Kubica najszybszy w porannych testach przed 24h Le Mans

Robert Kubica popisał się najlepszym czasem okrążenia podczas pierwszej sesji testowej przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans, ustanawiając tempo dla rywali za kierownicą Ferrari 499P z numerem 83, wystawionego przez AF Corse.

Polak uzyskał czas 3:27,010 mniej więcej w połowie trzygodzinnej sesji rozgrywanej na Circuit de la Sarthe. Był o 0,990 sekundy szybszy od Brendona Hartleya w Toyocie GR010 Hybrid z numerem 8, reprezentującej fabryczny zespół japońskiego producenta.

Na trzecim miejscu znalazł się Earl Bamber w Cadillacu V-Series.R zespołu Hertz Team JOTA (#38), tracąc 1,481 sekundy do prowadzącego Ferrari. Jego wynik, uzyskany na niespełna 40 minut przed końcem jazd, zepchnął Jacka Aitkena (Cadillac #311, Action Express Racing) na czwartą pozycję. Tuż przed końcem sesji jeszcze jedną poprawę czasu odnotował Antonio Giovinazzi, wsiadający do Ferrari #51.

Szósty rezultat dnia należał do Laurensa Vanthoora w Porsche 963 ekipy Penske (#6), który swoje najlepsze okrążenie przejechał na samym początku sesji. Siódma lokata przypadła BMW M Hybrid V8 zespołu Team WRT (#20), a tuż za nim uplasował się Antonio Fuoco w kolejnym Ferrari AF Corse (#50).

Kamui Kobayashi, który jako pierwszy kierowca pokonał pomiarowe okrążenie, uzyskał dziewiąty czas sesji w Toyocie #7 (3:29,277), a pierwszą dziesiątkę w klasie hipersamochodów zamknęło drugie Porsche Penske (#5).

W klasie LMP2 najlepszy był Patrick Pilet w barwach RLR MSport (Oreca #16), który wyprzedził o 0,260 sekundy Toma Blomqvista z CLX – Pure Rxcing (#37).

Najszybszy w klasie LMGT3 był José María López w Lexusie RC F GT3 zespołu Akkodis ASP (#87), notując czas 3:47,109. Drugi wynik uzyskało Ferrari 296 GT3 #21 zespołu AF Corse, a trzecia była druga załoga ASP (#78) również w Lexusie.

Sesja nie obyła się bez problemów. Na początku konieczne było wprowadzenie neutralizacji z powodu odłamków na torze, a następnie doszło do groźnie wyglądającego wypadku w zakrętach Porsche, gdzie w barierę uderzył Luca Ghiotto w Orece #34 zespołu Inter Europol Competition. Incydent spowodował blisko 50-minutową neutralizację z samochodem bezpieczeństwa i pełną procedurą wave-by.

Problemy techniczne dotknęły również ekipę Algarve Pro Racing. Ich Oreca #45 pojawiła się na torze dopiero pod koniec sesji po wymianie silnika.

Druga, popołudniowa sesja testowa rozpocznie się o 15:30 i potrwa do 18:30.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze