Dublet Toyoty na otwarcie sezonu

Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Fernando Alonso odnieśli zwycięstwo w 6-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps, będący pierwszą rundą sezonu 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata. W klasie GTE Pro triumfował zespół Forda #66.

Z pole position startował Buemi i już w pierwszej godzinie otworzył on 30-sekundową przewagę nad André Lottererem i Thomasem Laurentem z ekipy Rebellion Racing. Po niepowodzeniu w kwalifikacjach, z tyłu stawki musiał przebijać się Stéphane Sarrazin – Francuz w ciągu pół godziny dogonił grupę prototypów i uwiązał się w walkę z Tomem Dillmanem. Przed zadaniem odrobienia okrążenia straty stanął Mike Conway w Toyocie #7 – Brytyjczyk kręcił jednak znakomite czasy i już po niecałych dwóch godzinach znalazł się na okrążeniu lidera.

Prowadząca załoga musiała wykonać dodatkowy zjazd do boksów, po tym jak Nakajima odjechał z niezapiętym pasem bezpieczeństwa. Zespół #8 stracił przez to 48 sekund, lecz przewaga nad prototypami Rebelliona wystarczyła do utrzymania pozycji lidera.

W połowie wyścigu Kobayashi dogonił i wyprzedził oba auta szwajcarskiej ekipy – Neel Jani próbował stawać opór, lecz nie miał szans w starciu z pojazdem hybrydowym, a wkrótce jego los podzielił zespołowy kolega Mathias Beche.

Załogi Toyoty zbliżyły się do siebie na godzinę przed końcem, kiedy to Matewos Isaakian rozbił się w zakręcie Eau Rouge i spowodował wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Na tym etapie liderem był Alonso w #8, a walkę z nim próbował podjąć Conway w #7.

Po ostatniej serii pit-stopów strata Brytyjczyka wynosiła już tylko trzy sekundy i na niecałe pół godziny przed końcem nawiązał on bezpośrednią walkę w Hiszpanem – ten utrzymał się jednak na czele i przekroczył linię mety niecałe półtorej sekundy przed siostrzanym autem.

Zespół Rebellion Racing zajął dwie kolejne pozycje. Na najniższym stopniu podium stanęła załoga #1, mimo iż musiała pojawić się w boksach na usunięcie usterki związanej z przepływomierzem i transmisją danych telemetrycznych do organizatorów. Czwarte miejsce zajęła załoga #3, a pierwszą piątkę uzupełnił zespół ByKolles, pomimo niewielkiego pożaru w trakcie jednego z postojów na tankowanie.

W klasie LMP2 triumfowali Jean-Éric Vergne, Roman Rusonow i Andrea Pizzitola z zespołu G-Drive #26.

Już w pierwszym zakręcie na prowadzenie klasy GTE Pro wyszedł Stefan Mücke w Fordzie #66, za którym wkrótce podążyli Gianmaria Bruni i Kevin Estre z Porsche. O ile po zjazdach na boksów pod koniec pierwszej godziny na drugie miejsce powrócił Harry Tincknell w Fordzie #67, wkrótce pożegnał się on z wyścigiem – Brytyjczyk wypadł z zakrętu Eau Rouge i uderzył w barierę z opon.

Zespoły Porsche i Forda wymieniały się od tej pory na prowadzeniu, aż do chwili gry Olivier Pla wyprzedził Richarda Lietza na dojeździe do Eau Rouge na 45 minut przed metą. Francuz nie oddał już pierwszej lokaty i stanął na najwyższym stopniu podium wspólnie z Mückem i Billym Johnsonem.

Lietz oraz Gianmaria Bruni w Porsche #91 musieli zadowolić się dopiero czwartym miejscem, bowiem w końcówce ten pierwszy został wyprzedzony również przez Michaela Christensena (dzielącego Porsche #92 z Estrem) oraz Davide Rigona, który uzupełnił podium wspólnie z Samem Birdem.

Zwycięstwo w klasie GTE Am odnieśli Paul Dalla Lana, Pedro Lamy i Mathias Lauda. Lamy musiał w ostatniej godzinie rywalizacji odpierać ataki ze strony Euana Alersa-Hankeya i przekroczył linię mety z przewagą zaledwie 0,221 sekundy.

Kolejna runda Długodystansowych Mistrzostw Świata odbędzie się w połowie czerwca w Le Mans.

