Załoga Muscle Milk Pickett Racing była najszybsza w pierwszym oficjalnym treningu na torze Mosport Park w kanadyjskim Bowmanville. W GT dwie Corvette rozdzieliło BMW Z4.
W sobotę, w Kanadzie pojawiły się nam w końcu prototypy P1 – mogliśmy więc zobaczyć, jak nowa załoga Dyson Racing ma się do liderów klasyfikacji generalnej z zespołu Pickett Racing. Jak się okazało – przy dobrych warunkach pogodowych, zmiana ta jak na razie nie wpłynęła na rezultaty Loli nr 16 – a wręcz mogą one zastanawiać, szczególnie biorąc pod uwagę wyniki Chrisa McMurry’ego. Pozycję załogi Chrisa Dysona, dopiero pod koniec sesji poprawił Tony Burgess – i tak jednak, pojazd okazał się być wolniejszy od prototypu P2. Tu, kolejny raz błysnął Mike Conway, nowy zawodnik Level 5 Motorsports – za to w GT, dobre wyniki uzyskały fabryczne Corvette.
O kategorii P1 nie ma zbyt wiele do powiedzenia – tuż po starcie sesji, wynikiem 1:08.4 Klaus Graf znalazł się na czele tabeli wyników – i pozostał tam już do końca treningu. Czasy na poziomie 1:11 zaliczał za to Andy Meyrick w prototypie Deltawing – a dużo słabszy był McMurry, który plątał się gdzieś między rezultatami pojazdów P2 i PC. Dopiero w ostatnim kwadransie, Amerykanina zastąpił Tony Burgess – i ten poprawił wynik Loli, choć i tak pozostając za prototypem P2.
Tym okazał się być pojazd nr 552 od Level 5, którego na czoło kategorii wyprowadził pod koniec sesji Mike Conway. Wcześniej, gorsze rezultaty uzyskiwał nim Scott Tucker – a na czele widniał Scott Sharp w HPD nr 01 od Extreme Speed, który kwadrans po starcie sesji przebił czas Marino Franchittiego z nr 551 od Level 5. Ostatecznie, załoga nr 01 była druga, nr 551 trzecia – i tylko nr 02 odstawał od konkurencji wskutek słabej postawy Eda Browna.
W PC, swoją postawą zaskoczył Renger Van Der Zande z załogi nr 81 od 8Star – choć to nie on zakończył sesję jako najszybszy w tej kategorii. Holender przez większą część treningu dyktował jednak tempo, jako pierwszy schodząc poniżej granicy 1:14 i 1:13 – a w połowie sesji zaliczył czas poniżej 1:12, zdecydowanie szybszy od konurencji. Tą, początkowo byli Tristan Nunez z nr 18 od Performance Tech i Mike Guasch z nr 52 od PR1 Mathiasen – 20 minut po starcie, Nuneza pokonał jednak Rusty Mitchell z prototypu nr 7 od BAR1. Kwadrans przed metą, drugi czas zaliczył Bruno Junqueira z nr 9 od RSR – a po chwili jeszcze lepszy był Kyle Marcelli z nr 8 od BAR1, który pod koniec treningu pobił także i czas Zandego. Ostatecznie, Holender był więc drugi – a Junqueira trzeci.
W kategorii GT, trening należał do załóg fabrycznych. Początkowo, za Oliverem Gavinem z Corvette nr 4 plasowali się kierowcy dwóch Viperów – Jonathan Bomarito w nr 93 i Marc Goossens w nr 91 – wkrótce, ten pierwszy wyszedł jednak na czoło, a trzeci czas zaliczył Joey Hand w BMW nr 56. 20 minut po starcie, Gavin zaliczył 1:16.4 i powrócił przed Vipera – a na trzecie miejsce wszedł kierowca drugiej Corvette, Anthony Garcia. Przed Handem pojawił się natomiast kolega z BMW Team, Bill Auberlen. Czołową szóstkę zamykał Viper nr 91 – a dopiero za nią znajdowały się trzy Porsche oraz pojedyncze w tej rundzie Ferrari 458. Kwadrans przed końcem sesji, Hand zaliczył trzeci czas sesji – a w Viperach jechali już Kuno Wittmer i Dominik Farnbacher. 5 minut później, na czoło wyszedł Garcia, bijąc wynik kolegi z Corvette nr 4 – a po chwili, Gavina pokonał także Hand, kończąc sesję na miejscu drugim. Drugie BMW trening zakończyło natomiast jako szóste, gdyż w samej końcówce, na czwarte awansował Farnbacher, a na piąte Kuno Wittmer.
