Stéphane Sarrazin prowadzi za kierownicą Toyoty #7 w połowie wyścigu 24 godziny Le Mans. Francuz ma prawie dwie minuty przewagi nad André Lottererem w Audi #2. Trzeci jest Timo Berndhard w Porsche #20, który skorzystał na problemach technicznych Toma Kristensena w Audi #1.
Ostatnie trzy godziny pierwszej połowy wyścigu przebiegły bez żadnych incydentów, które wymagałyby wyjazdu samochodów bezpieczeństwa lub wykorzystania "wolnych sekcji". Przez cały ten czas na czele stawki znajdowała się Toyota #7, osamotniona na czele po kilku wizytach w garażu siostrzanego samochodu w trakcie wyścigu. Po tym, jak Porsche #20 znalazło się poza okrążeniem lidera, jako jedyni walkę mogli podjąć dwukrotni zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu w Audi #2. Tom Kristensen w trakcie swojej długiej zmiany za kierownicą samochodu nr 1 wrócił na okrążenie lidera, ale tuż przed zakończeniem 12. godziny rywalizacji w broniącym zwycięstwa samochodzie pojawił się problem z wtryskiem paliwa, który zmusił Duńczyka do zjazdu do boksów po 7-minutowym okrążeniu.
W klasie LMP2 solidną jazdę kontynuuje załoga Oak Racing #35. Alex Brundle przekroczył półmetek wyścigu za kierownicą nowego Ligiera, okrążenie przed Paul-Loupem Chatinem w Alpine i Pierrem Thirierem w drugim Ligierze. Załoga zespołu Thiriet by TDS Racing otrzymała 35-sekundową karę postoju w boksach za przekroczenie prędkości w alei serwisowej, ale mimo to utrzymała pozycję na podium klasyfikacji LMP2 i 9. w klasyfikacji generalnej.
W klasie GTE Pro kilkukrotnie doszło do walki między Bruno Senną w Astonie Martinie #98, Tonim Vilanderem w Ferrari #51 i Tommym Milnerem w Corvette #74. Senna utrzymywał się na prowadzeniu, a za nim Milner wyprzedził Vilandera i odjechał od Fina na 10 sekund, ale na zużytych oponach odzyskał on drugie miejsce, zanim oddał Ferrari w ręce Giancarlo Fisichelli. Senna pozostał w aucie i jest na prowadzeniu przed Włochem i Richardem Westbrookiem, który wsiadł do Corvette. Richard Lietz w Porsche #91 utrzymuje się jako ostatni na okrążeniu lidera. Drugie Porsche po kilku wizytach w garażu ma stratę 30 okrążeń do prowadzącej grupy.
Po tym, jak Patrick Long przez złamanie procedur w boksach musiał odbyć trzyminutową karę, a Pedro Lamy zjechał do garażu w obłokach pary wydobywających się spod maski, na prowadzeniu klasy GTE Am jest duńska załoga Astona Martina #95, która ma ponad okrążenie przewagi nad Ferrari od SMP Racing i Porsche od Proton Competition.
Z wyścigu dotychczas wycofało się 11 załóg.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | |||||
1 | 7 | Alexander Wurz Stéphane Sarrazin Kazuki Nakajima |
1 | LMP1-H | Toyota Racing | M | 188 okr. | |||
2 | 2 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
2 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | M | + 1:56,522 | |||
3 | 1 | Lucas di Grassi Marc Gené Tom Kristensen |
3 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | M | + 2 okr. | |||
4 | 20 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
4 | LMP1-H | Porsche Team | M | + 2 okr. | |||
5 | 14 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
5 | LMP1-H | Porsche Team | M | + 6 okr. | |||
6 | 8 | Anthony Davidson Nicolas Lapierre Sébastien Buemi |
6 | LMP1-H | Toyota Racing | M | + 12 okr. | |||
7 | 35 | Alex Brundle Jann Mardenborough Mark Shulzhitskiy |
1 | LMP2 | OAK Racing | D | + 13 okr. | |||
8 | 36 | Paul-Loup Chatin Nelson Panciatici Oliver Webb |
2 | LMP2 | Signatech Alpine | D | + 14 okr. | |||
9 | 46 | Pierre Thiriet Ludovic Badey Tristan Gommendy |
3 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | D | + 14 okr. | |||
10 | 34 | Michel Frey Franck Mailleux Jon Lancaster |
4 | LMP2 | Race Performance | D | + 15 okr. | |||
11 | 38 | Simon Dolan Harry Tincknell Oliver Turvey |
5 | LMP2 | Jota Sport | D | + 15 okr. | |||
12 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
7 | LMP1-L | Rebellion Racing | M | + 17 okr. | |||
13 | 24 | René Rast Jan Charouz Vincent Capillaire |
6 | LMP2 | Sébastien Loeb Racing | M | + 17 okr. | |||
14 | 43 | Christian Klien Gary Hirsch Romain Brandela |
7 | LMP2 | Newblood by Morand Racing | D | + 17 okr. | |||
15 | 33 | David Cheng Ho-Pin Tung Adderly Fong |
