Porsche przedstawiło składy kierowców na nadchodzący sezon 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata oraz wyraziło intencję wystawienia czterech samochodów w klasie GTE Pro w wyścigu 24h Le Mans.
Po zakończeniu programu LMP1, starty w GTE Pro stały się głównym priorytetem dla niemieckiego producenta. Podczas corocznej nocy mistrzów Porsche, ogłoszono że do zespołu WEC dołączy Gianmaria Bruni, a Frédéric Makowiecki przeniesie się do amerykańskich mistrzostw IMSA.
Bruni utworzy załogę #91 z Richardem Lietzem, a Michael Christensen i Kevin Estre powrócą za kierownicę samochodu #92. Makowiecki powróci za kierownicę auta #91 na czas wyścigu Le Mans, a załogę #92 zasili wtedy Laurens Vanthoor.
Porsche wyraziło także intencje powiększenia swojego natarcia na Le Mans o dwa samochody, które w IMSA są wystawiane przez zespół CORE Autosport – załogę #93 mieliby utworzyć Patrick Pilet, Nick Tandy i Earl Bamber, a w #94 zasiedliby Timo Bernhard, Romain Dumas i Sven Muller.
Ponieważ auta startujące w IMSA nie otrzymają automatycznego zaproszenia do startu, ich pojawienie się w Le Mans będzie zależeć od decyzji komisji ACO.
Nowy model Porsche 911 RSR z silnikiem umieszczonym centralnie powinien pojawić się w przyszłym roku również w klasie GTE Am – producent ogłosił bowiem, że sprzedał siedem takich pojazdów zespołom WEC oraz Europejskiej Serii Le Mans.
Źródło: nbcsports.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.