P Nr Kierowcy Klasa Zespół   Rezultat
1 8 Sébastien Buemi
Kazuki Nakajima
Fernando Alonso
LMP1 HY Toyota Gazoo Racing 163 okr.
2 7 Mike Conway
Kamui Kobayashi
José María López
LMP1 HY Toyota Gazoo Racing + 1,444
3 1 Neel Jani
André Lotterer
Bruno Senna
LMP1 Rebellion Racing + 2 okr.
4 3 Mathias Beche
Thomas Laurent
Gustavo Menezes
LMP1 Rebellion Racing (+ 41,250)
5 4 Oliver Webb
Dominik Kraihamer
Tom Dillmann
LMP1 ByKolles Racing Team + 5 okr.
6 11 Michaił Aloszyn
Witalij Pietrow
LMP1 SMP Racing (+ 1:54,128)
7 26 Roman Rusinow
Jean-Éric Vergne
Andrea Pizzitola
LMP2 G-Drive Racing + 7 okr.
8 38 Ho-Pin Tung
Gabriel Aubry
Stéphane Richelmi
LMP2 Jackie Chan DC Racing (+ 21,714)
9 36 Nicolas Lapierre
André Negrão
Pierre Thiriet
LMP2 Signatech Alpine Matmut (+ 55,737)
10 37 Jazeman Jaafar
Weiron Tan
Nabil Jeffri
LMP2 Jackie Chan DC Racing + 8 okr.
11 28 François Perrodo
Matthieu Vaxiviere
Loïc Duval
LMP2 TDS Racing (+ 11,176)
12 31 Roberto Gonzalez
Pastor Maldonado
Nathanaël Berthon
LMP2 DragonSpeed (+ 14,346)
13 50 Erwin Creed
Romano Ricci
Julien Canal
LMP2 Larbre Competition + 11 okr.
14 66 Stefan Mücke
Olivier Pla
Billy Johnson
GTE Pro Ford Chip Ganassi Team UK + 15 okr.
15 92 Michael Christensen
Kevin Estre
GTE Pro Porsche GT Team (+ 13,931)
16 71 Davide Rigon
Sam Bird
GTE Pro AF Corse + 16 okr.
17 91 Richard Lietz
Gianmaria Bruni
GTE Pro Porsche GT Team (+ 3,379)
18 82 Tom Blomqvist
Antonio Felix Da Costa
GTE Pro BMW Team MTEK + 17 okr.
19 97 Alexander Lynn
Maxime Martin
Jonathan Adam
GTE Pro Aston Martin Racing (+ 11,763)
20 95 Marco Sørensen
Nicki Thiim
Darren Turner
GTE Pro Aston Martin Racing (+ 1:00,988)
21 81 Martin Tomczyk
Nicky Catsburg
GTE Pro BMW Team MTEK + 18 okr.
22 98 Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Mathias Lauda
GTE Am Aston Martin Racing + 19 okr.
23 90 Salih Yoluc
Euan Alers-Hankey
Charles Eastwood
GTE Am TF Sport (+ 0,221)
24 61 Weng Sun Mok
Keita Sawa
Matthew Griffin
GTE Am Clearwater Racing + 20 okr.
25 77 Christian Ried
Julien Andlauer
Matt Campbell
GTE Am Dempsey-Proton Racing + 21 okr.
26 70 Motoaki Ishikawa
Olivier Beretta
Edward Cheever
GTE Am MR Racing (+ 24,989)
27 88 Khaled Al Qubaisi
Giorgio Roda
Matteo Cairoli
GTE Am Dempsey-Proton Racing + 22 okr.
28 51 Alessandro Pier Guidi
James Calado
GTE Pro AF Corse + 24 okr.
29 29 Frits Van Eerd
Giedo Van Der Garde
Jan Lammers
LMP2 Racing Team Nederland (+ 1:34,510)
30 86 Michael Wainwright
Benjamin Barker
Alex Davison
GTE Am Gulf Racing UK + 26 okr.
31 54 Thomas Flohr
Francesco Castellacci
Giancarlo Fisichella
GTE Am Spirit of Race + 27 okr.
32 56 Jörg Bergmeister
Patrick Lindsey
Egidio Perfetti
GTE Am Team Project 1 + 32 okr.
33 17 Stéphane Sarrazin
Jegor Orudżew
Matewos Isaakian
LMP1 SMP Racing + 31 okr.
34 67 Andy Priaulx
Harry Tincknell
Tony Kanaan
GTE Pro Ford Chip Ganassi Team UK + 137 okr.
  10 Henrik Hedman
Ben Hanley
Pietro Fittipaldi
LMP1 DragonSpeed  
  5 Charles Robertson
Dean Stoneman
LMP1 CEFC TRSM Racing  
  6 Oliver Rowland
Alex Brundle
Oliver Turvey
LMP1 CEFC TRSM Racing  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze