Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López odnieśli swoje trzecie z rzędu zwycięstwo w sezonie 2021 Długodystansowych Mistrzostw Świata. Załoga Toyoty #7 pokonała kolegów z ekipy podczas sobotniego, dziennego 6-godzinnego wyścigu w Bahrajnie.
Po raz pierwszy od 2019 roku pole position wywalczyła Toyota #8. Sébastien Buemi utrzymał prowadzenie po starcie, choć Mike Conway próbował odebrać je mu już w pierwszym zakręcie. Szwajcar początkowo odjeżdżał od zespołowego kolegi, lecz później popełnił błąd, który pozwolił Conwayowi zbliżyć się na odległość ataku.
Brytyjczyk wyprzedził Szwajcara w pierwszym zakręcie po 47 minutach, lecz w swoich staraniach o zbudowanie przewagi sam popełnił błąd i Buemi wrócił na prowadzenie jeszcze przed końcem pierwszej godziny.
Różnica pomiędzy Toyotami jeszcze powiększyła się przez długi pierwszy pit-stop Conwaya, lecz gdy Buemi oddał kierownicę zdobywcy pole position Brendonowi Hartleyowi, tempo Toyoty #8 zaczęło słabnąć. Nowozelandczyk zmagał się z dużym zużyciem opon i szybko oddał samochód w ręce Kazukiego Nakajimy. Japończyk zaczął odrabiać straty do siostrzanej załogi, lecz jego starania zaprzepaściły dwa długie pit-stopy jego ekipy.
Załoga #7 odniosła zwycięstwo z przewagą 51 sekund i powiększyła swoją przewagę w klasyfikacji generalnej do 15 punktów na jeden wyścig przed końcem sezonu. Podium, z okrążeniem straty, uzupełnili kierowcy jedynego w stawce Alpine – André Negrão, Nicolas Lapierre i Matthieu Vaxivière.
Pechowy wyścig Inter Europol Competition
Jedyny polski zespół w mistrzostwach świata – Inter Europol Competition – znakomicie rozpoczął wyścig w Bahrajnie. Po starcie z piątej pozycji, Renger van der Zande potrzebował niecałej półtorej godziny, aby wyjść na prowadzenie, wyprzedzając na torze Giedo van der Garde.
Alex Brundle i Jakub Śmiechowski utrzymali prototyp #34 w walce o czołowe pozycje, a gdy van der Zande powrócił za kierownicę, założono mu nowe opony i mógł powrócić do rywalizacji o zwycięstwo. Zapędy Holendra powstrzymał jednak Filipe Albuquerque, który obrócił go w pierwszym zakręcie, za co miał otrzymać 10 sekund kary.
Nie był to koniec problemów Inter Europol Competition – w prototypie #34 awarii uległy drzwi, wymuszając dodatkowy zjazd do boksów, a w powstałym zamieszaniu zespół założył w samochodzie dwie opony nieprzeznaczone na wyścig, sprowadzając na siebie 4-minutową karę postoju w boksach. Polska ekipa osiągnęła metę na dziewiątej pozycji, ze stratą pięciu okrążeń do zwycięzców.
Drugi z rzędu triumf w klasie LMP2 odnieśli Robin Frijns, Ferdinand Habsburg i Charles Milesi z Team WRT #31. Frijns, który przejechał ponad połowę dystansu, objął prowadzenie podczas ostatniej rundy pit-stopów i dowiózł je do mety, wykręcając po drodze najszybsze okrążenie wyścigu.
Jego głównym rywalem był Albuquerque, lecz w ostatniej godzinie wyprzedzili go kierowcy obu prototypów Jota – Tom Blomqvist w #28 i António Felix da Costa w #38. Robert Kubica wraz z zespołem High Class Racing zajęli ósme miejsce w klasie LMP2 i trzecie w klasyfikacji Pro-Am.
Porsche dominuje w GTE Pro
Kevin Estre i Neel Jani odnieśli pewne zwycięstwo w klasie GTE Pro, co przybliżyło ich do prowadzących w klasyfikacji generalnej Alessandro Pier Guidiego i Jamesa Calado na zaledwie jeden punkt. Samochody Porsche były zdecydowanie szybsze przez cały weekend w Bahrajnie i kontrolowały tempo. Gianmaria Bruni i Richard Lietz trzymali się z tyłu i finiszowali tuż za zespołowymi kolegami, natomiast liderzy punktacji w Ferrari #51 stracili na mecie ponad pół minuty.
