Mike Conway i José María López wywalczyli pole position do sobotniego 8-godzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata w Bahrajnie. Zmiennicy Kamuiego Kobayashiego w załodze #7 pokonali Brendona Hartleya i Kazukiego Nakajimę, którzy wspólnie z Sébastienem Buemim prowadzą w klasyfikacji generalnej.
Wynik kwalifikacji oznacza, że obie załogi Toyoty dzieli sześć punktów i zwycięzcy ostatniego wyścigu będą jednocześnie mistrzami świata. Inne scenariusze nie wchodzą w grę, bowiem tylko dwie Toyoty będą uczestniczyć w ostatnim wyścigu klasy LMP1. Należy przy tym wspomnieć, że prowadząca załoga #8 startuje z handicapem o teoretycznej wartości 0,54 sekundy na okrążeniu.
Wszyscy czterej kierowcy Toyoty przejechali tylko po jednym pomiarowym okrążeniu. Uśredniony wynik Conwaya i Lópeza to 1:40,747, a wynik Hartleya i Nakajimy był gorszy o 0,751 sekundy.
Rywalizacja o pole position w klasie LMP2 trwała niemal do samego końca. Po tym jak Paul di Resta jako jedyny zszedł poniżej 1:47, za kierownicą Oreki #22 zasiadł Phil Hanson, aby dać ekipie United Autosports czwarte w tym sezonie pole position. Ta dwójka pokonała o 0,769 sekundy Willa Stevensa i Gabriele Aubry’ego z Jackie Chan DC Racing #37. Pierwszą trójkę uzupełniła załoga Racing Team Nederland #29.
Pole position w klasie GTE Pro miało należeć do duetu Nicki Thiim-Marco Sørensen w Astonie Marcinie #95, których średni wynik wyniósł 1:56,521. Kilka godzin po kwalifikacjach okazało się jednak, że sędziowie pochopnie anulowali najszybsze okrążenie Michaela Christensena, co zadecydowało o wyniku. Wspólnie ze swoim zmiennikiem Kévinem Estre, kierowca Porsche #92 przesunął się z drugiej na pierwszą lokatę z wynikiem 1:56,505, odbierając jeden punkt liderom klasyfikacji generalnej. James Calado i Daniel Serra zajęli trzecie miejsce dla Ferrari, przed Gianmarią Brunim i Richardem Lietzem w drugim Porsche.
Aston Martin zajął za to dla siebie cały pierwszy rząd w GTE Am. Ross Gunn i Paul Dalla Lana uzyskali średnią 1:58,356, plasując się o prawie pół sekundy przed Jonathanem Adamem i Salihem Yolucem z ekipy TF Sport. Colin Noble i Kai Cozzolino zajęli trzecie miejsce dla ekipy Red River Sport.
Ostatni wyścig sezonu 2019/2020 WEC rozpocznie się w sobotę o 12 polskiego czasu.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Okr. | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7 | Mike Conway Kamui Kobayashi José María López | LMP1HY | Toyota Gazoo Racing | M | 1:40,747 | 2 | |||
2 | 8 | Kazuki Nakajima Sébastien Buemi Brendon Hartley | LMP1HY | Toyota Gazoo Racing | M | + 0,751 | 2 | |||
3 | 22 | Filipe Albuquerque Philip Hanson Paul di Resta | LMP2 | United Autosports | M | + 6,313 | 2 | |||
4 | 37 | Will Stevens Gabriel Aubry Ho-Pin Tung | LMP2 | Jackie Chan DC Racing | G | + 7,491 | 2 | |||
5 | 36 | Pierre Ragues André Negrão Thomas Laurent | LMP2 | Signatech Alpine Elf | M | + 7,723 | 2 | |||
6 | 38 | Anthony Davidson Roberto González António Félix da Costa | LMP2 | Jota | G | + 8,154 | 2 | |||
7 | 29 | Giedo van der Garde Frits van Eerd Nyck de Vries | LMP2 | Racing Team Nederland | M | + 9,592 | 2 | |||
8 | 47 | Giorgio Sernagiotto Roberto Lacorte Andrea Belicchi | LMP2 | Cetilar Racing | M | + 10,332 | 2 | |||
9 | 92 | Kévin Estre Michael Christensen | LMGTE Pro | Porsche GT Team | M | + 15,758 | 2 | |||
10 | 95 | Nicki Thiim Marco Sørensen | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 15,774 | 2 | |||
11 | 51 | Daniel Serra James Calado | LMGTE Pro | AF Corse | M | + 15,959 | 2 | |||
12 | 91 | Richard Lietz Gianmaria Bruni | LMGTE Pro | Porsche GT Team | M | + 16,377 | 2 | |||
13 | 71 | Miguel Molina Davide Rigon | LMGTE Pro | AF Corse | M | + 16,470 | 2 | |||
14 | 97 | Richard Westbrook Maxime Martin | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 16,629 | 2 | |||
15 | 98 | Pedro Lamy Ross Gunn Paul Dalla Lana | LMGTE Am | Aston Martin Racing | M | + 17,609 | 2 | |||
16 | 90 | Salih Yoluç Charlie Eastwood Jonathan Adam | LMGTE Am | TF Sport | M | + 18,052 | 2 | |||
17 | 62 | Osian Owen Bonamy Grimes Kei Cozzolino | LMGTE Am | Red River Sport | M | + 18,121 | 2 | |||
18 | 56 | Jörg Bergmeister Larry ten Voorde Egidio Perfetti | LMGTE Am | Team Project 1 | M | + 18,149 | 2 | |||
19 | 54 | Thomas Flohr Giancarlo Fisichella Francesco Castellacci | LMGTE Am | AF Corse | M | + 18,213 | 2 | |||
20 | 57 | Dylan Pereira Ben Keating Jeroen Bleekemolen | LMGTE Am | Team Project 1 | M | + 18,292 | 2 | |||
21 | 83 | François Perrodo Nicklas Nielsen Emmanuel Collard | LMGTE Am | AF Corse | M | + 18,602 | 2 | |||
22 | 88 | Marco Holzer Khaled Al Qubaisi Jaxon Evans | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | M | + 18,677 | 2 | |||
23 | 86 | Alessio Picariello Michael Wainwright Benjamin Barker | LMGTE Am | Gulf Racing | M | + 18,806 | 2 | |||
24 | 77 | Dennis Olsen Christian Ried Riccardo Pera | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | M | + 18,918 | 2 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.