Jak powiedział dyrektor techniczny zespołu LMP1 Toyoty Pascal Vasselon, japoński producent nie zamierza opuścić Długodystansowych Mistrzostw Świata nawet w przypadku braku konkurencji ze strony innych zespołów fabrycznych.
Toyota zobowiązała się do udziału jedynie w nadchodzącym sezonie 2018/2019 i pojawiły się sugestie o tym, że opuści rywalizację w sezonie 2019/2020, aby poświęcić się przygotowaniom do wejścia nowych przepisów LMP1 na rok 2020.
„Jesteśmy zainteresowani przepisami na sezon 2020, co w obecnym rozumieniu oznacza prototypy stylizowane na auta GT”
– powiedział Vasselon. „W tej chwili nie wiemy na ich temat wystarczająco dużo, żeby się do czegoś zadeklarować, ale zarys jest interesujący”
.
„Jeśli po opublikowaniu gotowych regulaminów nasze zainteresowanie się potwierdzi, to oczywiście zostaniemy [na 2019/20]. Albo będziemy zainteresowani i będziemy startować bez przerwy, albo nie będziemy zainteresowani – wtedy może odejdziemy”
.
Vasselon dodał również, że obecny podział pomiędzy samochody hybrydowe i konwencjonalne powinien zniknąć: „W tej chwili mamy dwa regulaminy – jeden dla producentów i drugi dla ekip prywatnych. W przyszłości wszyscy powinni ścigać się według jednakowych zasad, ale takich będących w zasięgu prywaciarzy”
.
Nowe przepisy na 2020 rok mają zostać opublikowane w tygodniu poprzedzającym tegoroczny wyścig 24 godziny Le Mans.
Źródło: motorsport.com, motorsport.com