Rebellion i Aston Martin triumfatorami wyścigu Lone Star Le Mans

Rebellion Racing #1 odniósł zwycięstwo w 6-godzinnym wyścigu Lone Star Le Mans Długodystansowych Mistrzostw Świata na Circuit of the Americas, dość łatwo pokonując nałożone większym handicapem Toyoty. Z kolei w klasie GTE Pro wygrał Aston Martin #95.

Jedyny Rebellion R-13 prowadzony przez Gustavo Menezesa, Bruno Sennę i Normana Nato po wywalczeniu pole position nie mieli większych problemów z dowiezieniem tego wyniku do mety. Nałożony handicap na szwajcarski prototyp nie był zbyt duży i wynosił 0,55 sekundy na okrążeniu.

Nadal większe obciążenie miała Toyota. #8 należący do Sebastiena Buemiego, Kazuki Nakajimę i Brendona Hartleya nie był w stanie dotrzymać tempa narzuconego przez Rebelliona, zajmując drugie miejsce ze stratą na finiszu ponad 50 sekund z powodu spowolnienia o 2,21 sekundy. Z jeszcze większym, 2,77-sekundowym handicapem jeździła Toyota #7 Mike Conwaya, Jose Marii Lopeza i Kamui Kobayashiego, która uzupełniła podium i do zwycięskiego Rebelliona straciła dwa okrążenia.

W klasie LMP2 po drugie z rzędu zwycięstwo sięgnął zespół United Autosports, choć na początku Paul di Resta tracił nieco na tle rywali. Na dalszym etapie wyścigu jego tempo, a także Filipe Albuquerque’a i Phila Hansona pozwoliło na powrót do walki, kończąc rywalizację 24 sekundy przed prototypem ekipy Jackie Chan DC Racing #37. Na najniższym stopniu podium znalazła się JOTA #38.

W LMGTE Pro po raz trzeci w tym sezonie zwyciężył Aston Martin #95 w składzie Nicki Thiim i Marco Sørensen. Thiim podczas pierwszego stintu wypracował dość sporą przewagę, a później odparł atak ze strony Porsche #92 Michaela Christensena i Kevina Estre. Przez większość wyścigu na drugim miejscu jechał drugi Aston Martin Vantage #97 Alexa Lynna i Maxime Martina, lecz w przedostatniej godzinie Martin spadł za Estre, a podczas ostatniej godziny przegrał walkę o podium z Ferrari #51 Jamesa Calado i Alessandro Piero Guidiego.

Aston Martin okazał się być zwycięski również w klasie LMGTE Am, gdzie zwyciężył TF Sport #50 Charlie Eastwooda, Salih Yoluça i Jonathana Adama. Ekipa walczyła przez większość rywalizacji z Aston Martinem #98 Paul Dalla Lany, Rossa Gunna i Darrena Turnera. Mimo lepszego ostatniego pit stopu, Eastwood wyprzedził Gunna na nieco ponad 20 minut przed końcem, wygrywając o 3 sekundy. Podium w tej klasie uzupełniło Porsche #57 ekipy Project 1, barwy którego reprezentowali Egidio Perfetti, Matteo Cairoli i Laurents Hörr.

Kolejna runda tegorocznego sezonu WEC odbędzie się w Sebring, gdzie zostanie zorganizowany wyścig 1000 mil 20 marca.

PNrKierowcyKlasaZespół Rezultat
11


Bruno Senna
Gustavo Menezes
Norman Nato
LMP1Rebellion RacingM189 okr.
28


Sébastien Buemi
Kazuki Nakajima
Brendon Hartley
LMP1Toyota Gazoo RacingM+ 51,524
37


Mike Conway
Kamui Kobayashi
José María López
LMP1Toyota Gazoo RacingM+ 2 okr.
422


Philip Hanson
Filipe Albuquerque
Paul di Resta
LMP2United AutosportsM+ 7 okr.
537


Ho-Pin Tung
Gabriel Aubry
Will Stevens
LMP2Jackie Chan DC RacingG+ 7 okr.
638


Roberto González
Anthony Davidson
António Félix da Costa
LMP2JotaG+ 8 okr.
742


Nicolas Lapierre
Antonin Borga
Alexandre Coigny
LMP2COOL RacingM+ 8 okr.
829


Frits van Eerd
Giedo van der Garde
Nyck de Vries
LMP2Racing Team NederlandM+ 8 okr.
936


Thomas Laurent
André Negrão
Pierre Ragues
LMP2Signatech Alpine ElfM+ 9 okr.
1033


Mark Patterson
Kenta Yamashita
Anders Fjordbach
LMP2High Class RacingG+ 10 okr.
1147


Roberto Lacorte
Andrea Belicchi
Giorgio Sernagiotto
LMP2Cetilar RacingM+ 11 okr.
1221


Henrik Hedman
Ben Hanley
Colin Braun
LMP2DragonSpeedM+ 12 okr.
1395

Marco Sørensen
Nicki Thiim
LMGTE ProAston Martin RacingM+ 16 okr.
1492

Michael Christensen
Kévin Estre
LMGTE ProPorsche GT TeamM+ 17 okr.
1551

James Calado
Alessandro Pier Guidi
LMGTE ProAF CorseM+ 17 okr.
1697

Alex Lynn
Maxime Martin
LMGTE ProAston Martin RacingM+ 17 okr.
1771

Davide Rigon
Miguel Molina
LMGTE ProAF CorseM+ 17 okr.
1863

Jan Magnussen
Mike Rockenfeller
LMGTE ProCorvette RacingM+ 19 okr.
1990


Salih Yoluç
Charlie Eastwood
Jonathan Adam
LMGTE AmTF SportM+ 19 okr.
2098


Paul Dalla Lana
Darren Turner
Ross Gunn
LMGTE AmAston Martin RacingM+ 19 okr.
2191

Gianmaria Bruni
Richard Lietz
LMGTE ProPorsche GT TeamM+ 19 okr.
2256


Egidio Perfetti
Laurents Hörr
Matteo Cairoli
LMGTE AmTeam Project 1M+ 19 okr.
2383


François Perrodo
Emmanuel Collard
Nicklas Nielsen
LMGTE AmAF CorseM+ 19 okr.
2477


Christian Ried
Matt Campbell
Riccardo Pera
LMGTE AmDempsey-Proton RacingM+ 20 okr.
2586


Michael Wainwright
Andrew Watson
Benjamin Barker
LMGTE AmGulf RacingM+ 20 okr.
2654


Thomas Flohr
Francesco Castellacci
Giancarlo Fisichella
LMGTE AmAF CorseM+ 21 okr.
2762


Bonamy Grimes
Johnny Mowlem
Charlie Hollings
LMGTE AmRed River SportM+ 21 okr.
2888


Bret Curtis
Adrien de Leener
Thomas Preining
LMGTE AmDempsey-Proton RacingM+ 21 okr.
2970


Motoaki Ishikawa
Olivier Beretta
Kei Cozzolino
LMGTE AmMR RacingM+ 21 okr.
3057


Ben Keating
Felipe Fraga
Jeroen Bleekemolen
LMGTE AmTeam Project 1M+ 29 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze