Dublet Toyoty w deszczowym 6h Spa-Francorchamps

Szósta runda Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC za nami. Na Belgijskim torze Spa-Francorchamps do startu stanęło 29 pojazdów z czterech różnych kategorii. 6-godzinny wyścig rozpoczął się punktualnie o godzinie 13:30 jednak forma startu nie była wiadoma do ostatniej chwili, gdyż obfitych opadów deszczu nie zapowiadały słoneczne dni treningowe oraz kwalifikacyjne.

Z pierwszego miejsca startował Norman Nato z Rebellion Racing #1. Co ciekawe, w sesji kwalifikacyjnej był to jedyny zespół, któremu udało się zejść z czasem okrążenia poniżej dwóch minut (1:59,557). Z powodu deszczu, stawka ruszyła za samochodem bezpieczeństwa i ten prowadził zawodników przez następne 14 minut.

Pierwsza godzina obyła się bez incydentów. Zawodnicy jechali równo respektując dopiero przesychający po deszczu tor. Pierwszy błąd popełnił kierowca Astona Martina GTE Pro z numerem 98, który wpadł w pułapkę żwirową, powodując wyjazd samochodu bezpieczeństwa na  kilka następnych okrążeń. Po wyciągnięciu przez służby porządkowe, auto wróciło do wyścigu.

Komunikaty o spodziewanym deszczu sprawdziły się i po dwóch i pół godzinach zmagań na przesychający już tor znowu spadł obfity deszcz i ponownie wyścig został prowadzony przez samochód bezpieczeństwa. Stan ten utrzymywał się przez następne 30 minut.

Następne dwie godziny przebiegły spokojnie. Zespoły dostosowywały opony w swoich pojazdach zgodnie ze zmieniającymi się warunkami pogodowymi a te – od zjazdu samochodu bezpieczeństwa na trzy godziny przed końcem wyścigu – były już tylko lepsze.

Na godzinę i dwadzieścia minut przed końcem wyścigu doszło do poważnego incydentu, w którym samochód LMP2 zespołu Signatech Alpine Elf #36 po kontakcie z innym pojazdem klasy LMP2 stracił przyczepność i sunąc po trawie uderzył w barierę z opon z dużą prędkością. Nadwozie pojazdu roztrzaskało się na części a Thomas Laurent został zabrany do szpitala.

Przez ostatnie 40 minut wyścig zaciętą rywalizację o czwarte miejsce prowadzili ze sobą kierowcy zespołów  AF Corse #51 oraz Porsche GT Team #91. Żaden z obu kierowców nie oddalił się od drugiego nawet o jedną sekundę różnicy.

Pierwsze miejsce po 143 przejechanych okrążeniach zajęli Mike Conway, Kamui Kobayashi oraz José María López, jadący dla zespołu Toyota Gazoo Racing w klasie LMP1.

Pierwsze miejsce kategorii LMP2 zdobyli kierowcy United Autosports – Phil Hanson, Filipe Albuquerque i Paul Di Resta.

Na najwyższym stopniu podium w klasie GTE Pro stanęli Michael Christensen i Kévin Estre jadący dla Porsche GT Team.

François Perrodo, Emmanuel Collard oraz Nicklas Nielsen z zespołu AF Corse zwyciężyli w klasie GTE Am.

Prawdopodobnie problemy ze swoim pojazdem klasy LMP2 miał zespół Eurasia Motorsport #35, który już w sesjach kwalifikacyjnych nie osiągał dobrych czasów i w trakcie wyścigu to również się nie zmieniło i zespół na metę dojechał jako ostatni z całej stawki.

Wyścig odbył się bez udziału publiczności.

Następnym wyścigiem WEC będzie 24h Le Mans, który startuje 19 września.

PNrKierowcyKlasaZespół Rezultat
17


Mike Conway
Kamui Kobayashi
José María López
LMP1Toyota Gazoo RacingM143 okr.
28


Kazuki Nakajima
Sébastien Buemi
Brendon Hartley
LMP1Toyota Gazoo RacingM+ 34,170
31


Norman Nato
Gustavo Menezes
Bruno Senna
LMP1Rebellion RacingM+ 1 okr.
422


Filipe Albuquerque
Philip Hanson
Paul di Resta
LMP2United AutosportsM+ 3 okr.
542


Alexandre Coigny
Antonin Borga
Nicolas Lapierre
LMP2COOL RacingM+ 4 okr.
629


Giedo van der Garde
Job van Uitert
Frits van Eerd
LMP2Racing Team NederlandM+ 4 okr.
738


Anthony Davidson
Roberto González
António Félix da Costa
LMP2JotaG+ 4 okr.
847


Giorgio Sernagiotto
Roberto Lacorte
Andrea Belicchi
LMP2Cetilar RacingM+ 6 okr.
992

Kévin Estre
Michael Christensen
LMGTE ProPorsche GT TeamM+ 8 okr.
1095

Nicki Thiim
Marco Sørensen
LMGTE ProAston Martin RacingM+ 8 okr.
1197

Maxime Martin
Alex Lynn
LMGTE ProAston Martin RacingM+ 8 okr.
1251

Alessandro Pier Guidi
James Calado
LMGTE ProAF CorseM+ 8 okr.
1391

Richard Lietz
Gianmaria Bruni
LMGTE ProPorsche GT TeamM+ 8 okr.
1471

Miguel Molina
Davide Rigon
LMGTE ProAF CorseM+ 8 okr.
1583


François Perrodo
Nicklas Nielsen
Emmanuel Collard
LMGTE AmAF CorseM+ 9 okr.
1677


Christian Ried
Riccardo Pera
Matt Campbell
LMGTE AmDempsey-Proton RacingM+ 9 okr.
1790


Salih Yoluç
Charlie Eastwood
Jonathan Adam
LMGTE AmTF SportM+ 9 okr.
1856


Laurents Hörr
Egidio Perfetti
Matteo Cairoli
LMGTE AmTeam Project 1M+ 10 okr.
1988


Lucas Legeret
Ricardo Sanchez
Gianluca Giraudi
LMGTE AmDempsey-Proton RacingM+ 10 okr.
2057


Ben Keating
Jeroen Bleekemolen
Felipe Fraga
LMGTE AmTeam Project 1M+ 10 okr.
2154


Thomas Flohr
Giancarlo Fisichella
Francesco Castellacci
LMGTE AmAF CorseM+ 10 okr.
2262


Johnny Mowlem
Charlie Hollings
Bonamy Grimes
LMGTE AmRed River SportM+ 11 okr.
2337


Ryan Cullen
Will Stevens
Ho-Pin Tung
LMP2Jackie Chan DC RacingG+ 11 okr.
2433


Mark Patterson
Anders Fjordbach
Kenta Yamashita
LMP2High Class RacingM+ 11 okr.
2598


Ross Gunn
Paul Dalla Lana
Augusto Farfus
LMGTE AmAston Martin RacingM+ 12 okr.
2686


Michael Wainwright
Andrew Watson
Benjamin Barker
LMGTE AmGulf RacingM+ 13 okr.
274


Oliver Webb
Tom Dillmann
Bruno Spengler
LMP1ByKolles Racing TeamM+ 17 okr.
2835


Nobuya Yamanaka
Roberto Merhi
Nick Foster
LMP2Eurasia MotorsportM+ 21 okr.
NSK36


Pierre Ragues
André Negrão
Thomas Laurent
LMP2Signatech Alpine ElfM
NSK25


Jon Lancaster
Simon Trummer
John Falb
LMP2Algarve Pro RacingG

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze