Wystartował 90. wyścig 24h Le Mans

Dokładnie o godzinie 16 rozpoczął 90. wyścig 24 godziny Le Mans. Po pierwszej godzinie rywalizacji na czele plasują się dwie Toyoty.

Prowadzenie po starcie z pole position utrzymał Sébastien Buemi w Toyocie #8, za którym w pierwszy zakręt złożył się jego zespołowy kolega Mike Conway. Słaby start zaliczył Nicholas Lapierre w Alpine #36, który został wyprzedzony przez obu kierowców Glickenhausa – Olivier Pla wyszedł na trzecie miejsce w #709 przed Francka Mailleuxa w #708 – oraz Roberta Kubicę, który po fenomenalnym starcie z piątego pola objął prowadzenie w klasie LMP2.

Już w pierwszym zakręcie doszło do kolizji pomiędzy René Rastem, Ferdinandem Habsburgiem i Willem Owenem, startującymi z pierwszej, drugiej i czwartej pozycji w klasie LMP2. Kierowca United Autosports USA #22 wylądował poza torem i musiał czekać całe okrążenie, żeby wrócić na tor. Habsburg również spadł na sam koniec stawki, jadąc uszkodzonym samochodem. Rast wyszedł z całego zdarzenia bez szwanku, lecz otrzymał minutową karę stop&go za spowodowanie kolizji. Problemy miała także Sophia Flörsch, która nie mogła zmieniać biegów w prototypie #47.

Alex Brundle zyskał pięć pozycji po starcie za kierownicą prototypu #34 Inter Europol Competition, do którego przed wyścigiem zamontowano nowy silnik. Drugi z kierowców polskiej ekipy Fabio Scherer także dobrze rozpoczął wyścig, awansując z 24. na 16. pozycję w klasie LMP2 za kierownicą prototypu #43.

Na drugim okrążeniu Lapierre zdołał wyprzedzić Kubicę na dojeździe do drugiej szykany, dzięki czemu wszystkie pięć hipersamochodów znów plasowało się na czele stawki.

W klasie GTE Pro prowadzenie utrzymał zdobywca pole position Nick Tandy w Corvette #64, z kolei w GTE Am pierwszą lokatę objął Harry Tincknell w Porsche #77. Brytyjczyk pozostawał na czele przez pierwsze 20 minut, po czym wyprzedzili go Matteo Cairoli i Benjamin Barker w Porsche #46 i #86.

Na pierwsze tankowanie w czołowej klasie po 40 minutach zjechali Conway, Mailleux i Lapierre. Buemi i Pla zjechali okrążenie później, przez co ich tankowanie było dłuższe i Conway zdołał w ten sposób objąć prowadzenie, wyprzedzając swojego zespołowego kolegę i to właśnie Brytyjczyk w Toyocie #7 był liderem na koniec pierwszej godziny rywalizacji. Pla utrzymał za to trzecią lokatę przed Mailleux.

Stawka LMP2 pojawiła się w boksach po około pół godzinie. Zespół Jota zdołał szybciej obsłużyć prototyp #38, dzięki czemu António Félix da Costa przeskoczył przed Roberta Kubicę. Trzeci po pierwszej godzinie był Felipe Nasr dla Team Penske. Alex Brundle i Fabio Scherer otwierali drugą dziesiątkę w prototypach Inter Europol Competition.

Corvette utrzymało prowadzenie w klasie GTE Pro po pierwszych zjazdach na tankowanie i zmianę opon, natomiast na czele stawki GTE Am jechał Alessio Picariello w Porsche #99 od Hardpoint Motorsport.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1