Pierwsze pole dla Dyson Racing

Guy Smith wygrał kwalifikacje do wyścigu ALMS na torze Virginia. Sesję na kwadrans przerwał płyn, który wyciekł z Ferrari ekipy Risi Competizione pod koniec części dla kategorii GT.

Tak więc, po niespodziance w pierwszym treningu, mamy niespodziankę w kwalifikacjach. Także i tu, na czele znalazł się Guy Smith z Loli nr 16 – po raz pierwszy w tym sezonie zdobywając pole position dla ekipy Dyson Racing. Gdyby w sobotę, załoga ta wygrała także wyścig – również byłby to pierwszy jej triumf w tym sezonie, który zdominował już konkurencyjny Muscle Milk Pickett Racing. O tym dowiemy się jednak dopiero w sobotni wieczór – jak na razie, o ile w kategorii P1 możemy myśleć o walce – w P2, w kwalifikacjach Extreme Speed nie miało zbyt wiele do powiedzenia. Mały wypadek zaliczył tu Scott Sharp – podobnie jak Tommy Milner w Corvette podczas rywalizacji pojazdów GT. Największe zamieszanie spowodował jednak inny pojazd z tej kategorii, Ferrari nr 62 od Risi Competizione, z którego wyciekający płyn zmusił obsługę toru do kilkunastominutowej pracy.

W P1, nadchodzącą niespodziankę widać było już na początku sesji – przy wyniki 1:36.3 Smitha, Graf zaliczył „tylko” 1:37.318. W dodatku, na kolejnych okrążeniach kierowcy owych czasów nie poprawiali – i dopiero w połowie sesji, Graf zszedł do 1:36.169. Smith po chwili miał jednak na koncie 1:35.965 – i jak się okazało,  wynik ten dał załodze nr 16 pierwsze w tym roku pole position. Katherine Legge w Deltawing Coupe utrzymywała się natomiast na poziomie prototypów PC – i z wynikiem 1:43.724 zamknęła ową stawkę.

W przypadku prototypów P2, fatalnie sesję rozpoczął Scott Sharp, na pierwszym szybkim okrążeniu wpadając w barierę z opon. To sprawiło, że przez większą część kwalifikacji, mechanicy zmieniali „nos” w jego HPD nr 01 – a szczęściem można nazwać fakt, że pod koniec sesji wrócił on na tor i zaliczył dziewiąty czas w całej stawce. Pozostali kierowcy walczyli natomiast o czołowe lokaty – początkowo na czele był Marino Franchitti przed Johannesem van Overbeekiem – jednak w połowie sesji, to Ryan Briscoe zszedł do 1:40.093. Na kolejnych okrążeniach, Australijczyk jako jedyny zszedł poniżej granicy 1:40 – a Franchitti i Overbeek, choć także poprawiali swoje wyniki, pozostali na miejscach 2. i 3.

W kategorii PC, rywalizację rozpoczęli Dane Cameron z PR1 i Tristan Nunez z Performance Tech – choć wtedy, na torze był jeszcze tylko Rusty Mitchell z nr 7 od BAR1 Motorsports. Dopiero po chwili, do walki dołączyli Kyle Marcelli z nr 8 od BAR1 i Tom Kimber-Smith z CORE – ten drugi w połowie sesji wychodząc na drugie miejsce. Na kolejnym okrążeniu, Brytyjczyk przebił Camerona czasem 1:42.105 – Cameron poprawił się tylko na 1:42.226, a na trzecie miejsce powrócił Nunez z 1:42.574. Końcówka sesji należała jednak do Camerona – właśnie wtedy zszedł on poniżej 1:42, pokonując Kimber-Smitha o 0.25 sekundy – a Nuneza pokonał Marcelli czasem 1:42.419.

