Inter Europol Competition na mecie 24h Le Mans

Po raz pierwszy w swojej historii zespół Inter Europol Competition wystawił dwa prototypy LMP2 w wyścigu 24 godziny Le Mans. Oto, co powiedzieli kierowcy po zajęciu trzynastego i czternastego miejsca w 90. edycji legendarnego maratonu na torze Circuit de la Sarthe.

#34 Esteban Gutiérrez: „Doświadczenie Le Mans to coś zupełnie wyjątkowego. To pełne dziesięć dni zajęć na torze i poza nim. Bardzo podobało mi się dzielenie się doświadczeniem z zespołem Inter Europol Competition. To było wspaniałe doświadczenie i najdłuższy wyścig, w jakim kiedykolwiek jechałem. Podobało mi się to wyzwanie, chociaż osiągnięty wynik jest poniżej oczekiwań. Tempo wyścigowe i średnie czasy okrążeń na przejazdach były dobre. Starałem się wyciskać maksimum z każdego przejazdu i jak najlepiej wykorzystać wszelkie możliwości”.

#34 Alex Brundle: „To był udany występ, ale mamy problemy w wielu obszarach. Pojechaliśmy bardzo dobry wyścig i udało nam się unikać kłopotów, ale brakowało nam tempa. Przez cały tydzień walczyliśmy z dostawcami, aby otrzymać niezbędne komponenty, bo chcieliśmy poprawić osiągi samochodu, dlatego był to frustrujący tydzień. Pomimo to ukończyliśmy po kolejny 24-godzinny wyścig Le Mans, co zawsze jest trudną sztuką, dlatego zespołowi należą się gratulacje”.

#43 Fabio Scherer: „Le Mans to Le Mans. To czysta magia, ale jak przekonaliśmy się w ten weekend, potrafi być zadawać ból. Wszyscy pojechaliśmy dobrze, bez błędów, a zespół wykonał fantastyczną robotę. Wydawało się, że mamy szansę na podium, jednak niewielki problem z silnikiem nam ją odebrał. Myślę, że zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy. Jestem zadowolony ze swojej jazdy, a także z występu zespołu, ale wyniki są poniżej oczekiwań”.

#34 Kuba Śmiechowski: „Generalnie był to trudny i wymagający tydzień wyścigowy. Mieliśmy pewne problemy z samochodem pomiędzy rozgrzewką, a wyścigiem, dlatego musieliśmy wymienić skrzynię biegów i silnik. Chłopaki wykonali niesamowitą robotę, robiąc to w półtorej godziny. Dali z siebie wszystko. Wynik nie jest taki, na jaki liczyliśmy, ale przejechaliśmy wyścig bez większych problemów mechanicznych, a samochody były dobrze przygotowane. Spędzimy trochę czasu analizując występ. Poszukamy możliwości poprawy osiągów i wrócimy silniejsi w kolejnym wyścigu na torze Monza”.

#43 David Heinemeier Hanson: „Jest sporo pozytywów. Obydwa samochody ukończyły wyścig. Potrafią być szybkie, chociaż niekiedy brakuje może niezawodności i tempa. Pomimo to, wyścig oceniam pozytywnie. Startowałem już dziewięć razy w wyścigu 24h Le Mans, a ten był jednym z bardziej udanych. Byłoby dobrze przekonać się, jaki byłby wynik bez straty czasu w boksach. Wspaniale było widzieć mnóstwo fanów i dobrą pogodę podczas wyścigu. Stoczyłem kilka fajnych pojedynków i zaliczyłem kilka świetnych przejazdów. Naprawdę podobało mi się Le Mans. Jest niesamowite”.

#43 Pietro Fittipaldi: „Le Mans to niesamowite doświadczenie, w którym potrzeba ogromnie dużo wytrwałości. Teraz, gdy jest już po wszystkim, jestem kompletnie wyczerpany. To był mój pierwszy wyścig 24-godzinny w życiu. Brakowało nam snu, a w nocy trudno było zasnąć. Zespół i wszyscy kierowcy spisali się naprawdę dobrze. Mieliśmy dobre tempo. W pewnym momencie byliśmy na siódmym miejscu i taki wynik na mecie był realny. Myślę, że mieliśmy szansę na szóste lub siódme miejsce, przy odrobinie szczęścia, nawet na pierwszą piątkę. Najważniejsze, że jesteśmy na mecie. Nie popełniliśmy żadnych błędów i możemy być dumni z tego występu”.

Sascha Fassbender (menedżer zespołu): „Po raz pierwszy wystawiliśmy dwa prototypy LMP2, co było dużym wyzwaniem dla zespołu. Dodatkową komplikacją był fakt, że drugi samochód, którym mieliśmy się ścigać, nie został dostarczony na czas i musieliśmy zdać się na zewnętrznego dostawcę. Przygotowaliśmy obydwa samochody zgodnie z najwyższymi standardami i ukończyliśmy wyścig bez poważniejszych problemów technicznych. Na te, które wystąpiły nie mieliśmy wpływu, a kosztowało nas to znacznie lepszy wynik. Zespół pracował wyjątkowo ciężko, znacznie powyżej oczekiwań i dlatego wszystkim należą się moje szczere podziękowania”.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1