Dyrektor techniczny programu Toyoty w Długodystansowych Mistrzostwach Świata Pascal Vasselon stwierdził, że przesunięcie daty startu debiutu klasy hipersamochodów Le Mans na kolejny rok, może jedynie pomóc w przygotowaniu na czas nowej maszyny japońskiego producenta.

Toyota jest jak dotąd jednym z dwóch producentów, obok amerykańskiego Glickenhaus, który zamierza pojawić się na starcie z zupełnie nowym hipersamochodem, zbudowanym na bazie auta drogowego. Późne opublikowanie regulaminów technicznych nałożyło dużą presję na zespół Toyoty, która mogła nawet nie zdążyć na pierwszy wyścig sezonu 2020/2021 we wrześniu.

„Nasz program dzieli się na dwa obszary” – wyjaśnił Vasselon. „Jeśli chodzi o auto wyścigowe, to nowy kalendarz WEC pozwala nam zorganizować testy. Początkowo mieliśmy wyjechać na tor w lipcu, ale trudno było utrzymać się w tych ramach czasowych. Teraz, gdy pierwszy wyścig został przeniesiony na marzec, wszystko jest bardziej realistyczne. Nasz pojazd wyścigowy wyjedzie na tor w październiku. Jeśli chodzi o samochód drogowy, projekt trwa”.

Przesunięty został nie tylko start nowego sezonu, ale również tegoroczny wyścig 24h Le Mans, co stawia przed zespołem wiele niewiadomych: „Możliwe, że przy niższych temperaturach we wrześniu silnik będzie pracować bardziej wydajnie, zasysając chłodniejsze powietrze. Jest jednak wiele niewiadomych, jeśli chodzi o zakres optymalnych temperatur dla pracy opon, które zawsze się różnią, zwłaszcza w nocy i na długich prostych toru Le Mans. Tegoroczny wyścig będzie inny także z tego względu, że nie będzie dnia testowego”.

Choć niektórzy producenci, tacy jak Porsche, rozważają budowę tańszego prototypu LMDh, opartego o standardowe podwozie, Toyota przystaje przy budowie swojej maszyny od początku do końca: „Nie mamy projektu LMDh, bo Toyota musi wystawiać do wyścigów własne podwozie i własny silnik. Rozumiem jednak, dlaczego dla innych producentów jest to interesująca propozycja. My skupiamy się na hiperaucie”.

Źródło: lemans.org

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race