W GTC, w czołówce sesję ukończyli faworyci – choć niektórzy dołączając do niej dopiero pod koniec treningu. Już na początku, dobre czasy zaliczał Spencer Pumpelly z nr 45 od Flying Lizards, po chwili lepszy był Damien Faulkner z nr 66 od TRG – a jego przebili Jeroen Bleekemolen z nr 22 od Alex Job Racing i Dion von Moltke z nr 44 od Flying Lizards. Faulkner niedługo potem powrócił na miejsce drugie – w połowie sesji, na czoło wrócił natomiast Pumpelly, pierwszy schodząc poniżej 1:22. Słabo wypadał Henrique Cisneros w nr 30 od NGT – 20 minut przed końcem sesji, zmienił go Sean Edwards i po chwili awansował na miejsce drugie. Na kolejnym okrążeniu, Edwards wyszedł na czoło – jednak ostatecznie szybszym okazał się Bleekemolen, w samej końcówce pokonując Brytyjczyka.
Poz | Nr | Kierowca | Kat | P(K) | Zespół | Rezultat | Strata | |||
1 | 6 | Klaus Graf Lucas Luhr |
P1 | 1 | Muscle Milk Pickett Racing | 1:07.124 | ||||
2 | 0 | Andy Meyrick Katherine Legge |
P1 | 2 | Deltawing Racing Cars | 1:10.268 | +3.144 | |||
3 | 552 | Scott Tucker Mike Conway |
P2 | 1 | Level 5 Motorsport | 1:11.272 | +4.148 | |||
4 | 8 | Kyle Marcelli Chris Cumming |
PC | 1 | BAR1 Motorsports | 1:11.742 | +4.618 | |||
5 | 16 | Tonz Burgess Chris McMurry |
P1 | 3 | Dyson Racing Team | 1:11.745 | +4.621 | |||
6 | 81 | Mirco Schultis Renger Van Der Zande |
PC | 2 | 8Star Mishumotors | 1:11.759 | (+0.017) | |||
7 | 01 | Scott Sharp Guy Cosmo |
P2 | 2 | Extreme Speed Motorsport | 1:11.803 | (+0.531) | |||
8 | 551 | Scott Tucker Marino Franchitti |
P2 | 3 | Level 5 Motorsport | 1:11.807 | (+0.535) | |||
9 | 9 | Bruno Junqueira Duncan Ende |
PC | 3 | RSR Racing | 1:12.368 | (+0.626) | |||
10 | 7 | Tomy Drissi Rusty Mitchell |
PC | 4 | BAR1 Motorsports | 1:13.225 | (+1.483) | |||
15 | 3 | Jan Magnussen Antonio Garcia |
GT | 1 | Corvette Racing | 1:16.227 | +9.103 | |||
16 | 56 | Dirk Müller Joey Hand |
GT | 2 | BMW Team RLL | 1:16.272 | (+0.045) | |||
17 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
GT | 3 | Corvette Racing | 1:16.286 | (+0.059) | |||
25 | 22 | Cooper MacNeil Jeroen Bleekemolen |
GTC | 1 | Alex Job Racing | 1:21.804 | +14.680 | |||
26 | 30 | Henrique Cisneros Sean Edwards |
GTC | 2 | NGT Motorsports | 1:21.815 | (+0.011) | |||
27 | 45 | Nelson Canache, Jr. Spencer Pumpelly |
GTC | 3 | Flying Lizard Motorsport | 1:21.952 | (+0.148) |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.