8 | LMP2 | OAK Racing Team Asia | M | + 18 okr. | |||
16 | 97 | Darren Turner Stefan Mücke Bruno Senna |
1 | GTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 22 okr. | |||
17 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander Giancarlo Fisichella |
2 | GTE Pro | AF Corse | M | + 22 okr. | |||
18 | 74 | Oliver Gavin Tommy Milner Richard Westbrook |
3 | GTE Pro | Corvette Racing | M | + 22 okr. | |||
19 | 92 | Marco Holzer Frédéric Makowiecki Richard Lietz |
4 | GTE Pro | Porsche Team Manthey | M | + 23 okr. | |||
20 | 42 | Tom Kimber-Smith Chris Dyson Matthew McMurry |
9 | LMP2 | Caterham Racing | D | + 23 okr. | |||
21 | 29 | Julien Schell Nicolas Leutwiler Stéphane Raffin |
10 | LMP2 | Pegasus Racing | D | + 23 okr. | |||
22 | 73 | Jan Magnussen Antonio García Jordan Taylor |
5 | GTE Pro | Corvette Racing | M | + 24 okr. | |||
23 | 95 | Kristian Poulsen David Heinemeier Hansson Nicki Thiim |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | M | + 24 okr. | |||
24 | 72 | Andrea Bertolini Wiktor Szajtar Aleksiej Basow |
2 | GTE Am | SMP Racing | M | + 25 okr. | |||
25 | 50 | Pierre Ragues Ricky Taylor Keiko Ihara |
11 | LMP2 | Larbre Competition | M | + 25 okr. | |||
26 | 88 | Christian Ried Klaus Bachler Khaled Al Qubaisi |
3 | GTE Am | Proton Competition | M | + 26 okr. | |||
27 | 61 | Luis Pérez Companc Marco Cioci Mirko Venturi |
4 | GTE Am | AF Corse | M | + 26 okr. | |||
28 | 27 | Siergiej Żłobin Mika Salo Anton Ładygin |
12 | LMP2 | SMP Racing | M | + 27 okr. | |||
29 | 90 | Franck Montecalvo Gianluca Roda Paolo Ruberti |
5 | GTE Am | 8Star Motorsports | M | + 27 okr. | |||
30 | 57 | Tracy Krohn Nicklas Jöhnsson Ben Collins |
6 | GTE Am | Krohn Racing | M | + 28 okr. | |||
31 | 77 | Patrick Dempsey Joe Foster Patrick Long |
7 | GTE Am | Dempsey Racing-Proton | M | + 28 okr. | |||
32 | 70 | Shinji Nakano Pierre Ehret Martin Rich |
8 | GTE Am | Team Taisan | M | + 28 okr. | |||
33 | 66 | Abdulaziz Turki Alfaisal Seth Neiman Spencer Pumpelly |
9 | GTE Am | JMW Motorsport | M | + 29 okr. | |||
34 | 76 | Raymond Narac Nicolas Armindo David Hallyday |
10 | GTE Am | IMSA Performance Matmut | M | + 30 okr. | |||
35 | 58 | Fabien Barthez Anthony Pons Soheil Ayari |
11 | GTE Am | Team Sofrev-ASP | M | + 30 okr. | |||
36 | 67 | Eric Maris Jean Marc Merlin Eric Helary |
12 | GTE Am | IMSA Performance Matmut | M | + 31 okr. | |||
37 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
13 | GTE Am | Aston Martin Racing | M | + 33 okr. | |||
38 | 79 | Cooper MacNeil Jeroen Bleekemolen |
6 | GTE Pro | Prospeed Competition | M | + 34 okr. | |||
39 | 53 | Johnny Mowlem Mark Patterson Archie Hamilton |
14 | GTE Am | RAM Racing | M | + 39 okr. | |||
40 | 75 | François Perrodo Emmanuel Collard Markus Palttala |
15 | GTE Am | Prospeed Competition | M | + 49 okr. | |||
41 | 62 | Yannick Mallegol Jean-Marc Bachelier Howard Blank |
16 | GTE Am | AF Corse | M | + 51 okr. | |||
42 | 91 | Patrick Pilet Jörg Bergmeister Nick Tandy |
7 | GTE Pro | Porsche Team Manthey | M | + 52 okr. | |||
43 | 52 | Matt Griffin Álvaro Parente Federico Leo |
8 | GTE Pro | RAM Racing | M | + 62 okr. | |||
Wycofane załogi | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
LMP2 | G-Drive Racing | D | ||||||
60 | Peter Ashley Mann Lorenzo Case Raffaele Giammaria |
GTE Am | AF Corse | M | ||||||
47 | Matthew Howson Richard Bradley Alexandre Imperatori |
LMP2 | KCMG | D | ||||||
13 | Dominik Kraihamer Andrea Belicchi Fabio Leimer |
LMP1-L | Rebellion Racing | M | ||||||
48 | Nathanaël Berthon Rodolfo Gonzalez Karun Chandhok |
LMP2 | Murphy Prototypes | D | ||||||
41 | Rudolf Nunemann Allessandro Latif James Winslow |
LMP2 | Greaves Motorsport | D | ||||||
71 | Davide Rigon Pierre Kaffer Olivier Beretta |
GTE Pro | AF Corse | M | ||||||
3 | Filipe Albuquerque Marco Bonanomi Oliver Jarvis |
LMP1-H | Audi Sport Team Joest | M | ||||||
81 | Steve Wyatt Michele Rugolo Sam Bird |
GTE Am | AF Corse | M | ||||||
37 | Kyrił Ładygin Nicolas Minassian Maurizio Mediani |
LMP2 | SMP Racing | M | ||||||
0 | Lucas Ordóñez Wolfgand Reip Satoshi Motoyama |
CDNT | Nissan Motorsports Global | M |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.