W rozgrzewce Toyota najlepsza w weekend

Nicolas Lapierre w Toyotcie TS030 H nr 7 był najszybszy w porannej rozgrzewce przed wyścigiem Le Mans 24h. Jego wynik był najlepszym dotychczasowym rezultatem tego zespołu w imprezie.

Wynik Francuza z 45-minutowej rozgrzewki nie dawałby mu co prawda pole position w rozpoczynającym się dzisiaj starciu – o 0,4 sekundy przebijał on jednak rezultat Stéphane Sarrazina z trzeciej sesji kwalifikacyjnej, co awansowałoby załogę nr 7 przed siostrzany prototyp nr 8. Z drugiej jednak strony, rozgrzewka po raz kolejny udowodniła wyższość Audi Sport – aż sześciu kierowców tego zespołu zeszło poniżej granicy 3:30, w klasyfikacji pojedynczych zawodników zajmując kolejne miejsca za Lapierrem. W LMP1, piąty wynik należał do Nicka Heidfelda, który o niecałe 2 sekundy pokonał załogę nr 8 Toyoty – tradycyjnie natomiast, kategorię tą uzupełniły Lola nr 13 od Rebelliona i HPD od Strakka.

Przy nieobecności najszybszego kierowcy LMP2 w kwalifikacjach, Oliviera Pla, najlepszy wśród LMP2 był John Martin w prototypie nr 26 od G-Drive – pokonując byłego kierowcę Formuły 1, Karuna Chandhoka z Murphy Prototypes oraz Japończyka Shinji Nakano z Delta-ADR. Załoga nr 24 od OAK zajęła czwarte miejsce dzięki Davidowi Heinemeier-Hanssonowi – a szóstkę pojazdów z czasem poniżej 3:45 zamknęły Oreca 03 od PeCom Racing oraz Zytek ekipy Jota Sport.

Nieobecne na torze rano były Aston Martiny nr 97 i 99 z kategorii GTE Pro – być może dlatego, pierwsze miejsce w tej kategorii zajęło Ferrari nr 71 od AF Corse. Toni Vilander pokonał Romaina Dumas z Porsche nr 92 – choć w praktyce, lepszy od fabrycznego kierowcy tej marki był Patrick Long w starszym modelu w barwach Dempsey Del Piero, który walczy jednak w kategorii GTE Am. Kolejne miejsce zajęło Ferrari nr 51 od AF Corse, gdzie dobre czasy zaliczali zarówno Giancarlo Fisichella, jak i Gianmaria Bruni – a wyraźnie wolniejsi od zamykającego tą grupę Porsche nr 91 byli kierowcy Corvette, Viperów – oraz jedynego tu obecnego Aston Martina nr 98.

Dempsey Del Piero był najszybszy w rozgrzewce w kategorii GTE Am – Duńczycy z Aston Martina nr 95, dzięki Allanowi Simonsenowi zajęli tym razem miejsce drugie. 2 sekundy gorsi, z niemal identycznymi czasami, kolejne miejsca zajęli Wolf Henzler z Porsche nr 67 od IMSA Performance oraz Matt Griffin z Ferrari nr 61 od AF Corse.

Poz Nr     Klasa P(K) Zespół   Rezultat Strata
1 7

Alexander Wurz
Nicolas Lapierre
Kazuki Nakajima
LMP1 1 Toyota Racing 3:26.227  
2 2

Tom Kristensen
Loïc Duval
Allan McNish
LMP1 2 Audi Sport
Team Joest
3:26.730 +0.503
3 1

André Lotterer 
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler
LMP1 3

Audi Sport
Team Joest

3:26.963 +0.736
4 3

Marc Gené
Oliver Jarvis
Lucas Di Grassi
LMP1 4 Audi Sport
Team Joest
3:27.124 +0.897
5 12

Nicolas Prost
Neel Jani
Nick Heidfeld
LMP1 5 Rebellion Racing 3:30.391 +4.164
6 8

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Stéphane Sarrazin
LMP1 6 Toyota Racing 3:32.149 +5.922
7 13

Andrea Belicchi
Mathias Beche
Congfu Cheng
LMP1 7 Rebellion Racing 3:34.437 +8.210
8 21

Nick Leventis
Danny Watts
Jonny Kane
LMP1 8 Strakka Racing 3:41.041 +14.814
9 26

Roman Rusinov
John Martin
Mike Conway
LMP2 1 G-Drive Racing 3:43.158 +16.931
10 48

Brendon Hartley
Karun Chandhok
Mark Patterson
LMP2 2 Murphy Prototypes 3:44.051 (+0.893)
11 25

Tor Graves
Archie Hamilton
Shinji Nakano
LMP2 3 Delta-ADR 3:44.336 (+1.178)
12 24

Olivier Pla
David Heinemeier-Hansson
Alex Brundle
LMP2 4 OAK Racing 3:44.807 (+1.649)
13 49

Luis Pérez-Companc
Nicolas Minassian
Pierre Kaffer
LMP2 5 Pecom Racing 3:44.854 (+1.696)
29 71

Olivier Beretta
Kamui Kobayashi
Toni Vilander
GTE Pro 1 AF Corse 3:58.291 +32.064
30 77

Patrick Dempsey
Joe Foster
Patrick Long
GTE Am 1 Dempsey Del Piero
Proton Competition
3:58.358 +32.131
31 92

Marc Lieb
Richard Lietz
Romain Dumas
GTE Pro 2 Porsche AG
Team Manthey
3:58.796 (+0.505)
32 51

Gianmaria Bruni
Giancarlo Fisichella
Matteo Malucelli
GTE Pro 3 AF Corse 3:59.935 (+1.644)
33 91

Jörg Bergmeister
Patrick Pilet
Timo Bernhard
GTE Pro 4 Porsche AG
Team Manthey
4:00.593 (+2.302)
34 95

Allan Simonsen
Kristian Poulsen
Christoffer Nygaard
GTE Am 2 Aston Martin Racing 4:01.401 (+3.043)
36 67

Pascal Gibon
Patrice Milesi
Wolf Henzler
GTE Am 3 IMSA Performance
Matmut
4:03.312 (+4.954)
37 61

Jack Gerber
Matt Griffin
Marco Cioci
GTE Am 4 AF Corse 4:03.315 (+4.957)
38 66

Andrea Bertolini
Abdulaziz Turki Al Faisal
Khaled Al Qubaisi
GTE Pro 5 JMW Motorsport 4:03.317 (+5.026)
40 88

Christian Ried
Gianluca Roda
Paolo Ruberti
GTE Am 5 Proton Competition 4:03.658 (+5.300)

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze