Dyson bojowo na Mosport Park

W najbliższy weekend, Amerykańska Seria Le Mans odwiedza kanadyjski tor Mosport Park – jedyny w tym sezonie obiekt poza USA, na którym odbywa się runda tej rywalizacji.

Powstały na początku lat 60-tych, kanadyjski tor Mosport International Raceway, obecnie jako Canadian Tire Motorsport Park jest chyba najczęściej odwiedzanym przez amerykańskie serie wyścigowe obiektem położonym poza granicami Stanów Zjednoczonych. Nie zmieniło tego nawet pojawienie się nowych torów takich, jak Circuit of the Americas  w Teksasie – ma to jednak swoje powody, związane przede wszystkim z historią sportu samochodowego w Ameryce Północnej. „Mosport Park” to mianowicie obiekt, na którym po raz pierwszy pojawiła się w Kanadzie Formuła 1 – a przez lata, obecnych tam było także wiele innych serii, m.in. FIA World Sportscar Championship oraz IMSA GT, z których w 1999 roku „wyewoluowało” Grand Prix Mosport w obecnym wydaniu. Właśnie wtedy, włączone ono zostało do rund nowopowstałej serii ALMS – i nieprzerwanie, impreza widnieje w kalendarzu Amerykańskiej Serii Le Mans do dziś.

Ten sezon, w kategorii P1 nie przynosi nam jednak poważnej rywalizacji – być może zmieni się to jednak właśnie w Kanadzie, gdzie naprzeciw liderom z HPD od Pickett Racing staną nowi kierowcy zespołu Dyson. Chrisa Dysona i Guya Smitha zastąpią mianowicie byli kierowcy drugiego pojazdu tej ekipy, Amerykanin Chris McMurry oraz Kanadyjczyk Tony Burgess – a o czym zespół poinformował przy okazji, w rundzie na Virginia International Raceway pojawi się także Johnny Mowlem. Faworytami mimo wszystko pozostają jednak Klaus Graf i Lucas Luhr z załogi nr 6 – a Andy Meyrick i Katherine Legge ponownie wystartują w specyficznym prototypie Deltawing.

W kategorii P1, różnica między czołową dwójką wynosi 66 punktów – za to w P2, po zwycięstwie na Lime Rock Park i wyrównaniu rywalizacji na 2:2, liderzy ekipy Extreme Speed tracą już tylko 3 punkty do prowadzącego kierowcy od Level 5 Motorsport. Nie do końca możemy przewidzieć wynik kolejnego starcia także pod względem rundy ubiegłorocznej – wtedy, Level 5 i Extreme Speed walczyło w różnych kategoriach (ESP jeszcze w pojazdach GT). Na tych drugich przemawia jednak fakt, że Scott Sharp i Johannes van Overbeek (wtedy razem) wygrali owy wyścig w swojej klasie – choć z drugiej strony, Scott Tucker z Christophem Bouchut dojechał do mety na tym samym okrążeniu, co ówczesny triumfator P2 – a także zwycięzcy wyścigu z kategorii P1.

Za zwycięzcami wyścigu na Lime Rock Park w kategorii PC, a konkretnie Brunem Junqueirą z załogi nr 9 od RSR przemawia natomiast fakt, że to właśnie on zwyciężył w swojej klasie rok temu. Obecnie, Junqueira jest na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej – a na prowadzeniu widnieje Kanadyjczyk Mike Guash z załogi PR1 Mathiasem Motorsport. Tylko dwa punkty traci jednak do niego Colin Braun z CORE Autorsports – a Junqueira o dwa punkty przeważają nad Performance Tech Motorsports. Stawkę uzupełniają dwa prototypy od BAR1 Motorsport – a także zespól 8Star, który jednak do faworytów raczej nie należy…

Jeszcze ciekawiej dzieje się nam w najbardziej interesującej kategorii GT. W kategorii zespołów, zwycięstwo na Lime Rock Park zrównało BMW z fabrycznymi Corvette – a oba zespoły, dobra postawa oddaliła od trzeciego w stawce zespołu SRT Viperów. Nieco inaczej, sytuacja wygląda natomiast wśród kierowców – tu już 16 punktami, nad konkurentami przeważa Dirk Müller z BMW nr 56 – a ci z miejsc 2.-5. różnią się zaledwie 2 punktami. Szóste miejsce zajmują kierowcy Vipera nr 91, Dominik Farnbacher i Marc Goossens, którzy tracą 7 punktów do kierowców z miejsca piątego – a kolejne 7 punktów straty mają zawodnicy z Porsche ekipy Paul Miller Racing. Ci znowu, o punkt prowadzą z załogą Risi Competizione – niestety, czołowa załoga korzystająca z Ferrari, w Kanadzie pojawić się nie może – uszkodzenia samochodu z wypadku na Lime Rock Park i przedłużająca się naprawa pojazdu zdecydowała, że na Mosport Park pojawi się tylko Ferrari od Team West AJR.

Na koniec kategoria GTC – a tu do NGT Motorsports wraca stary zmiennik Henrique Cisnerosa, Sean Edwards. Po nienajlepszym występie załogi nr 30 na Lime Rock Park, tylko punkt straty ma do nich ekipa Flying Lizards Motorsport – a to ona właśnie wygrała poprzednią rundę. W stawce liczy się także Alex Job Racing, choć pod Nowym Jorkiem wypadł on raczej średnio – za to szansę na poprawienie wyniku ma tu Spencer Pumpelly z załogi TRG nr 66, który w ubiegłym roku wygrał wyścig w tej klasie. Obecne będą także załogi JDX oraz Dempsey Del Piero Racing.

Impreza w kanadyjskiej prowincji Ontario rozpocznie się testami w piątek o godzinie 22:15 czasu polskiego. W sobotę w godzinach 15:30 oraz 20:20 odbędą się treningi, a o 21:30 kwalifikacje – w niedzielę o 15:05 będzie miała miejsce krótka rozgrzewka. Wyścig trwający 2 godziny 45 minut rozpocznie się w południe czasu wschodnio-kanadyjskiego – czyli o 18:00 czasu polskiego.

Nr Kierowca Kklasa Zespół Samochód
6
Klaus Graf
Lucas Luhr
P1 Muscle Milk Pickett Racing HPD ARX-03c
16
Tonz Burgess
Chris McMurry
P1 Dyson Racing Team Lola B12/60 Mazda

Andy Meyrick
Katherine Legge
P1 Deltawing Racing Cars Deltawing LM12
01
Scott Sharp
Guy Cosmo
P2 Extreme Speed Motorsport HPD ARX-03b
02
Ed Brown
Johannes van Overbeek
P2 Extreme Speed Motorsport HPD ARX-03b
551
Scott Tucker
Marino Franchitti
P2 Level 5 Motorsport HPD ARX-03b
552
Scott Tucker
Mike Conway
P2 Level 5 Motorsport HPD ARX-03b
3
Jan Magnussen
Antonio Garcia
GT Corvette Racing Chevrolet Corvette C6.ZR1
4
Oliver Gavin
Tommy Milner
GT Corvette Racing Chevrolet Corvette C6.ZR1
17
Wolf Henzler
Bryan Sellers
GT Team Falken Tire Porsche 911 GT3-RSR (997)
23
Leh Keen
Townsend Bell
GT Team West
Alex Job Racing
Ferrari 458 Italia GTC
48
Bryce Miller
Marco Holzer
GT Paul Miller Racing Porsche 911 GT3-RSR (997)
55
Bill Auberlen
Maxime Martin
GT BMW Team RLL BMW Z4 GTE
56
Dirk Müller
Joey Hand
GT BMW Team RLL BMW Z4 GTE
91
Marc Goossens
Dominik Farnbacher
GT SRT Motorsports SRT Viper GTS-R
93
Jonathan Bomarito
Kuno Wittmer
GT SRT Motorsports SRT Viper GTS-R
06
Patrick Long
Tom Kimber-Smith
GT CORE Autosport Porsche 911 GT3-RSR (997)
7
Tomy Drissi
Rusty Mitchell
PC BAR1 Motorsports Oreca FLM09
8
Kyle Marcelli
Chris Cumming
PC BAR1 Motorsports Oreca FLM09
9
Bruno Junqueira
Duncan Ende
PC RSR Racing Oreca FLM09
18
Tristan Nunez
Charlie Shears
PC Performance Tech
Motorsports
Oreca FLM09
52

Mike Guasch
David Cheng
Dane Cameron
PC PR1 Mathiasen
Motorsports
Oreca FLM09
81
Mirco Schultis
Renger Van Der Zande
PC 8Star Mishumotors Oreca FLM09
05
Jonathan Bennett
Colin Braun
PC CORE Autosport Oreca FLM09
11
Mike Hedlund
Jan Heylen
GTC JDX Racing Porsche 911 GT3 Cup (997)
22
Cooper MacNeil
Jeroen Bleekemolen
GTC Alex Job Racing Porsche 911 GT3 Cup (997)
27
Patrick Dempsey
Andy Lally
GTC Dempsey Del Piero Racing Porsche 911 GT3 Cup (997)
30
Henrique Cisneros
Sean Edwards
GTC NGT Motorsports Porsche 911 GT3 Cup (997)
44
Seth Neiman
Dion von Moltke
GTC Flying Lizard Motorsport Porsche 911 GT3 Cup (997)
45
Nelson Canache, Jr.
Spencer Pumpelly
GTC Flying Lizard Motorsport Porsche 911 GT3 Cup (997)
66
Ben Keating
Damien Faulkner
GTC TRG Porsche 911 GT3 Cup (997)
68
Alex Popow
Ryan Dalziel
GTC TRG Porsche 911 GT3 Cup (997)

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze