Załoga Muscle Milk Pickett Racing triumfowała w kwalifikacjach do sobotniego wyścigu na torze Lime Rock Park. Najlepsze w kategorii GT były dwa BMW Z4 GTE.
Ponowna rywalizacja Muscle Milk z Dyson Racing – i ponowny triumf HPD, znowu zresztą praktycznie bez cienia wątpliwości. Lucas Luhr przez całą, ostatnią część sesji, nie dawał konkurencyjnej Loli B12/60 szans na pole position – co ciekawe jednak, podobnie było również w innych kategoriach, gdzie tylko przez chwilę triumfatorzy nie znajdowali się na czele. Tak było w PC, gdzie warunki dyktował Colin Braun z CORE Autosports – tak było w GT, gdzie z BMW walczono głównie o miejsce drugie – a i w pozostałych dwóch kategoriach, rywalizacja była dość ograniczona.
Tradycyjnie, sesję rozpoczęły najsłabsze pojazdy, GTC – i tu początkowo, na czele widniał Jeroen Bleekemolen z Porsche nr 22 od Alex Job. 5 minut po starcie, pałeczkę przejął jednak faworyt, Spencer Pumpelly z nr 45 od Flying Lizards – i nie oddał jej już do końca, po uzyskaniu w połowie sesji czasu 55.155 zjeżdżając do boksów. Sytuację utrudniła dodatkowo czerwona flaga, która przez moment pojawiła się, gdy 5 minut przed końcem tej części sesji z toru wypadł Dion von Moltke w nr 44 – ostatecznie jednak sesję wznowiono, lecz na pokonanie Pumpelly’ego skusił się tylko Bleekemolen. Zbyt szerokie wyjście z ostatniego zakrętu nie pozwoliło mu jednak pokonać Amerykanina – trzecie miejsce zajął Damien Faulkner z nr 66 od TRG, który początkowo rywalizował z Bleekemolenem i Pumpellym.
Kolejną część sesji rozpoczął Towsend Bell w Ferrari nr 23 od Team West Alex Job Racing – razem z Olivierem Berettą z Ferrari nr 62 oraz Oliverem Gavinem z Corvette nr 4, jako pierwszy schodząc poniżej 52 sekund. Później jednak, na czoło wyszedł Antonio Garcia w Corvette nr 3 – a w połowie sesji, liderem był już John Edwards w BMW nr 56. Za nim pojawili się Beretta i Patrick Long w Porsche nr 06 od CORE – jego jednak pokonał Maxime Martin w BMW nr 55, który po chwili awansował na miejsce drugie. Od tego czasu, raz po raz poprawiających swoje rezultaty kierowców BMW nikt już nie pokonał – a za Martina powrócił Gavin. Przed Berettę awansował pod koniec sesji Garcia – a ani na chwilę, w czołówce nie znalazł się kierowca Viperów, Kuno Wittmer i Dominik Farnbacher.
W kategorii PC sprawa okazała się jeszcze prostsza – już od początku tej części sesji, Colin Braun w nr 05 prowadził, rozpoczynając od zejścia poniżej 50 sekund – a potem poniżej 49. Rywalizacja toczyła się za to o drugie miejsce – tu wpierw znalazł się Kyle Marcelli z nr 8 od BAR1, potem przebił go Renger van der Zande z nr 81 od 8Star – a jego pokonał Tristan Nunez z nr 18 od Performance Tech. W połowie sesji Braun miał już na koncie 48.254, które wkrótce poprawił na 48.078 – a na drugie powrócił Marcelli. Jego strącili jednak Zande i Bruno Junqueira z nr 9 od RSR – ten drugi zbliżając się do obecnego już wtedy w boksach Brauna na 0,1 sekundy. Pod koniec sesji, Brazylijczyk jeszcze się poprawił – jednak pozostał on na miejscu drugim.