Wśród pojazdów GT najszybsze okazały się dwa BMW – a co ciekawe, walkę z nimi podjęli jedynie Matteo Malucelli z Ferrari od Risi i Marco Holzer z Porsche od Paul Miller Racing. Na początku, czas Malucelliego 1:46.236 poprawił Dirk Müller z BMW nr 56, zaliczając 1:46.174 – a Martin był trzeci, minimalnie wygrywając z Marco Holzerem. W połowie sesji, Malucelli poprawił się na 1:46.113 – ale wtedy, Martin uzyskał rekordowe 1:45.978, niepokonane już do końca tej części kwalifikacji. Poprawić zdołał się jeszcze Holzer, który z czasem 1:46.211 pozostał jednak czwarty – za to nieco zawiedli kierowcy Corvette i Viperów, najszybszy (piąty) Kuno Wittmer z SRT nr 93 tracąc do Martina 0.5 sekundy. Ten zaliczył zresztą pod koniec sesji poślizg – przyczyną którego był płyn wyciekający z Ferrari Malucelliego, który ściął jeden z zakrętów i uszkodził wtedy podwozie pojazdu. Nieco wcześniej, w barierę z opon wypadł natomiast Tommy Milner w Corvette nr 4, z uszkodzonym przodem nie mając szans na poprawienie swojego, dziewiątego w tej kategorii czasu.

W pierwszej na torze kategorii GTC, walczących o mistrzostwo kierowców z załóg nr 22, 30 i 45 przedzielił Damien Faulkner z nr 66 od TRG, wychodząc za prowadzącego Jeroena Bleekemolena z Alex Job Racing. Sean Edwards był trzeci, Spencer Pumpelly czwarty – a na piąte wszedł Kuba Giermaziak w drugim Porsche od NGT Motorsports. 4 minuty przed końcem tej części sesji, Pumpelly poprawił jednak wynik na 1:52.621, wychodząc przed 1:52.669 Bleekemolena – ale jeszcze szybszy był Faulkner, który zaliczył 1:52.213. Pod koniec, przed Amerykanina wyszedł również Bleekemolen – choć jego czas był tylko o 0.011 sekundy lepszy od wyniku Pumpellego. Edwards pozostał czwarty, Giermaziak piąty – a nieudaną sesję zaliczył Andy Lally, dwukrotnie wyjeżdżając poza tor. 

Poz Nr Kierowcy   Klasa Zespół   Rezultat Strata
1 16
Johnny Mowlem
Guy Smith
1 P1 Dyson Racing Team 1:35.965  
2 6
Klaus Graf
Lucas Luhr
2 P1 Muscle Milk
Pickett Racing
1:36.169 +0.20
3 551
Scott Tucker
Ryan Briscoe
1 P2 Level 5 Motorsport 1:39.796 +3.83
4 552

Marino Franchitti
Guy Cosmo
Stefan Johansson
2 P2 Level 5 Motorsport 1:40.307 +4.34
5 02
Ed Brown
Johannes van Overbeek
3 P2 Extreme Speed
Motorsport
1:40.743 +4.78
6 52
Mike Guasch
David Cheng
1 PC PR1 Mathiasen
Motorsports
1:41.854 +5.89
7 05
Jonathan Bennett
Tom Kimber-Smith
2 PC CORE Autosport 1:42.105 +6.14
8 8
Kyle Marcelli
Chris Cumming
3 PC BAR1 Motorsports 1:42.419 +6.45
9 01
Scott Sharp
Anthony Lazarro
4 P2 Extreme Speed
Motorsport
1:42.497 +6.53
10 18
Tristan Nunez
Ryan Booth
4 PC Performance Tech
Motorsports
1:42.574 +6.61
...     ...       ...      
13
Andy Meyrick
Katherine Legge
3 P1 Deltawing Racing Cars 1:43.724 +7.76
14 55
Bill Auberlen
Maxime Martin
1 GT BMW Team RLL 1:45.978 +10.01
15 62
Olivier Beretta
Matteo Malucelli
2 GT Risi Competizione 1:46.113 +10.15
16 56
Dirk Müller
Joey Hand
3 GT BMW Team RLL 1:46.174 +10.21
...     ...       ...      
25 66
Ben Keating
Damien Faulkner
1 GTC TRG 1:52.213 +16.25
26 22
Cooper MacNeil
Jeroen Bleekemolen
2 GTC Alex Job Racing 1:52.610 +16.65
27 45
Nelson Canache, Jr.
Spencer Pumpelly
3 GTC Flying Lizard Motorsport 1:52.621 +16.66
...     ...       ...      
29 31
Eduardo Cisneros
Jakub Giermaziak
5 GTC NGT Motorsports 1:53.286 +17.32

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze