Organizatorzy słynnego, 24-godzinnego wyścigu Le Mans ogłosili dostosowanie alei serwisowej do możliwości pomieszczenia 62 pojazdów, dodając jednocześnie, że nowe dwa miejsca w stawce otrzymają zespoły z klasy LMP2 – High Class Racing oraz United Autosports.

Początkowo lista startowa zakładała pojawienie się 60. uczestników na zakończenie supersezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata. Dzięki staraniom udało się zorganizować dwa tymczasowe garaże, które powstaną pomiędzy Module Sportif oraz pierwszymi garażami istniejącej alei serwisowej. Będą one aktywne od dnia testowego (2 czerwca) do końca wyścigu (16 czerwca).  Sam Circuit de la Sarthe o długości 13,626 km, na którym rokrocznie rozgrywany jest legendarny wyścig, został już wcześniej dostosowany do rywalizacji aż 75 pojazdów.

Nowe garaże otrzymają dwa nowe zespoły z listy rezerwowej LMP2 – High Class Racing, który wystawi Orecę 07-Gibson, a także United Autosports z prototypem Ligier JSP 217-Gibson.

„W lutym komisja selekcyjna stanęła przed jednym z trudniejszych zadań od wielu lat. Pojawiło się 75 zgłoszeń – wszystkie o wysokim standardzie – i szczególnie trudno było wybrać tylko 60 z nich. Szybko doszliśmy do wniosku, że musimy znaleźć sposób na przyjęcie dodatkowych uczestników, a nasz zespół w ACO potwierdził możliwość dodania dwóch garaży w alei serwisowej. Pracowaliśmy nad tym i jesteśmy szczęśliwi z tego, że możemy powitać 62. uczestników tegorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans. To rekordowa liczba, która jest znakiem, że ta runda jest tak popularna jak nigdy” – powiedział Pierre Fillon, Prezydent Automobile Club de l’Ouest.

Tegoroczny wyścig 24h Le Mans, który zwieńczy obecny supersezon WEC, odbędzie się 15-16 czerwca.

Źródło: fiawec.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race