Rebellion Racing #1 odniósł zwycięstwo w 6-godzinnym wyścigu Lone Star Le Mans Długodystansowych Mistrzostw Świata na Circuit of the Americas, dość łatwo pokonując nałożone większym handicapem Toyoty. Z kolei w klasie GTE Pro wygrał Aston Martin #95.
Jedyny Rebellion R-13 prowadzony przez Gustavo Menezesa, Bruno Sennę i Normana Nato po wywalczeniu pole position nie mieli większych problemów z dowiezieniem tego wyniku do mety. Nałożony handicap na szwajcarski prototyp nie był zbyt duży i wynosił 0,55 sekundy na okrążeniu.
Nadal większe obciążenie miała Toyota. #8 należący do Sebastiena Buemiego, Kazuki Nakajimę i Brendona Hartleya nie był w stanie dotrzymać tempa narzuconego przez Rebelliona, zajmując drugie miejsce ze stratą na finiszu ponad 50 sekund z powodu spowolnienia o 2,21 sekundy. Z jeszcze większym, 2,77-sekundowym handicapem jeździła Toyota #7 Mike Conwaya, Jose Marii Lopeza i Kamui Kobayashiego, która uzupełniła podium i do zwycięskiego Rebelliona straciła dwa okrążenia.
W klasie LMP2 po drugie z rzędu zwycięstwo sięgnął zespół United Autosports, choć na początku Paul di Resta tracił nieco na tle rywali. Na dalszym etapie wyścigu jego tempo, a także Filipe Albuquerque’a i Phila Hansona pozwoliło na powrót do walki, kończąc rywalizację 24 sekundy przed prototypem ekipy Jackie Chan DC Racing #37. Na najniższym stopniu podium znalazła się JOTA #38.
W LMGTE Pro po raz trzeci w tym sezonie zwyciężył Aston Martin #95 w składzie Nicki Thiim i Marco Sørensen. Thiim podczas pierwszego stintu wypracował dość sporą przewagę, a później odparł atak ze strony Porsche #92 Michaela Christensena i Kevina Estre. Przez większość wyścigu na drugim miejscu jechał drugi Aston Martin Vantage #97 Alexa Lynna i Maxime Martina, lecz w przedostatniej godzinie Martin spadł za Estre, a podczas ostatniej godziny przegrał walkę o podium z Ferrari #51 Jamesa Calado i Alessandro Piero Guidiego.
Aston Martin okazał się być zwycięski również w klasie LMGTE Am, gdzie zwyciężył TF Sport #50 Charlie Eastwooda, Salih Yoluça i Jonathana Adama. Ekipa walczyła przez większość rywalizacji z Aston Martinem #98 Paul Dalla Lany, Rossa Gunna i Darrena Turnera. Mimo lepszego ostatniego pit stopu, Eastwood wyprzedził Gunna na nieco ponad 20 minut przed końcem, wygrywając o 3 sekundy. Podium w tej klasie uzupełniło Porsche #57 ekipy Project 1, barwy którego reprezentowali Egidio Perfetti, Matteo Cairoli i Laurents Hörr.
Kolejna runda tegorocznego sezonu WEC odbędzie się w Sebring, gdzie zostanie zorganizowany wyścig 1000 mil 20 marca.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Bruno Senna Gustavo Menezes Norman Nato | LMP1 | Rebellion Racing | M | 189 okr. | |||
2 | 8 | Sébastien Buemi Kazuki Nakajima Brendon Hartley | LMP1 | Toyota Gazoo Racing | M | + 51,524 | |||
3 | 7 | Mike Conway Kamui Kobayashi José María López | LMP1 | Toyota Gazoo Racing | M | + 2 okr. | |||
4 | 22 | Philip Hanson Filipe Albuquerque Paul di Resta | LMP2 | United Autosports | M | + 7 okr. | |||
5 | 37 | Ho-Pin Tung Gabriel Aubry Will Stevens | LMP2 | Jackie Chan DC Racing | G | + 7 okr. | |||
6 | 38 | Roberto González Anthony Davidson António Félix da Costa | LMP2 | Jota | G | + 8 okr. | |||
7 | 42 | Nicolas Lapierre Antonin Borga Alexandre Coigny | LMP2 | COOL Racing | M | + 8 okr. | |||
8 | 29 | Frits van Eerd Giedo van der Garde Nyck de Vries | LMP2 | Racing Team Nederland | M | + 8 okr. | |||
9 | 36 | Thomas Laurent André Negrão Pierre Ragues | LMP2 | Signatech Alpine Elf | M | + 9 okr. | |||
10 | 33 | Mark Patterson Kenta Yamashita Anders Fjordbach | LMP2 | High Class Racing | G | + 10 okr. | |||
11 | 47 | Roberto Lacorte Andrea Belicchi Giorgio Sernagiotto | LMP2 | Cetilar Racing | M | + 11 okr. | |||
12 | 21 | Henrik Hedman Ben Hanley Colin Braun | LMP2 | DragonSpeed | M | + 12 okr. | |||
13 | 95 | Marco Sørensen Nicki Thiim | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 16 okr. | |||
14 | 92 | Michael Christensen Kévin Estre | LMGTE Pro | Porsche GT Team | M | + 17 okr. | |||
15 | 51 | James Calado Alessandro Pier Guidi | LMGTE Pro | AF Corse | M | + 17 okr. | |||
16 | 97 | Alex Lynn Maxime Martin | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 17 okr. | |||
17 | 71 | Davide Rigon Miguel Molina | LMGTE Pro | AF Corse | M | + 17 okr. | |||
18 | 63 | Jan Magnussen Mike Rockenfeller | LMGTE Pro | Corvette Racing | M | + 19 okr. | |||
19 | 90 | Salih Yoluç Charlie Eastwood Jonathan Adam | LMGTE Am | TF Sport | M | + 19 okr. | |||
20 | 98 | Paul Dalla Lana Darren Turner Ross Gunn | LMGTE Am | Aston Martin Racing | M | + 19 okr. | |||
21 | 91 | Gianmaria Bruni Richard Lietz | LMGTE Pro | Porsche GT Team | M | + 19 okr. | |||
22 | 56 | Egidio Perfetti Laurents Hörr Matteo Cairoli | LMGTE Am | Team Project 1 | M | + 19 okr. | |||
23 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Nicklas Nielsen | LMGTE Am | AF Corse | M | + 19 okr. | |||
24 | 77 | Christian Ried Matt Campbell Riccardo Pera | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | M | + 20 okr. | |||
25 | 86 | Michael Wainwright Andrew Watson Benjamin Barker | LMGTE Am | Gulf Racing | M | + 20 okr. | |||
26 | 54 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Giancarlo Fisichella | LMGTE Am | AF Corse | M | + 21 okr. | |||
27 | 62 | Bonamy Grimes Johnny Mowlem Charlie Hollings | LMGTE Am | Red River Sport | M | + 21 okr. | |||
28 | 88 | Bret Curtis Adrien de Leener Thomas Preining | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | M | + 21 okr. | |||
29 | 70 | Motoaki Ishikawa Olivier Beretta Kei Cozzolino | LMGTE Am | MR Racing | M | + 21 okr. | |||
30 | 57 | Ben Keating Felipe Fraga Jeroen Bleekemolen | LMGTE Am | Team Project 1 | M | + 29 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.