SMP i Aston Martin błysnęły w czwartek

Załoga SMP Racing niespodziewanie przebiła Toyotę w pierwszej sesji treningowej na torze w Belgii. W obu sesjach, bardzo dobrze wypadły także Aston Martiny.

Obecność obu prototypów SMP przed Toyotami była niespodzianką pierwszej, jeszcze suchej sesji treningowej. Szczególnie udany przejazd zaliczył Siergiej Sirotkin, który o niemal 2 sekundy pokonał Stoffela Vandoorna z drugiego BR01. Z niewielkim różnicami, o kolejne pół sekundy gorsi byli Buemi i Conway, a poniżej 2 minut zeszła jeszcze załoga nr 3 od Rebelliona.

W sesji drugiej niespodzianek już nie było, pomijając deszcz, który wyraźnie odmienił pole walki. Alonso i Conway wyprowadzili na czoło tabeli wyników obie Toyoty, o co najmniej pół sekundy pokonując Witalija Pietrowa z SMP nr 11. Pecha miała tym razem siostrzana załoga nr 17, już na początku Stephane Sarrazin eliminując pojazd z dalszej części sesji.

W klasie LMP2, w pierwszej sesji najlepsi okazali się liderzy klasyfikacji z Signatech. Nicolas Lapierre przebił czas Jeana-Erica Vergne z G-Drive, natomiast dopiero piąty czas zaliczyli główni konkurenci Alpine do mistrzostwa, załoga nr 38 od DC Racing. Lepiej wypadli oni w sesji drugiej, tym razem Signatech kończąc sesję na pozycji szóstej, najlepszy był natomiast Pastor Maldonado z DragonSpeed.

Identyczne czasy 2:15:290 w pierwszej czwartkowej sesji uplasowały na czołowych pozycjach GTE-Pro załogi Maxime Martina z Aston Martina i Harrego Tincknella z Forda. Belg zaliczył jednak swój czas dużo wcześniej, dlatego to on zakończył trening na czele stawki. W sesji drugiej, Aston #97 był natomiast trzeci, jednak na czele znalazł się drugi z Vantage, kierowany przez Marco Sørensena.

Stawkę GTE-Am, w pierwszym treningu otwierali kierowcy Porsche od Gulf Racing, przed Ferrari od Spirit of Race. Prowadzący w klasyfikacji kierowcy Team Project 1 uzyskali dopiero piąty czas, choć gorszy tylko o 0.7 sekundy. Porsche #56 nie błysnęło także w sesji drugiej, gdzie na czele znalazło się 911 #77 od Dempsey Proton Racing, przebijając nawet wyniki Forda #66 i obu BMW.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze