Kubica wystartuje w pełnym sezonie WEC oraz 24h Le Mans

Nazwisko Roberta Kubicy wywołało spore zaskoczenie podczas corocznej konferencji prasowej Automobile Club de l’Ouest. Polak znalazł się bowiem na liście zgłoszeń nadchodzącego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata oraz wyścigu 24 godziny Le Mans.

Kubica poprowadzi prototyp LMP1 CLM P1/01 Nismo ekipy ByKolles Racing. Austriacki zespół będzie w tym roku jedynym przedstawicielem klasy nie-hybrydowych maszyn LMP1. Jednym z partnerów Kubicy będzie Brytyjczyk Oliver Webb, a nazwisko trzeciego kierowcy ekipy poznamy w późniejszym terminie.

Po odejściu Audi z klasy LMP1, najszybszą kategorię hybrydowych pojazdów WEC stanowić będą jedynie fabryczne zespoły Porsche i Toyoty. Obecni mistrzowie świata podali swój pełen skład kierowców w grudniu, zasilając go byłymi zwycięzcami Le Mans André Lotterem, Nickiem Tandym i Earlem Bamberem. Pomimo spekulacji, Porsche nie zdecydowało się na powrót do wystawiania trzech prototypów w wyścigu 24h Le Mans. Na taki krok po raz pierwszy zdecydowała się natomiast Toyota, o czym informowaliśmy dziś rano. Japoński producent przesunął w tym celu Stéphane'a Sarrazina do auta #9, a jego następcą w załodze #8 będzie trzykrotny mistrz WTCC José María López.

Nie sprawdziły się obawy o małą ilość zgłoszeń w klasie LMP2. Do 24h Le Mans zostało zgłoszonych aż 25 pojazdów, z czego 10 weźmie udział w pełnym sezonie WEC. Niestety, wszystkie zgłoszone do pełnego cyklu zespoły będą wykorzystywać podwozie Oreca 07. Tytułu mistrzowskiego będzie bronić zespół G-Drive Racing, którego główny inwestor Roman Rusinow powróci za kierownicę, pomimo niezadowolenia wynikającego z przyznania mu „złotej” licencji.

Zgodnie z zapowiedziami, dwa samochody wystawi zespół Rebellion Racing, a na podobny krok zdecydowali się Manor, Jackie Chan DC Racing oraz Signatech Alpine, którego Oreki będą przemianowane na Alpine A470.

W stawce 24h Le Mans zobaczymy natomiast wszystkie cztery nowe podwozia LMP2 – sześć z nich będą stanowić Ligiery JS P217, dwie Dallary P217 oraz jeden Riley-Multimatic, który pojawi się w Europie za sprawą korzystającego z zaproszenia IMSA zespołu Keating Motorsports.

W klasie GTE Pro niewiele zmieniło się względem ubiegłego roku – znów po dwa samochody w pełnym sezonie wystawią AF Corse, Aston Martin Racing i Ford Chip Ganassi Team UK. Zgodnie z zapowiedzią, po roku przerwy do stawki powróci fabryczny zespół Porsche, z dwoma nowymi 911 RSR z silnikiem umieszczonym centralnie. Dokładnie jak w roku ubiegłym, dodatkowe zaproszenia do Le Mans przyznano amerykańskim zespołom Corvette Racing, Ford Chip Ganassi Team USA i Risi Competizione.

Niewiadomą co do składu kierowców stanowi Gianmaria Bruni. Włoch przez wiele lat był czołowym kierowcą GT Ferrari, lecz nieoficjalnie mówi się, że rozstał się z rodzimą marką, by przystać na propozycję przejścia do Porsche. Jeżeli taka informacja się potwierdzi, nie wiadomo jednak czy Ferrari pozwoli na wcześniejsze zwolnienie Bruniego z kontraktu, czy będzie on odsunięty w tym sezonie od ścigania.

Po roku wystawiania jednego ze swoich samochodów w GTE Pro, zespół Proton Competition znów skupi się na rywalizacji w klasie GTE Am. Najniższa z klas w wyścigach ACO będzie dopuszczać samochody w specyfikacji do ubiegłorocznej, co wiązało się z napływem nowych Ferrari 488 GTE. Jedną z ekip, która zdecydowała się na starszy pojazd jest JMW Motorsport. Brytyjski zespół powróci do wyścigu Le Mans po rocznej przerwie, wystawiając Ferrari 458 Italia.

Jedynie pięć samochodów GTE Am wystartuje w pełnym sezonie WEC – będą to Ferrari of Spirit of Race i Scuderia Corsa, Porsche od Dempsey-Proton i Gulf Racing oraz Aston Martin od Aston Martin Racing.

Ogółem zebrano zgłoszenia na wszystkie 60 miejsc do wyścigu 24h Le Mans, lecz WEC zanotowało spadek w liczbie aut, których będzie w tym roku walczyć jedynie 28. Pierwszy wyścig Długodystansowych Mistrzostw Świata odbędzie się 16 kwietnia w Silverstone. Wcześniej, w dniach 24-25 marca, odbędą się oficjalne testy na torze Monza.

Nr Kierowca Klasa Zespół Samochód  
1 Neel Jani LMP1 HY Porsche LMP Team Porsche 919 Hybrid M
2 Timo Bernhard LMP1 HY Porsche LMP Team Porsche 919 Hybrid M
4 Robert Kubica LMP1 ByKolles Racing Team ENSO CLM P1/01-Nismo  
7 Mike Conway LMP1 HY Toyota Gazoo Racing Toyota TS050 Hybrid M
8 Sébastien Buemi LMP1 HY Toyota Gazoo Racing Toyota TS050 Hybrid M
9 Stéphane Sarrazin LMP1 HY Toyota Gazoo Racing Toyota TS050 Hybrid M
13 Nelson Piquet Jr LMP2 Vaillante Rebellion Oreca 07-Gibson D
17 Patrice Lafargue LMP2 IDEC Sport Racing Ligier JS P217-Gibson D
21 Henrik Hedman LMP2 Dragonspeed - 10 Star Oreca 07-Gibson  
22 Memo Rojas LMP2 G-Drive Racing Oreca 07-Gibson D
23 Fabien Barthez LMP2 Panis Barthez Competition Ligier JS P217-Gibson  
24 Tor Graves LMP2 CEFC Manor TRS Racing Oreca 07-Gibson D
25 Roberto González LMP2 CEFC Manor TRS Racing Oreca 07-Gibson D
26 Roman Rusinow LMP2 G-Drive Racing Oreca 07-Gibson D
27 Michaił Aloszyn LMP2 SMP Racing Dallara P217-Gibson D
28 François Perrodo LMP2 TDS Racing Oreca 07-Gibson D
29 Jan Lammers LMP2 Racing Team Nederland Dallara P217-Gibson D
31 Nicolas Prost LMP2 Vaillante Rebellion Oreca 07-Gibson D
32 William Owen LMP2 United Autosports Ligier JS P217-Gibson D
33 Christopher Hoy LMP2 Eurasia Motorsport Ligier JS P217-Gibson D
34 Nigel Moore LMP2 Tockwith Motorsports Ligier JS P217-Gibson D
35 Stéphane Richelmi LMP2 Signatech Alpine Matmut Alpine A470-Gibson D
36 Nicolas Lapierre LMP2 Signatech Alpine Matmut Alpine A470-Gibson D
37 David Cheng LMP2 Jackie Chan DC Racing Oreca 07-Gibson D
38 Ho-Pin Tung LMP2 Jackie Chan DC Racing Oreca 07-Gibson D
39 James Allen LMP2 Graff Oreca 07-Gibson D
40 Enzo Guibbert LMP2 Graff Oreca 07-Gibson D
43 Ben Keating LMP2 Keating Motorsports Riley Mk30-Gibson  
45 Mark Patterson LMP2 Algarve Pro Racing Ligier JS P217-Gibson D
51 James Calado LMGTE Pro AF Corse Ferrari 488 GTE M
63 Jan Magnussen LMGTE Pro Corvette Racing - GM Chevrolet Corvette C7.R M
64 Oliver Gavin LMGTE Pro Corvette Racing - GM Chevrolet Corvette C7.R M
66 Stefan Mücke LMGTE Pro Ford Chip Ganassi Team UK Ford GT M
67 Andy Priaulx LMGTE Pro Ford Chip Ganassi Team UK Ford GT M
68 Joey Hand LMGTE Pro Ford Chip Ganassi Team USA Ford GT M
69 Ryan Briscoe LMGTE Pro Ford Chip Ganassi Team USA Ford GT M
71 Davide Rigon LMGTE Pro AF Corse Ferrari 488 GTE M
82 Toni Vilander LMGTE Pro Risi Competizione Ferrari 488 GTE M
91 Richard Lietz LMGTE Pro Porsche GT Team Porsche 911 RSR M
92 Michael Christensen LMGTE Pro Porsche GT Team Porsche 911 RSR M
95 Nicki Thiim LMGTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin Vantage D
97 Darren Turner LMGTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin Vantage D
50 Ricky Taylor LMGTE Am Larbre Competition Chevrolet Corvette C7-Z06 M
54 Thomas Flohr LMGTE Am Spirit of Race Ferrari 488 GTE M
55 Duncan Cameron LMGTE Am Spirit of Race Ferrari 488 GTE M
60 Matthew Griffin LMGTE Am Clearwater Racing Ferrari 488 GTE M
61 Weng Sun Mok LMGTE Am Clearwater Racing Ferrari 488 GTE M
62 Cooper MacNeil LMGTE Am Scuderia Corsa Ferrari 488 GTE M
65 Christina Nielsen LMGTE Am Scuderia Corsa Ferrari 488 GTE M
77 Christian Ried LMGTE Am Dempsey-Proton Racing Porsche 911 RSR (991) M
83 Ricardo Ragazzi LMGTE Am DH Racing Ferrari 488 GTE M
84 Robert Smith LMGTE Am JMW Motorsport Ferrari 458 Italia M
86 Michael Wainwright LMGTE Am Gulf Racing Porsche 911 RSR (991) M
88 Wolf Henzler LMGTE Am Proton Competition Porsche 911 RSR (991)  
90 Salih Yoluc LMGTE Am TF Sport Aston Martin Vantage  
93 Patrick Long LMGTE Am Proton Competition Porsche 911 RSR (991)  
98 Paul Dalla Lana LMGTE Am Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage M
99 Andrew Howard LMGTE Am Beechdean AMR Aston Martin Vantage D

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze