Peugeot prezentuje finalną wersję hipersamochodu 9X8

Peugeot potwierdził, że hybrydowy hipersamochód 9X8 zadebiutuje w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w lipcu na torze Monza, zaś zastępcą Kevina Magnussena będzie były kierowca ByKolles, James Rossiter.

Rossiter, który początkowo pełnił rolę kierowcy testowego, będzie częścią składu podczas 6h Monzy po tym, jak Magnussen dość nieoczekiwanie powrócił do Formuły 1 wraz z zespołem Haas. Jego zespołowymi kolegami będą Jean-Eric Vergne, Paul di Resta, Loic Duval, Gustavo Menezes oraz Mikkel Jensen, chociaż jeszcze nie wiadomo, jaki będzie podział zawodników na poszczególne samochody. Jak na razie Rossiter ma kontrakt wyłącznie na Monzę , więc niewykluczone, że francuska marka sięgnie po jeszcze innego zawodnika na sezon WEC rundy w Fuji oraz Bahrajnie.

Oprócz tego, Peugeot w portugalskim Portimão dokonało prezentacji swojej finalnej wersji 9X8, który cechuje się szaro-czarnym malowaniem z pewnymi zielonymi akcentami. Jest ono podobne do wersji zaprezentowanej w ubiegłym roku, jeszcze przed ogłoszeniem wycofania się z wyścigów Sebring, Spa oraz 24h Le Mans.

Zgodnie z pierwotnym projektem, 9X8 jest pozbawione tylnego skrzydła, zaś pewne elementy aerodynamiczne umieszczone są jedynie nad tylnymi kołami. Zdecydowana większość docisku ma pochodzić z podłogi, gdzie zespoły mają znacznie większą swobodę.

Pierwszym startem nowego hipersamochodu Peugeota będzie 6h Monzy 10 lipca, po którym nastąpi 6h Fuji w Japonii 11 września, zaś sezon zakończy się 11 listopada wyścigiem 8h Bahrajnu.

Peugeot po raz ostatni triumfowało w Le Mans w 2009 roku, wystawiając wówczas 908 HDi FAP, zanim wycofało się z mistrzostw przed powrotem WEC w sezonie 2012. W przyszłym roku podczas 24h Le Mans francuski producent zmierzy się o zwycięstwo z Toyotą, Ferrari, Porsche, Cadillaciem oraz Glickenhausem.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Peugeot Sport

Galeria:
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze