W ciągu dwóch weekendów wyścigowych kierowcy Mazdy nie tylko wygrali wyścigi w swoich kategoriach, ale zdobywali dublety. Tym razem lepszą maszyną okazała się Mazda z numerem 77. Szósty raz z rzędu Porsche było najlepsze w klasie GTLM, zaś w GTD po raz pierwszy w tym sezonie triumfował zespół Turner Motorsport.

Stawka 35 zespołów w dniach od 5-7 lipca odbędzie się pierwszy w tym sezonie wyścig na torze poza Stanami Zjednoczonymi. Do rywalizacji powrócą samochody McLarena zespołu Compass Racing oraz Mercedesa z ekipą Lone Star Racing.

Na koniec sześciogodzinnego wyścigu na torze Watkins Glen, fabryczny zespół Mazdy może świętować swoje pierwsze zwycięstwo w IMSA Championship. Tło dla historycznego dubletu stanowiły wygrane PR1 Motorsport #52, Porsche #911 oraz Meyer Shank Racing #86.

Na torze Watkins Glen odbyły się kwalifikacje do niedzielnego 6-godzinnego wyścigu mistrzostw IMSA. W tym roku najlepsze wyniki uzyskiwały Mazda, Acura oraz Corvette.

W najbliższy weekend na torze Watkins Glen International odbędzie się szósta runda mistrzostw IMSA. Jest to też trzeci wyścig serii Endurance Cup gdzie samochody wszystkich czterech kategorii będą się ścigać i próbować wygrać 6-godzinny klasyk na tym obiekcie.

Ekipa Chip Ganassi Racing nie planuje przejęcia ekipy Forda po sezonie 2019. Swoje dalsze działania zespół uzależnia od decyzji Forda w sprawie prototypów DPi.

Juan Pablo Montoya oraz Dane Cameron wygrali sobotni wyścig IMSA Championship na torze Belle Isle Park. To drugie z rzędu zwycięstwo załogi Acury #6, która przerwała trwającą od 2012 roku dominację koncernu General Motors na ulicach Detroit.

Po jednych z najciekawszych w tym sezonie kwalifikacjach do sobotniego wyścigu na torze Belle Isle Park, z pole position wystartuje Juan Pablo Montoya współdzieląc miejsce z Danem Cameronem w prototypie Acura zespołu Team Penske #6. W klasie GTD najlepszy był Robby Foley w BMW zespołu Turner Motorsport, które jednak zostało później wykluczone z wyników kwalifikacji.

W nadchodzący weekend, zawodnicy prototypów DPi oraz samochodów GTD będą się ścigać po ulicach legendarnego amerykańskiego miasta Detroit. Jest to drugi uliczny tor w kalendarzu serii IMSA, oraz drugi tor, na którym rywalizacja między zawodnikami będzie trwała tylko 100 minut. W owym wyścigu nie będą brały udziału samochody GTLM oraz LMP2.

IMSA podjęła kilka decyzji związanych z napędem hybrydowym i wyglądem nowej generacji modyfikowanych prototypów Daytona (DPi).

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race