Załogi ukarane w niedzielnym wyścigu Silverstone nie kryją oburzenia błędem sędziów. W przypadku Ferrari kara odebrała załodze AF Corse szansę na triumf w klasie GTE-Pro. 

Do zamieszania doszło podczas niedzielnego wyścigu na Silverstone. W trakcie drugiej neutralizacji, szereg pojazdów wyprzedziło jeden z prototypów LMP2. Za to zachowanie, w ostatniej godzinie wyścigu sędziowie nałożyli na te pojazdy karę przejazdu przez aleję serwisową. Po pewnym czasie kary te zostały jednak anulowane, gdyż okazało się, że wyprzedzany pojazd miał problemy i jego wyprzedzenie nie można było określić jako nieprzepisową korzyść dla wyprzedzających. 

Dla kilku załóg, anulowanie kar przyszło jednak zbyt późno. Najbardziej wyrazistym przykładem była tu załoga Ferrari #51, która w tym czasie walczyła o zwycięstwo w klasie GTE-Pro z dwoma Porsche. Około 25-sekundowa strata wyrzuciłpotencjalnych zwycięzców poza podium, strącając jadącego wówczas Alessandro Pier Guidiego także za goniącego stawkę Aston Martina #97. 

Anulowane kary spotkały także faworytów klas LMP2 i GTE-Am. Także w przypadku Aston Martina #98, kara nie pozwoliła załodze walczyć o zwycięstwo z późniejszym triumfatorem wyścigu w swojej klasie. Więcej szczęścia miała załoga prototypu ekipy Cool Racing, która mimo odbycia kary utrzymała prowadzenie wśród pojazdów LMP2. 

Kolejny wyścig FIA WEC odbędzie się 6 października na torze Fuji w Japonii

Źródło: FIA WEC 

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race