Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA oraz Automobile Club de l'Ouest wydali wspólne oświadczenie w sprawie dostosowania osiągów w czołowej klasie hipersamochodów przed wyścigiem 24 godziny Le Mans.
Balans osiągów miał pozostać niezmieniony przez pierwsze cztery rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC, z 24h Le Mans włącznie. Jednym z powodów takiego rozwiązania jest uniknięcie manipulacji ze strony uczestników poprzez poświęcenie wyników w pierwszych rundach sezonu, aby uzyskać bardziej korzystny balans osiągów na najbardziej prestiżową rundę w kalendarzu.
Tegoroczny sezon jest jednak wyjątkowy ze względu na debiut aż czterech nowych hipersamochodów oraz zupełnie nowej specyfikacji pojazdów w czołowej klasie – LMDh. Właściciele mistrzostw oraz ciało zarządzające zdecydowali się w tej sytuacji dokonać wyjątku od reguły.
„Pierwsze kilka wyścigów sezonu 2023 WEC pokazały, że różnice pomiędzy różnymi pojazdami specyfikacji LMH rywalizującymi w klasie hipersamochodów są większe niż początkowo oczekiwano”
– czytamy we wspólnym oświadczeniu FIA i ACO. „W związku z tym oraz po przeprowadzeniu drobiazgowej analizy dostępnych danych, Komisja WEC zdecydowała, że cel zapewnienia równych szans w klasie hipersamochodów będzie najlepiej osiągnięty poprzez wprowadzenie korekty pomiędzy, a także wewnątrz grup LMH i LMDh”
.
Wszystkie rundy tego sezonu zostały wygrane przez Toyotę. Japońska marka została pokonana w walce o punkty tylko raz, w kwalifikacjach na torze Sebring.
Źródło: fia.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.