Nowy format kwalifikacji 24h Le Mans

Kwalifikacje do wyścigu 24 godziny Le Mans przejdą kolejną zmianę. Wprowadzona w 2020 roku sesja hyperpole dla najszybszych załóg każdej klasy zostanie podzielona na dwie części, wprowadzając tym samym dwa etapy eliminacji.

Nowy format będzie bardziej zbliżony do pozostałych rund Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC pod tym względem, że hipersamochody będą rywalizować osobno od pozostałych klas LMP2 i LMGT3.

Pierwsza faza kwalifikacji będzie składać się z 30-minutowych sesji, które wyłonią 12 najszybszych załóg LMP2 i LMGT3 oraz 15 wśród hipersamochodów, które zakwalifikują się do Hyperpole.

Dwuczęściowa faza Hyperpole odbędzie się w czwartek przed wyścigiem. W trakcie 20-minutowych sesji H1, 24 zakwalifikowane samochody z klas LMP2 i LMGT3 oraz 15 hipersamochodów będzie rywalizować o wejście do finału.

Do 15-minutowego H2 zakwalifikuje się – jak dotychczas – 8 najszybszych aut z klas LMP2 i LMGT3. Liczba hipersamochodów walczących o pole position wzrośnie natomiast do 10, jak ma to miejsce podczas pozostałych rund WEC.

Nowy format kwalifikacji z jednej strony ma na celu jeszcze większe podgrzanie emocji wokół 24h Le Mans poprzez wprowadzenie dodatkowej fazy eliminacji. Wydzielając czołową klasę organizatorzy wyeliminowali jednak wpływ wolniejszych samochodów, które często utrudniały przejechanie czystego okrążenia. Tym samym zwiększyły się szanse na to, że na pole position faktycznie stanie najszybszy samochód.

Źródło: fiawec.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze