Kubica z Webbem wśród 27 załóg w Silverstone

27 załóg zapisano do pierwszego tegorocznego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata. Polak Robert Kubica widnieje wciąż jako członek dwuosobowej załogi prototypu ekipy ByKolles.

Załoga Polaka, według wstępnej listy startowej na Silverstone miałaby być jedną z zaledwie pięciu dwuosobowych składów. Cztery pozostałe pojawią się w klasie GTE Pro, konkretnie w załogach Porsche i reprezentującej Ferrari ekipie AF Corse – inne, których łącznie ma być 23, będą składały się z pełnego grona trzech kierowców. Większość z nich widziana była już w ubiegły weekend na torze Monza w przedsezonowym Prologu, a także w zapowiedziach poszczególnych zespołów – choć niektóre załogi dopiero teraz zostały sprecyzowane. Mimo powrotu Porsche do czołowej klasy GT, najliczniejszą na Silverstone pozostanie klasa prototypów LMP2, z 9 zapowiedzianymi pojazdami – po 5 pojawi się natomiast zarówno wśród czołowych prototypów, jak i najsłabszej GTE Am.

W przypadku czołowych prototypów nie zapowiada się na zmiany w składach ekip Porsche i Toyoty – jedyną niewiadomą jest trzeci kierowca ekipy ByKolles, który na wstępnej liście startowej wciąż nie widnieje. Czy partnerem Roberta Kubicy i Olivera Webba będzie faworyzowany Dominik Kraihamer, czy też były kierowca Formuły 1 Pastor Maldonado, którego obecność okazała się być czymś więcej niż tylko niż prima-aprilisowym żartem naszego serwisu, tego wciąż nie wiadomo – obserwatorzy są jednak przekonani, że ostatecznie w Silverstone wszystkie miejsca w klasie będą zajęte.

W klasie LMP2 dowiedzieliśmy się natomiast o kierowcach uzupełniających poszczególne składy i o tym, jak zostaną oni podzieleni pod kątem poszczególnych załóg. W Rebellionie, Mathiasa Beche i Davida Heinemeiera-Hannsona uzupełni Nelson Piquet Jr – jego rodak Bruno Senna będzie natomiast zmieniał się z Nicolasem Prostem oraz Julienem Canalem. W pojedynczej załodze Signatech Alpine wystartuje Matt Rao, Gustavo Menezes i Nicolas Lapierre – dwie wystawi za to CEFC Manor TRS, obok Tora Gravesa i Jonathana Hirschiego plasując Jeana-Érica Vergne, a Roberta Gonzaleza umieszczając obok Witalija Pietrowa i Simona Trummera.

Składy załóg zapisanych do startów w klasach GTE były znane już od pewnego czasu, w stosunku do tych z Monza pojawili się jedynie Bill Johnson i Luis Felpie Derani w dwóch Fordach oraz Daniel Serra w Aston Martinie dowodzonym przez Darrena Turnera. Porsche i Ferrari pozostaną dwuosobowe.

Wstępną listę startową znajdziesz TUTAJ

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze