Fabryczny zespół Porsche zostaje w WEC

Podczas corocznej Nocy Mistrzów Porsche, niemiecki producent przedstawił swoje wyścigowe plany na sezon 2022. Wśród nich jest pozostanie fabrycznego zespołu Manthey Racing w Długodystansowych Mistrzostwach Świata na ostatni sezon rywalizacji klasy GTE Pro.

Podobnie jak we wszystkich dotychczasowych sezonach WEC, Porsche będzie reprezentowane przez dwa egzemplarze modelu 911 RSR. Załoga #91 została utrzymana bez zmian – utworzą ją Gianmaria Bruni i Richard Lietz.

Kévin Estre pozostanie kierowcą samochodu #92, lecz na przyszły sezon będzie mieć innego stałego partnera. Neel Jani, który tuż po ostatnim wyścigu w Bahrajnie dał upust negatywnym emocjom po przegraniu tytułu z Alessandro Pier Guidim i Jamesem Calado w Ferrari, odejdzie z WEC. Jego miejsce zajmie Michael Christensen, który powraca do ekipy w charakterze głównego kierowcy po rocznej przerwie. Estre i Christensen wspólnie wygrali wyścig 24h Le Mans oraz wywalczyli tytuł mistrzowski w sezonie 2018/2019.

Na czas przyszłorocznego wyścigu 24h Le Mans załogę #91 wspomoże Frédéric Makowiecki, z kolei do załogi #92 dołączy Laurens Vanthoor.

Za rywali w sezonie 2022, załogi Porsche będą miały nie tylko dwa samochody Ferrari ale również pojedynczy zespół Corvette, który po raz pierwszy przystąpi do pełnego sezonu mistrzostw świata.

Ponadto, Porsche poinformowało o zatrudnieniu Dane’a Camerona i Felipe Nasra jako kierowców nowego prototypu LMDh, który rozpocznie swoje starty w sezonie 2023. Obaj mają na swoim koncie po dwa tytuły mistrzowskie w IMSA, a Cameron ponadto już związany z ekipą Team Penske, która będzie wystawiać prototypy Porsche w IMSA oraz WEC.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Porsche

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze