Problemy Corvette dają prowadzenie Porsche

Amerykański zespół Corvette Racing zdominował kwalifikacje oraz pierwsze sześć godzin 90. wyścigu 24 godziny Le Mans. Oba żółte auta napotkały jednak na poważne problemy, które pozbawiły je prowadzenia w klasie GTE Pro.

Nick Tandy jechał na drugiej pozycji w aucie #64, gdy w siódmej godzinie wyścigu miał awarię prawego tylnego hamulca. Brytyjczyk musiał powolnym tempem wrócić do boksów, gdzie zespół w niecałe dwie minuty wymienił wszystkie cztery hamulce. Załoga #64 spadła jednak na piąte miejsce w klasie, za oba fabryczne Porsche i Ferrari.

Niecałą godzinę później prowadzący Antonio García doznał nagłej awarii tylnego zawieszenia, której przyczyny zespół nie był w stanie określić. Hiszpan doprowadził samochód #63 do boksów, lecz naprawa kosztowała dotychczasowych liderów stratę 15 okrążeń i spadek na sam koniec stawki.

Prowadzenie w klasie GTE Pro objęło Porsche #92, za kierownicą którego po 9 godzinach jechał Michael Christensen. Duńczyk ma półtorej minuty przewagi nad Danielem Serrą w Ferrari #51. Corvette #64 zyskało dwie pozycje, korzystając na błędach załóg Porsche #91 i Ferrari #52 – załoga włoskiej ekipy straciła okrążenie do lidera po tym jak Miguel Molina otrzymał karę drive-through za zbyt częste wyjazdy poza tor, a później przebił oponę w kontrakcie z prototypem.

Na czele stawki pozostają dwie Toyoty. Oba japońskie samochody dłuższy czas prowadziły ze sobą bezpośrednią walkę, lecz Mike Conway w aucie #7 napotkał na strefę spowolnienia, która pozwoliła odjechać Sébastienowi Buemiemu w #8 na 27 sekund. Taka sytuacja utrzymała się, gdy za kierownicą obu aut zasiedli Brendon Hartley i José María López.

Jadący na trzecim miejscu Olivier Pla przebił oponę i uderzył w barierę, co kosztowało załogę Glickenhausa #708 dziewięć minut spędzonych na naprawie zawieszenia. Na trzecie miejsce wyszła więc siostrzana załoga #709, która ma już okrążenie straty do obu Toyot, po wcześniejszej wizycie w garażu na wymianę czujnika.

W klasie LMP2 prowadzi zespół Jota #38, przed Premą #9 i WRT #31. Prototypy Inter Europol Competition plasują się na 7. i 11. pozycji. Na czele klasy GTE Am pozostaje zespół WeatherTech Racing.

Dwa samochody zostały oficjalnie wycofane z rywalizacji z powodu poniesionych uszkodzeń – Porsche #46 od Team Project 1 oraz Aston Martin #777 od D’Station Racing.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1