Władze Długodystansowych Mistrzostw Świata dokonały zmian w parametrach ekwiwalencji technologii w klasie LMP1 przed nadchodzącym dniem testowym na torze Le Mans.

W przypadku benzynowych prototypów zmniejszony został maksymalny przepływ paliwa – ze 110 do 108 kg/h – z kolei hybrydowe pojazdy Toyoty nadal będą korzystać z limitu 80 kg/h. O ile nie opublikowano oficjalnego wyjaśnienia tej zmiany, może to mieć związek z wysokimi prędkościami maksymalnymi prototypów pozbawionych napędu hybrydowego.

Dopiero po dniu testowym zostaną ustalone limity zużycia energii oraz paliwa wykorzystywanego pomiędzy zjazdami na tankowanie – tym razem władze serii poszły na ustępstwa względem ekip prywatnym, deklarując wyeliminowanie konieczności oszczędzania paliwa.

Jak stwierdził dyrektor techniczny ACO Vincent Beaumesnil, celem jest osiągnięcie różnicy około pół sekundy pomiędzy prototypami hybrydowymi oraz z napędem konwencjonalnym na dystansie okrążenia toru Le Mans. Pojazdy hybrydowe będą mogły również pokonać o jedno okrążenie więcej bez konieczności tankowania.

Źródło: sportscar365.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Małgorzata Czerwińska
Olga Białczak
Agata Kurek

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race 4kolka