Szósta runda Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC za nami. Na Belgijskim torze Spa-Francorchamps do startu stanęło 29 pojazdów z czterech różnych kategorii. 6-godzinny wyścig rozpoczął się punktualnie o godzinie 13:30 jednak forma startu nie była wiadoma do ostatniej chwili, gdyż obfitych opadów deszczu nie zapowiadały słoneczne dni treningowe oraz kwalifikacyjne.
Z pierwszego miejsca startował Norman Nato z Rebellion Racing #1. Co ciekawe, w sesji kwalifikacyjnej był to jedyny zespół, któremu udało się zejść z czasem okrążenia poniżej dwóch minut (1:59,557). Z powodu deszczu, stawka ruszyła za samochodem bezpieczeństwa i ten prowadził zawodników przez następne 14 minut.
Pierwsza godzina obyła się bez incydentów. Zawodnicy jechali równo respektując dopiero przesychający po deszczu tor. Pierwszy błąd popełnił kierowca Astona Martina GTE Pro z numerem 98, który wpadł w pułapkę żwirową, powodując wyjazd samochodu bezpieczeństwa na kilka następnych okrążeń. Po wyciągnięciu przez służby porządkowe, auto wróciło do wyścigu.
Komunikaty o spodziewanym deszczu sprawdziły się i po dwóch i pół godzinach zmagań na przesychający już tor znowu spadł obfity deszcz i ponownie wyścig został prowadzony przez samochód bezpieczeństwa. Stan ten utrzymywał się przez następne 30 minut.
Następne dwie godziny przebiegły spokojnie. Zespoły dostosowywały opony w swoich pojazdach zgodnie ze zmieniającymi się warunkami pogodowymi a te – od zjazdu samochodu bezpieczeństwa na trzy godziny przed końcem wyścigu – były już tylko lepsze.
Na godzinę i dwadzieścia minut przed końcem wyścigu doszło do poważnego incydentu, w którym samochód LMP2 zespołu Signatech Alpine Elf #36 po kontakcie z innym pojazdem klasy LMP2 stracił przyczepność i sunąc po trawie uderzył w barierę z opon z dużą prędkością. Nadwozie pojazdu roztrzaskało się na części a Thomas Laurent został zabrany do szpitala.
Przez ostatnie 40 minut wyścig zaciętą rywalizację o czwarte miejsce prowadzili ze sobą kierowcy zespołów AF Corse #51 oraz Porsche GT Team #91. Żaden z obu kierowców nie oddalił się od drugiego nawet o jedną sekundę różnicy.
Pierwsze miejsce po 143 przejechanych okrążeniach zajęli Mike Conway, Kamui Kobayashi oraz José María López, jadący dla zespołu Toyota Gazoo Racing w klasie LMP1.
Pierwsze miejsce kategorii LMP2 zdobyli kierowcy United Autosports – Phil Hanson, Filipe Albuquerque i Paul Di Resta.
Na najwyższym stopniu podium w klasie GTE Pro stanęli Michael Christensen i Kévin Estre jadący dla Porsche GT Team.
François Perrodo, Emmanuel Collard oraz Nicklas Nielsen z zespołu AF Corse zwyciężyli w klasie GTE Am.
Prawdopodobnie problemy ze swoim pojazdem klasy LMP2 miał zespół Eurasia Motorsport #35, który już w sesjach kwalifikacyjnych nie osiągał dobrych czasów i w trakcie wyścigu to również się nie zmieniło i zespół na metę dojechał jako ostatni z całej stawki.
Wyścig odbył się bez udziału publiczności.
Następnym wyścigiem WEC będzie 24h Le Mans, który startuje 19 września.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7 | Mike Conway Kamui Kobayashi José María López | LMP1 | Toyota Gazoo Racing | M | 143 okr. | |||
2 | 8 | Kazuki Nakajima Sébastien Buemi Brendon Hartley | LMP1 | Toyota Gazoo Racing | M | + 34,170 | |||
3 | 1 | Norman Nato Gustavo Menezes Bruno Senna | LMP1 | Rebellion Racing | M | + 1 okr. | |||
4 | 22 | Filipe Albuquerque Philip Hanson Paul di Resta | LMP2 | United Autosports | M | + 3 okr. | |||
5 | 42 | Alexandre Coigny Antonin Borga Nicolas Lapierre | LMP2 | COOL Racing | M | + 4 okr. | |||
6 | 29 | Giedo van der Garde Job van Uitert Frits van Eerd | LMP2 | Racing Team Nederland | M | + 4 okr. | |||
7 | 38 | Anthony Davidson Roberto González António Félix da Costa | LMP2 | Jota | G | + 4 okr. | |||
8 | 47 | Giorgio Sernagiotto Roberto Lacorte Andrea Belicchi | LMP2 | Cetilar Racing | M | + 6 okr. | |||
9 | 92 | Kévin Estre Michael Christensen | LMGTE Pro | Porsche GT Team | M | + 8 okr. | |||
10 | 95 | Nicki Thiim Marco Sørensen | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 8 okr. | |||
11 | 97 | Maxime Martin Alex Lynn | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 8 okr. | |||
12 | 51 | Alessandro Pier Guidi James Calado | LMGTE Pro | AF Corse | M | + 8 okr. | |||
13 | 91 | Richard Lietz Gianmaria Bruni | LMGTE Pro | Porsche GT Team | M | + 8 okr. | |||
14 | 71 | Miguel Molina Davide Rigon | LMGTE Pro | AF Corse | M | + 8 okr. | |||
15 | 83 | François Perrodo Nicklas Nielsen Emmanuel Collard | LMGTE Am | AF Corse | M | + 9 okr. | |||
16 | 77 | Christian Ried Riccardo Pera Matt Campbell | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | M | + 9 okr. | |||
17 | 90 | Salih Yoluç Charlie Eastwood Jonathan Adam | LMGTE Am | TF Sport | M | + 9 okr. | |||
18 | 56 | Laurents Hörr Egidio Perfetti Matteo Cairoli | LMGTE Am | Team Project 1 | M | + 10 okr. | |||
19 | 88 | Lucas Legeret Ricardo Sanchez Gianluca Giraudi | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | M | + 10 okr. | |||
20 | 57 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen Felipe Fraga | LMGTE Am | Team Project 1 | M | + 10 okr. | |||
21 | 54 | Thomas Flohr Giancarlo Fisichella Francesco Castellacci | LMGTE Am | AF Corse | M | + 10 okr. | |||
22 | 62 | Johnny Mowlem Charlie Hollings Bonamy Grimes | LMGTE Am | Red River Sport | M | + 11 okr. | |||
23 | 37 | Ryan Cullen Will Stevens Ho-Pin Tung | LMP2 | Jackie Chan DC Racing | G | + 11 okr. | |||
24 | 33 | Mark Patterson Anders Fjordbach Kenta Yamashita | LMP2 | High Class Racing | M | + 11 okr. | |||
25 | 98 | Ross Gunn Paul Dalla Lana Augusto Farfus | LMGTE Am | Aston Martin Racing | M | + 12 okr. | |||
26 | 86 | Michael Wainwright Andrew Watson Benjamin Barker | LMGTE Am | Gulf Racing | M | + 13 okr. | |||
27 | 4 | Oliver Webb Tom Dillmann Bruno Spengler | LMP1 | ByKolles Racing Team | M | + 17 okr. | |||
28 | 35 | Nobuya Yamanaka Roberto Merhi Nick Foster | LMP2 | Eurasia Motorsport | M | + 21 okr. | |||
NSK | 36 | Pierre Ragues André Negrão Thomas Laurent | LMP2 | Signatech Alpine Elf | M | ||||
NSK | 25 | Jon Lancaster Simon Trummer John Falb | LMP2 | Algarve Pro Racing | G |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.