W klasie GTE Am triumfowali Ben Keating, Dylan Pereira i Felipe Fraga w Astonie Martinie #33 od TF Sport.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7 | Mike Conway Kamui Kobayashi José María López | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | M | 185 okr. | |||
2 | 8 | Sébastien Buemi Kazuki Nakajima Brendon Hartley | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | M | + 51,401 | |||
3 | 36 | André Negrão Nicolas Lapierre Matthieu Vaxivière | Hypercar | Alpine Elf Matmut | M | + 1 okr. | |||
4 | 31 | Robin Frijns Ferdinand Habsburg Charles Milesi | LMP2 | Team WRT | G | + 5 okr. | |||
5 | 28 | Sean Gelael Stoffel Vandoorne Tom Blomqvist | LMP2 | Jota | G | + 5 okr. | |||
6 | 38 | Roberto González António Félix da Costa Anthony Davidson | LMP2 | Jota | G | + 5 okr. | |||
7 | 22 | Philip Hanson Fabio Scherer Filipe Albuquerque | LMP2 | United Autosports USA | G | + 5 okr. | |||
8 | 29 | Frits van Eerd Giedo van der Garde Job van Uitert | LMP2P/A | Racing Team Nederland | G | + 7 okr. | |||
9 | 1 | Sophia Flörsch Beitske Visser Gabriel Aubry | LMP2 | Richard Mille Racing Team | G | + 7 okr. | |||
10 | 70 | Esteban Garcia Loïc Duval Norman Nato | LMP2P/A | RealTeam Racing | G | + 7 okr. | |||
11 | 20 | Dennis Andersen Anders Fjordbach Robert Kubica | LMP2P/A | High Class Racing | G | + 8 okr. | |||
12 | 34 | Jakub Śmiechowski Renger van der Zande Alex Brundle | LMP2 | Inter Europol Competition | G | + 10 okr. | |||
13 | 92 | Kévin Estre Neel Jani | LMGTE Pro | Porsche GT Team | M | + 11 okr. | |||
14 | 91 | Gianmaria Bruni Richard Lietz | LMGTE Pro | Porsche GT Team | M | + 11 okr. | |||
15 | 51 | Alessandro Pier Guidi James Calado | LMGTE Pro | AF Corse | M | + 11 okr. | |||
16 | 52 | Daniel Serra Miguel Molina | LMGTE Pro | AF Corse | M | + 11 okr. | |||
17 | 33 | Ben Keating Dylan Pereira Felipe Fraga | LMGTE Am | TF Sport | M | + 13 okr. | |||
18 | 77 | Christian Ried Jaxon Evans Matt Campbell | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | M | + 13 okr. | |||
19 | 56 | Egidio Perfetti Matteo Cairoli Riccardo Pera | LMGTE Am | Team Project 1 | M | + 13 okr. | |||
20 | 98 | Paul Dalla Lana Augusto Farfus Marcos Gomes | LMGTE Am | Aston Martin Racing | M | + 13 okr. | |||
21 | 44 | Miroslav Konopka Oliver Webb Kush Maini | LMP2P/A | ARC Bratislava | G | + 13 okr. | |||
22 | 83 | François Perrodo Nicklas Nielsen Alessio Rovera | LMGTE Am | AF Corse | M | + 13 okr. | |||
23 | 86 | Michael Wainwright Benjamin Barker Tom Gamble | LMGTE Am | GR Racing | M | + 14 okr. | |||
24 | 54 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Giancarlo Fisichella | LMGTE Am | AF Corse | M | + 14 okr. | |||
25 | 85 | Rahel Frey Sarah Bovy Katherine Legge | LMGTE Am | Iron Lynx | M | + 14 okr. | |||
26 | 57 | Takeshi Kimura Mikkel Jensen Scott Andrews | LMGTE Am | Kessel Racing | M | + 15 okr. | |||
27 | 47 | Roberto Lacorte Giorgio Sernagiotto Antonio Fuoco | LMGTE Am | Cetilar Racing | M | + 15 okr. | |||
28 | 777 | Satoshi Hoshino Tomonobu Fujii Andrew Watson | LMGTE Am | D'Station Racing | M | + 16 okr. | |||
29 | 60 | Rino Mastronardi Andrea Piccini Matteo Cressoni | LMGTE Am | Iron Lynx | M | + 16 okr. | |||
30 | 21 | Henrik Hedman Juan Pablo Montoya Ben Hanley | LMP2P/A | DragonSpeed USA | G | + 19 okr. | |||
31 | 88 | Khaled Al Qubaisi Adrien de Leener Julien Andlauer | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | M | + 19 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.