Ostatnia część kwalifikacji była wspólna dla pojazdów P1 i P2 – w tej drugiej, dłuższą chwilę musieliśmy czekać na prototypy od Level 5, przez co na czele widnieli początkowo Scott Sharp i Johannes van Overbeek z Extreme Speed. W połowie sesji, liderem P2 został jednak Ryan Briscoe z nr 551 od Level 5, schodząc poniżej 47 sekund – a gdy zaliczył on 46.191, na drugim pojawił się Marino Franchitti z nr 552. Kierowcy Extreme Speed zjechali wtedy do boksów, pozostając na miejscach 3. i 4. – Overbeek przed Sharpem z czasami poniżej 47 sekund.
Wśród P1, Luhr rozpoczął sesję od czasu 46.639, by po chwili mieć już na koncie 45.713. Dyson w tym czasie dopiero się rozpędzał – i gdy zaliczył okrążenie w 46.268, Luhr w HPD nr 6 był szybszy o prawie półtorej sekundy, z czasem 44.854 praktycznie już wtedy będąc pewny pole position. Mimo tego, Niemiec wciąż przyśpieszał i wkrótce zszedł do 44.396 – a Dyson poprawił się tylko o 0,02 sekundy. Kierowca Loli B12/60, w przeciwieństwie do niemal wszystkich pojazdów P1 i P2 pozostał na torze niemal do końca – ale i tak konkurenta nie pokonał. Cieniem dla tego pojedynku był Andy Meyrick w Deltawing, który zakończył sesję na poziomie 48.931 i dwunastym miejscu w całej stawce.
Poz |
Nr |
Kierowca | Kat | P(K) | Zespół | Rezultat | Strata | |||
1 | 6 | Klaus Graf Lucas Luhr |
P1 | 1 | Muscle Milk Pickett Racing | 44.396 | ||||
2 | 16 | Chris Dyson Guy Smith |
P1 | 2 | Dyson Racing Team | 45.243 | + 0.847 | |||
3 | 551 | Scott Tucker Marino Franchitti |
P2 | 1 | Level 5 Motorsport | 46.191 | + 1.795 | |||
4 | 552 | Scott Tucker Ryan Briscoe |
P2 | 2 | Level 5 Motorsport | 46.428 | + 2.032 | |||
5 | 02 | Ed Brown Johan. van Overbeek |
P2 | 3 | Extreme Speed Motorsport | 46.729 | + 2.333 | |||
6 | 01 | Scott Sharp Guy Cosmo |
P2 | 4 | Extreme Speed Motorsport | 46.870 | + 2.474 | |||
7 | 05 | Jonathan Bennett Colin Braun |
PC | 1 | CORE Autosport | 48.078 | + 3.682 | |||
8 | 9 | Bruno Junqueira Duncan Ende |
PC | 2 | RSR Racing | 48.188 | + 3.792 | |||
9 | 8 | Kyle Marcelli Chris Cumming |
PC | 3 | BAR1 Motorsports | 48.403 | + 4.007 | |||
10 | 81 | Mirco Schultis Renger Van Der Zande |
PC | 4 | 8Star Mishumotors | 48.422 | + 4.026 | |||
12 | 0 | Andy Meyrick Katherine Legge |
P1 | 3 | Deltawing Racing Cars | 48.931 | + 4.535 | |||
15 | 56 | Dirk Müller John Edwards |
GT | 1 | BMW Team RLL | 50.996 | + 6.600 | |||
16 | 55 | Bill Auberlen Maxime Martin |
GT | 2 | BMW Team RLL | 51.157 | + 6.761 | |||
17 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
GT | 3 | Corvette Racing | 51.490 | + 7.094 | |||
26 | 45 | Nelson Canache, Jr. Spencer Pumpelly |
GTC | 1 | Flying Lizard Motorsport | 55.155 | + 10.759 | |||
27 | 22 | Cooper MacNeil Jeroen Bleekemolen |
GTC | 2 | Alex Job Racing | 55.463 | + 10.921 | |||
28 | 66 | Ben Keating Damien Faulkner |
GTC | 3 | TRG | 55.633 | + 11.018 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.