Nicolas Lapierre w Toyotcie TS030 H nr 7 był najszybszy w porannej rozgrzewce przed wyścigiem Le Mans 24h. Jego wynik był najlepszym dotychczasowym rezultatem tego zespołu w imprezie.
Wynik Francuza z 45-minutowej rozgrzewki nie dawałby mu co prawda pole position w rozpoczynającym się dzisiaj starciu – o 0,4 sekundy przebijał on jednak rezultat Stéphane Sarrazina z trzeciej sesji kwalifikacyjnej, co awansowałoby załogę nr 7 przed siostrzany prototyp nr 8. Z drugiej jednak strony, rozgrzewka po raz kolejny udowodniła wyższość Audi Sport – aż sześciu kierowców tego zespołu zeszło poniżej granicy 3:30, w klasyfikacji pojedynczych zawodników zajmując kolejne miejsca za Lapierrem. W LMP1, piąty wynik należał do Nicka Heidfelda, który o niecałe 2 sekundy pokonał załogę nr 8 Toyoty – tradycyjnie natomiast, kategorię tą uzupełniły Lola nr 13 od Rebelliona i HPD od Strakka.
Przy nieobecności najszybszego kierowcy LMP2 w kwalifikacjach, Oliviera Pla, najlepszy wśród LMP2 był John Martin w prototypie nr 26 od G-Drive – pokonując byłego kierowcę Formuły 1, Karuna Chandhoka z Murphy Prototypes oraz Japończyka Shinji Nakano z Delta-ADR. Załoga nr 24 od OAK zajęła czwarte miejsce dzięki Davidowi Heinemeier-Hanssonowi – a szóstkę pojazdów z czasem poniżej 3:45 zamknęły Oreca 03 od PeCom Racing oraz Zytek ekipy Jota Sport.
Nieobecne na torze rano były Aston Martiny nr 97 i 99 z kategorii GTE Pro – być może dlatego, pierwsze miejsce w tej kategorii zajęło Ferrari nr 71 od AF Corse. Toni Vilander pokonał Romaina Dumas z Porsche nr 92 – choć w praktyce, lepszy od fabrycznego kierowcy tej marki był Patrick Long w starszym modelu w barwach Dempsey Del Piero, który walczy jednak w kategorii GTE Am. Kolejne miejsce zajęło Ferrari nr 51 od AF Corse, gdzie dobre czasy zaliczali zarówno Giancarlo Fisichella, jak i Gianmaria Bruni – a wyraźnie wolniejsi od zamykającego tą grupę Porsche nr 91 byli kierowcy Corvette, Viperów – oraz jedynego tu obecnego Aston Martina nr 98.
Dempsey Del Piero był najszybszy w rozgrzewce w kategorii GTE Am – Duńczycy z Aston Martina nr 95, dzięki Allanowi Simonsenowi zajęli tym razem miejsce drugie. 2 sekundy gorsi, z niemal identycznymi czasami, kolejne miejsca zajęli Wolf Henzler z Porsche nr 67 od IMSA Performance oraz Matt Griffin z Ferrari nr 61 od AF Corse.
Poz | Nr | Klasa | P(K) | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 7 | Alexander Wurz Nicolas Lapierre Kazuki Nakajima |
LMP1 | 1 | Toyota Racing | 3:26.227 | ||||
2 | 2 | Tom Kristensen Loïc Duval Allan McNish |
LMP1 | 2 | Audi Sport Team Joest |
3:26.730 | +0.503 | |||
3 | 1 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
LMP1 | 3 |
Audi Sport |
3:26.963 | +0.736 | |||
4 | 3 | Marc Gené Oliver Jarvis Lucas Di Grassi |
LMP1 | 4 | Audi Sport Team Joest |
3:27.124 | +0.897 | |||
5 | 12 | Nicolas Prost Neel Jani Nick Heidfeld |
LMP1 | 5 | Rebellion Racing | 3:30.391 | +4.164 | |||
6 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Stéphane Sarrazin |
LMP1 | 6 | Toyota Racing | 3:32.149 | +5.922 | |||
7 | 13 | Andrea Belicchi Mathias Beche Congfu Cheng |
LMP1 | 7 | Rebellion Racing | 3:34.437 | +8.210 | |||
8 | 21 | Nick Leventis Danny Watts Jonny Kane |
LMP1 | 8 | Strakka Racing | 3:41.041 | +14.814 | |||
9 | 26 | Roman Rusinov John Martin Mike Conway |
LMP2 | 1 | G-Drive Racing | 3:43.158 | +16.931 | |||
10 | 48 | Brendon Hartley Karun Chandhok Mark Patterson |
LMP2 | 2 | Murphy Prototypes | 3:44.051 | (+0.893) | |||
11 | 25 | Tor Graves Archie Hamilton Shinji Nakano |
LMP2 | 3 | Delta-ADR | 3:44.336 | (+1.178) | |||
12 | 24 | Olivier Pla David Heinemeier-Hansson Alex Brundle |
LMP2 | 4 | OAK Racing | 3:44.807 | (+1.649) | |||
13 | 49 | Luis Pérez-Companc Nicolas Minassian Pierre Kaffer |
LMP2 | 5 | Pecom Racing | 3:44.854 | (+1.696) | |||
29 | 71 | Olivier Beretta Kamui Kobayashi Toni Vilander |
GTE Pro | 1 | AF Corse | 3:58.291 | +32.064 | |||
30 | 77 | Patrick Dempsey Joe Foster Patrick Long |
GTE Am | 1 | Dempsey Del Piero Proton Competition |
3:58.358 | +32.131 | |||
31 | 92 | Marc Lieb Richard Lietz Romain Dumas |
GTE Pro | 2 | Porsche AG Team Manthey |
3:58.796 | (+0.505) | |||
32 | 51 | Gianmaria Bruni Giancarlo Fisichella Matteo Malucelli |
GTE Pro | 3 | AF Corse | 3:59.935 | (+1.644) | |||
33 | 91 | Jörg Bergmeister Patrick Pilet Timo Bernhard |
GTE Pro | 4 | Porsche AG Team Manthey |
4:00.593 | (+2.302) | |||
34 | 95 | Allan Simonsen Kristian Poulsen Christoffer Nygaard |
GTE Am | 2 | Aston Martin Racing | 4:01.401 | (+3.043) | |||
36 | 67 | Pascal Gibon Patrice Milesi Wolf Henzler |
GTE Am | 3 | IMSA Performance Matmut |
4:03.312 | (+4.954) | |||
37 | 61 | Jack Gerber Matt Griffin Marco Cioci |
GTE Am | 4 | AF Corse | 4:03.315 | (+4.957) | |||
38 | 66 | Andrea Bertolini Abdulaziz Turki Al Faisal Khaled Al Qubaisi |
GTE Pro | 5 | JMW Motorsport | 4:03.317 | (+5.026) | |||
40 | 88 | Christian Ried Gianluca Roda Paolo Ruberti |
GTE Am | 5 | Proton Competition | 4:03.658 | (+5.300) |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.