Organizatorzy wyścigu 24 godziny Le Mans opublikowali regulamin uzupełniający na przyszłoroczną edycję, zawierający zmiany w procedurze neutralizacji.

Dotychczas, zgodnie z przepisami Długodystansowych Mistrzostw Świata, po ogłoszeniu neutralizacji aleja serwisowa pozostawała otwarta, dając zespołom okazję do zyskania przewagi poprzez postój w momencie spowolnienia wszystkich samochodów na torze do 80 km/h.

Podczas kończącego sezon 2018/2019 WEC wyścigu Le Mans będzie to niemożliwe, bowiem w chwili ogłoszenia neutralizacji aleja serwisowa zostanie zamknięta, a wjazd do niej będzie możliwy tylko w celu wykonania prac koniecznych do kontynuowania jazdy – dozwolone będą zatankowanie paliwa przez pięć sekund oraz wymiana uszkodzonych opon. Po skorzystaniu z takiej opcji, pojazd będzie musiał powrócić do boksów niezwłocznie po zakończeniu neutralizacji, w celu dokonania tankowania lub zmiany opon.

Jedynym wyjątkiem od tej zasady będzie zjazd w celu dokonania napraw, lecz tylko gdy dyrektor wyścigu uzna, że dany samochód stwarza zagrożenie poprzez swój stan techniczny, np. poprzez niedziałające światła lub ciągnąc za sobą fragmenty karoserii.

Źródło: dailysportscar.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race