Światowa Rada Sportów Motorowych, działająca przy FIA, opublikowała decyzje podjęte podczas ostatniego posiedzenia w 2017 roku, jakie miało miejsce w środę w Paryżu. Wśród omawianych tematów był kolejny sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Po wycofaniu się Porsche, Toyota pozostanie jedynym zespołem fabrycznym w stawce LMP1. W związku z tym, zdecydowano o rezygnacji z mistrzostw producentów i zastąpienia ich tytułem dla najlepszego zespołu LMP1. Pozostałe mistrzostwa – kierowców LMP, kierowców GTE oraz producentów GTE – będą dalej przyznawane.
Zatwierdzono również zmiany w klasie LMP1, w ramach których zbliżone zostaną do siebie osiągi pojazdów o napędzie hybrydowym oraz konwencjonalnym. W przyszłym sezonie będą one ścigać się w ramach jednej klasy.
Wraz z zatwierdzeniem kalendarza na sezon 2018/2019 ogłoszono zmiany w punktowaniu wyścigów dłuższych niż sześć godzin – 24-godzinny wyścig Le Mans nie będzie już punktowany podwójnie, a sumą 150% punktów normalnego wyścigu (zwycięzca otrzyma 38 punktów), a wyścig w Sebring na dystansie 1500 mil będzie toczyć się o 125% normalnych punktów (z zaokrągleniem – zwycięzca otrzyma 32 punkty).
Ostatnią poważną zmianą jest modyfikacja zasad obowiązujących w alei serwisowej – od teraz zmiana opon oraz inne prace (jak czyszczenie karoserii i sprawdzanie hamulców) będzie mogło odbywać się w trakcie tankowania.
Źródło: fia.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.