33 samochody w tegorocznej stawce WEC

Organizatorzy Długodystansowych Mistrzostw Świata opublikowali listę zgłoszeń do sezonu 2021. Do nowej czołowej klasy hipersamochodów zgłoszonych zostało pięć załóg trzech zespołów. W klasie LMP2 zobaczymy rekordowe 11 załóg, z czego jedną polskiej ekipy Inter Europol Competition.

Na czele listy startowej znaleźli się trzej producenci hipersamochodów – tytułów mistrzowskich w niezmienionym składzie będzie bronić Toyota, mając za rywali Alpine wystawiające dostosowany prototyp LMP1 oraz Glickenhaus z dwoma egzemplarzami swojego nowego hiperauta. Zgodnie z zasadami, wszystkie ekipy musiały podać nazwisko przynajmniej jednego kierowcy – tak dowiedzieliśmy się, że dla Alpine startować będzie André Negrão, a Glickenhaus pozyskał byłego kierowcę Rebellion Racing Gustavo Menezesa oraz byłego zawodnika Chip Ganassi Racing Ryana Briscoe.

W klasie LMP2 niewątpliwym zainteresowaniem cieszyć się będzie przechodząca z Europejskiej Serii Le Mans ekipa Inter Europol Competition. Skład polskiego zespołu został przedstawiony już wcześniej – do Jakuba Śmiechowskiego dołączą Alex Brundle i Renger van der Zande, którego w Sebring zastąpi Hélio Castroneves.

Z ELMS do WEC przechodzi także zespół Richard Mille Racing, z pełni żeńską załogą. Podobnie jak w ubiegłym roku na szczeblu europejskim, prototyp Oreca poprowadzą Tatiana Calderón, Sophia Flörsch i Beitske Visser. Wśród innych znanych nazwisk należy wymienić Jana Magnussena w ekipie High Class Racing, Juana Pablo Montoyę w DragonSpeed, Stoffela Vandoorne’a, Toma Blomqvista, António Félixa da Costę i Anthony’ego Davidsona w Jota oraz Loïca Duvala w RealTeam Racing. Aż pięć zespołów będzie rywalizować w podkategorii Pro-Am, gdzie wymagany jest przynajmniej jeden kierowca z brązową licencją.

Po wycofaniu się aktualnych mistrzów, czyli Astona Martina, w klasie GTE Pro pozostali tylko dwaj producenci – Ferrari i Porsche. Włoską markę reprezentować będą Alessandro Pier Guidi i James Calado w #51 oraz Miguel Molina i Daniel Serra, zastępujący Davide Rigona w #52. Niemiecki producent postawił z kolei na na Gianmarię Bruniego i Richarda Lietza w #91, Kevina Estre oraz Neela Janiego, który zajmie miejsce Michaela Christensena w #92.

Najliczniejszą klasą będzie w tym roku GTE Am, gdzie znajdziemy aż 13 samochodów. Na szczególną uwagę zasługują zwycięzcy 24h Le Mans TF Sport, którzy wspólnie z D'Station Racing będą wystawiać jedyne pozostałe w WEC Astony Martiny, a także przechodząca z ELMS ekipa Iron Lynk z żeńską załogą Rahel Frey, Manuela Gostner i Michelle Gatting.

„Nie ulega wątpliwości, że wyścigi długodystansowe mają przed sobą świetlaną przyszłość, o czym doskonale świadczy suła i różnorodność ekip na liście zgłoszeń” – powiedział szef WEC Frédéric Lequien. „Mamy nie tylko nową kategorię hipersamochodów, która urośnie jeszcze bardziej w przyszłym roku, ale też bardzo zachęcające rekordowe ilości zgłoszeń w LMP2 i GTE Am. Sześć kobiet w stawce także podkreśla różnorodność naszych mistrzostw i całych wyścigów długodystansowych. Sezon 2021 WEC będzie z pewnością godny uwagi”.

Tegoroczny cykl Długodystansowych Mistrzostw Świata rozpocznie się 19 marca od 1000-milowego wyścigu w Sebring.

Lista zgłoszeń WEC 2021

Źródło: fiawec.com

 
 
 
 
 

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league