponad dwóch minut za kierownicą Ligiera JS P2 HPD zespołu Oak Racing, zanim oddał go w ręce Alexa Brundla, którego ściga Nelson Panciatii w Alpine.

Corvette #73 Olivera Gavina straciło w boksach dwa okrążenia do rywali w GTE Pro, ze względu na konieczność wymiany hamulców i przeprowadzenia poważniejszych prac przy samochodzie. To zostawiło w walce Giancarlo Fisichellę, który objął prowadzenie przed Bruno Senną, kiedy ten oddał samochód w ręce Darrena Turnera. W tej chwili jadą ich zmiennicy - Toni Vilander i Stefan Mücke. Fréderic Makowiecki w Porsche #92 jedzie na trzeciej pozycji, jego samochód stracił czas na wolnym okrążeniu, podczas którego skończyło się paliwo.

Kristian Poulsen ma trzy okrążenia przewagi nad konkurencją w GTE Am w Astonie Martinie #95, po odpadnięciu z rywalizacji Ferrari #72 zespołu SMP Racing. Na drugie miejsce awansowało Porsche #88 zespołu Proton przed Ferrari #61 od AF Corse.

W wyścigu pozostały 42 samochody.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze