Dublet Rebelliona, obie Toyoty zdyskwalifikowane

Zespół Rebellion Racing odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata. Załoga Mathias Beche, Thomas Laurent i Gustavo Menezes znalazła się na pierwszym miejscu po tym jak oba prototypy Toyoty nie zaliczyły badania technicznego.

Regulamin techniczny klasy LMP1 określa, że dolny element podłogi może odkształcić się o 5 mm przy obciążeniu 2500 niutonów. W przypadku zwycięskiego prototypu #8 było to 9 mm, natomiast w siostrzanym aucie #7 było to 6 mm z prawej strony i 8 mm z lewej strony. W obu przypadkach oznaczało to niezgodność z regulaminem i automatyczne wykluczenie z wyników wyścigu.

Na drugie miejsce awansowali tym samym Neel Jani i André Lotterer z załogi Rebellion #1, a pierwszą trójkę uzupełnili Stéphane Sarrazin i Igor Orudżew z SMP Racing #17. Zespół Toyoty złożył apelację od decyzji sędziów, w związku z czym wyniki są prowizoryczne.

Zdyskwalifikowany został też drugi w klasie GTE Pro zespół Porsche #91. Samochód Richarda Lietza i Gianmarii Bruniego miał prześwit o 2 mm mniejszy od 50-milimetrowego minimum. Na drugie miejsce w klasie awansowała tym samym lokalna załoga Forda Andy Priaulx i Harry Tincknell, a trofea za trzecie miejsce otrzymała załoga drugiego Porsche #92 Michael Christensen i Kevin Estre.

Prowizoryczne wyniki wyścigu

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze