Nowe Porsche 911 po raz pierwszy zmierzy się z konkurencją

Podczas prologu Długodystansowych Mistrzostw Świata, 23-24 lipca w Barcelonie, nowe Porsche 911 RSR (rok modelowy 2019) po raz pierwszy stanie naprzeciw konkurencyjnych pojazdów z klasy GTE Pro. Porsche, jako aktualny mistrz świata producentów, w trakcie oficjalnych testów przed rozpoczęciem sezonu WEC 2019/2020 wystawi dwa nowiutkie, około 515-konne samochody wyścigowe z Weissach. Nowe Porsche 911 RSR zostało zaprezentowane na początku lipca w Goodwood w Wielkiej Brytanii. Zespoły klientów startujące w kategorii GTE-Am – Project 1, Gulf Racing i Dempsey Proton Racing – będą reprezentowane przez pięć egzemplarzy Porsche 911 RSR w specyfikacji 2018.

Prolog
Tradycyjnie, rozpoczęcie nowego sezonu WEC poprzedzają dwudniowe testy, które pozwalają zespołom i kierowcom na przygotowanie się do nadchodzących wyścigów. Co więcej, podczas tzw. prologu gromadzi się dane wykorzystywane do sprawdzenia balansu osiągów (BoP) oraz testuje metody pomiarowe i procedury praktyczne, takie jak strefy powolnej jazdy. Testy były zawsze organizowane na początku sezonu w Le Castellet we Francji – za wyjątkiem 2017 r., gdy odbyły się na włoskim torze Monza. Tym razem prolog zostanie jednak po raz pierwszy przeprowadzony na hiszpańskim torze Formuły 1 pod Barceloną. Każdego dnia program „zajęć” obejmuje dwie 4-godzinne sesje testowe.

Kierowcy zespołu GT Porsche
W kokpicie samochodu nr 91 zasiądą Richard Lietz z Austrii i Gianmaria Bruni z Włoch. Drugie Porsche 911 RSR (nr 92) poprowadzą mistrzowie świata w klasyfikacji kierowców – Kévin Estre (Francja) oraz Michael Christensen (Dania). Załogi kierowców pięciu egzemplarzy Porsche 911 RSR w barwach ekip klientów zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

Porsche 911 RSR
Podczas oficjalnych testów przed rozpoczęciem sezonu 2019/2020 Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych FIA (WEC) nowe Porsche 911 RSR (rok modelowy 2019) świętuje swój oficjalny debiut na torze. Wyścigowa maszyna z Weissach o mocy 515 KM (w zależności od ogranicznika) została zaprezentowana na początku lipca 2019 roku na Festiwalu Prędkości w Goodwood (Wielka Brytania). Samochód, który w serii WEC konkuruje w klasie GTE Pro, w porównaniu do swojego niezwykle udanego poprzednika przeszedł szereg udoskonaleń, obejmujących m.in. właściwości jezdne, efektywność, ergonomię i łatwość obsługi. Nowe Porsche 911 RSR jest napędzane 6-cylindrowym bokserem o pojemności 4,2 litra.

Komentarze przed prologiem
Fritz Enzinger (wiceprezes Porsche Motorsport): Nasi inżynierowie, kierowcy i zespoły z mistrzostw FIA WEC oraz północnoamerykańskiej serii IMSA wspólnie opracowywali i zapoznawali się z nowym Porsche 911 RSR podczas licznych testów. Teraz czas zacząć nową misję – chcemy bronić tytułu mistrzów świata. Prolog stanowi początek intensywnego roku w mistrzostwach FIA WEC, z ośmioma wyścigami w czasie niespełna dziewięciu miesięcy”.

Pascal Zurlinden (dyrektor fabrycznej sekcji GT w Porsche Motorsport): „Nowe Porsche 911 RSR zbudowaliśmy od podstaw, a żeby skrupulatnie przygotować się na nadchodzące wyzwania, odbyliśmy szereg jazd testowych. Teraz mamy okazję poznać naszych rywali w serii FIA WEC. Jako mistrzowie świata, pewnie ruszamy w nowy sezon, jednak przed prologiem wciąż pozostaje nam kilka pytań bez odpowiedzi – nigdy bowiem nie jeździliśmy w Barcelonie. Ciekawe, jak dobrze nasz nowy samochód poradzi sobie na tamtym torze”.

Richard Lietz (Porsche 911 RSR #91): „Nasze nowe Porsche 911 RSR poznaliśmy już podczas jazdy testowych. To samochód pod wieloma względami lepszy od poprzednika. Jestem ciekaw, jak weryfikacja pierwszych wrażeń wypadnie na torze takim jak Barcelona. Nie bez powodu co roku odbywają się tam przedsezonowe testy Formuły 1 – to obiekt, na którym można dowiedzieć się wiele o prowadzeniu, aerodynamice i zużyciu opon. Ważne jest, aby do pierwszych sesji treningowych na otwarciu sezonu na torze Silverstone przystąpić z dobrą konfiguracją bazową”.

Gianmaria Bruni (Porsche 911 RSR #91): „Prolog zawsze wprawia mnie w dobry nastrój – to wyraźny sygnał, że nowy sezon tuż, tuż. Czeka na to każdy kierowca. Tor w pobliżu Barcelony ma ciekawy układ. Jestem bardzo ciekawy, jak nasze nowe Porsche 911 RSR prowadzi się w tamtejszych szykanach – niektóre są bardzo wymagające”.

Kévin Estre (Porsche 911 RSR #92): „Wspaniale jest wrócić do mistrzostw FIA WEC na pozycji aktualnego mistrza świata. Cieszę się, że do nowego sezonu przystępujemy z tą samą ekipą kierowców. Prolog zapowiada się ekscytująco: po raz pierwszy zmierzymy się z rywalami naszym nowym samochodem. Barcelona pokaże, w którym miejscu jesteśmy w porównaniu z naszą konkurencją. Mam nadzieję, że na wtorkowe i środowe testy przyjedzie wielu widzów, tak jak było to 2 lata temu na oficjalnych testach na Monzie”.

Michael Christensen (Porsche 911 RSR #92): „Trochę to dziwne, że mamy już prolog zapowiadający nowy sezon mistrzostw FIA WEC, podczas gdy zaledwie 5 tygodni temu w Le Mans zakończył się supersezon. Naprawdę nie mogę się doczekać testów i współpracy z nowym zespołem oraz moim kolegą Kévinem – dodajmy, mistrzem świata. Jestem pewien, że podczas prologu dokonamy perfekcyjnego »szlifu« naszego nowego Porsche 911 RSR przed rozpoczęciem sezonu na torze Silverstone”.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze